Lexington Holiday Collection 2010.


Adventskalenderns små fickor rymmer många vackra smycken... ;) eller små chokladpraliner :)

Shit vad trotsig min lilla skatt är om dagen... finns det något som heter 4-års trots? Jag känner mig helt slut och är riktigt glad över att lugnet har lagt sig här hemma ( = hon sover ). Nu ska jag njuuuta ;)

Som lovat så kommer här de inspirerande bilderna från
Lexingtons julkollektion. Enjoy! och du, visst är det kul att detta fantastiska brand är svenskt !?! det kan man nästan inte tro.


Hur mysigt ser inte detta ut? och hon har självklart på sig kläder från Lexington.


Sötaste nallarna /bamserna har hoods som man kan ta på och av.


Frukost i sängen passar perfekt i juletider....


Jag gillar grankvistarna i servettringen. Så brukar jag också duka till jul.


Klassiskt & fint.


Mycket mer jul än så här kan det nog knappast bli! ;)


Här syns de fina sängkläderna bättre. Min favorit: vitt med hjärtan.

Jag har älskat stilen till Lexington sedan den dagen då märket lanserades och vi sover gott i deras sängkläder hemma hos oss. När jag sålde Lexington i min butik, Gizmo & Co, fick jag ofta förklara varför jag tycker att man ska lägga pengar på just sängkläder? och då sa jag så här:

Tänk på hur många timmar per år som du tillbringar i sängen kontra hur många timmar per år du har på dig den där toppen, eller de där skorna som kostar samma... PPA blir med andra ord inte så dyrt ! :)  (ppa = pris per användning). och att krypa ner i en säng med sköna sängkläder är ju bara himmelskt


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du har så rätt, 4-års trotsen kommer ofta som ett brev på posten, en tid då små barn utvecklar och ännu mer blir "sig själva". Det är mycket "tvärtemot" och testa gränser som gäller nu, "-vad reagerar mamma o pappa på?". Ofta fortsätter de finna stor respekt hos andra vuxna och hittar nu förebilder och en stil att härma. Jobbig period, men den tar slut och ni kommer komma ur den starkare =)



Kram och kämpa på!

Vi bloggisar lovar att inte va trotsiga ;-)

Postat av: Yvonne

Puh, det finns nog en trotsålder ivarje ålder! Min fyraåring är för tillfället ganska cool, eller så är det så att lillsyrrans tvåårstrots flyttar fokus, för den tvåårsstrutsen är inte att leka med!!! Min väninnas bror hade vid något tillfälle frågat sin mamma när han var liten; Mamma, är jag i strutsåldern?, så här heter det alltid strutsålder numera=) Kramar...

2010-10-18 @ 22:26:02
Postat av: Emmei

Åå, julkänslan kommer smygande när man ser dessa bilder!! Men jag tänkte påpeka att din information om dig på bloggen inte fått sig en uppdatering på ca 2 år;-) haha, lätt att glömma mellan varven, tack för en jätte insperarande blogg!!!

2010-10-18 @ 23:05:51
Postat av: Miss.Gizmolina

Mikaela-

Puh så skönt att höra att det inte bara är Johanna! och thank god för att ni bloggisar inte tänker vara trotsiga ;) Lilla J lyssnar för ögonblicket inte mycket på vad jag säger så ja, snacka om att testa.. Ska bli skönt då denna fas lägger sig.



Yvonne-

Ha, ha Strutsålder? underbart! :)



Emmei-

Jag vet, dålig uppdatering... Men ! jag sitter faktiskt och skriver på en ny text så en dag väldigt snart byts den ut :)



KRAMAR till er !

2010-10-18 @ 23:25:11
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Babbs

Vänta bara - om tio år har du en 14-åring.

Då kommer du att tycka att 4-årstrotset var rena himmelriket. :)



Men då växlar det väldigt fort och utbrotten är fort övergående.



I alla fall på min dotter :)



Men man älskar ju de små (stora) liven över allt annat ändå.

2010-10-19 @ 03:31:31
Postat av: Johanna

Kul att DU talar om PPA, det blir lite motsägelsefullt när topparna/tunikorna du använder oftast bara ses på en eller ett fåtal ggr. ;-)



Ang trotsen, den innfinner väl sig i varje ålder som ngn skriver. You just wait... Jag har en fyraåring och hon hade sin värsta period när hon var tre, nu går det ju åtminstone resonera med henne. Hon blir arg, men det måste hon ju få bli, likväl som jag blir det. Min nioåring har trotset skrivet i pannan, han är som en tweenie... Längtar inte till han blir tonåring på riktigt. Men starka viljor gör starka barn, glöm inte det!

2010-10-19 @ 06:18:56
Postat av: MammaMorran

Haha, trots tror jag finns i alla åldrar :)



Kram

MammaMorran- funderar över livet och ADHD

2010-10-19 @ 07:17:50
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vill ha i princip allt som lexington tillverkar ;-)

2010-10-19 @ 08:07:23
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Min tes låter så här; ju mer trots de har som små ljuvliga barn ;) dessto mindre trots när de är tonåringar... håll tummarna för att detta stämmer! Alla tonåringar är ju faktiskt inte trotsiga, jag var det inte tex enl min mamma.

Men du, kan du inte packa ihop hela Lexington jul och skicka till mig? Tror jag vill ha ALLT! Åh så underbart. Och jag håller med dig, förr köpte jag sängkläder hos Ikea, inte nu längre... Kvaliteten är alldeles underbar på Lexingtons sängkläder (och annat också såklart).

Ha en härlig tisdag och tänk på hur mycket de lär sig genom allt trots, hur mycket de utvecklas (som om det skulle hjälpa när det är som värst ;)) Kram

2010-10-19 @ 08:49:03
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Markus

Va mysiga bilder :D

2010-10-19 @ 10:13:25
URL: http://www.amorspilar.se/
Postat av: chissra

jo men det finns en trots period i 4 års åldern. Det är bara att kämpa på. Har själv tre barn så jag harvarit igenom 2 trots perioder vid 4 års ålder. trevlig dag.

2010-10-19 @ 10:24:56
URL: http://chissra.wordpress.com
Postat av: fru Svensson

Lotta skriver att hon inte var trotsig i tonåren och hoppas inte barnen blir det,jag håller tummarna för henne att det blir så.

Min dotter föddes i v 26 och har trotsat allt sen den dagen hon föddes,både positivt som då hon överlevde fullt frisk trots tuff start,och negativt som ex 4års trotsen.

Nu är hon tonåring och lugnet själv,en helt underbar prinsessa som sköter skola och hem samtidigt som pojkvännen får sin tid :)

Så hopp finns för alla trotsiga.

2010-10-19 @ 11:47:06
Postat av: Pinkmommey

2010-10-19 @ 15:35:22
Postat av: Pinkmommey

Åh, vad fint! Älskar sånna här inspirationsbilder!!



Själv håller jag på att rennovera och inreda vårt nya hus och jag ser verkligen fram emot julen och allt vad det innebär!!



Vill nån kika in i min blogg så är adressen: http://pinkmommey.blogg.se



Mvh Pinkmommey



http://pinkmommey.blogg.se/2010/october/buisy-monday.html

2010-10-19 @ 15:36:57
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 06:49:47
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91