Kata Beach i lågsesong = helt OK.


Jag skulle skriva I ♥ MY BLOGG i sanden men prinsessan J tyckte inte att det var en lika bra idé ;)  (Johannas Kitty baddräkt kommer från Zara).

Phuket söndag kl.15.40 Strålande SOL och +36 grader i skuggan.

Ni som har följt min blogg en stund kommer säkert ihåg att jag "gjorde slut" med Kata Beach för typ 2 år sedan? (den hade blivit ett "mini patong med miljoner försäljare...).  Well, i fredags gav jag denna beach en ny chans och först, då vi kom dit, kände jag "vaaad gör vi HÄR?", men sen - då vi ätit lunch och lagt oss ner på varsin solstol utan några grannar (jag gillar inte när andra ligger nära inpå..) så var det faktiskt helt OK.

Men det är bara för att det är off-season nu, i hög sesong åker jag inte hit. Basta ! ;)










Jag avslutade dagen med en g o d watermelon-shake. Mums !

Bara ca 5 min med tuk-tuk / taxi från Kata beach ligger Kata Noi Beach och jag hoppas att ni som reser till Kata tar er en tur dit för den stranden är rena paradiset i jämförelse...  Men som sagt: Kata fungerar nu då det är så lugnt här nere och för Johanna skull är det lite kul med "fart & fläkt" ibland som variation till de lugna stränder vi brukar åka till (och ja, även jag kan tycka att det är kul att ligga och titta på folk ibland ;)




Kommentarer
Postat av: Stella

Hei! Ser ut som dere har det kjempefint. Lurer på om det bare skal være dere to der i alle ukene eller om noen andre kommer dit for å besøke dere? Klem Stella

2010-05-16 @ 11:37:50
Postat av: Elisabeth

Trevlig blogg har du. Om du lägger dig längre bort på

Kata Beach när det är högsäsong så slipper du alla

säljare, t.e.x Bao som vill sälja ballongfärder och stör folk (många är små barn) som vill bada i havet.

2010-05-16 @ 18:04:41
Postat av: sandra

Nej i Kata kan man bara vara vid lågsäsong annars är det för mycket folk.

Nu när vi var där var det ok med folk . . . . vissa dagar var det proppat men då tog jag bara bilen till noi.

Kör du själv eller åker du taxi ??



kram sandra ( som längtar tillbaka)

Postat av: fru Svensson

Å vilka härliga bilder och sista bilden blev verkligen pricken över i:et , underbar.

Längtar ännu mer till Thailand nu.

Här är väldigt grått grått, våren som brukar vara så underbar i Sverige ! vad händer i världen!

Tur att kriget i Bankok inte påverkar flygplatsen som det gjorde sist.

Va rädda om er och ha det så gott.Kram

2010-05-17 @ 10:27:18
Postat av: ANNIKA

åh så härligt det ser ut att vara.

2010-05-17 @ 16:14:50
URL: http://aannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91