Godmorgon bloggisar!


..sagt av Coco Chanel..

Phuket lördag kl.11.30. Moln & regn, +31 grader.

Godmorgon alla fina!

Hos oss kickade dagen igång kl.09 och nu sitter jag i min bikini på terrassen och tittar på ett regn som fullkomligt ö s e r ner och på min Johanna som står och ropar "gå bort regn!!! jag vill sola & bada. Gå bort! sa jag, annars blir jag sint på sig regnet!" Ha, ha vi får hoppas att det funkar ;)


Natalie Schuterman med sin dotter Chloé på film-premiär. Snacka om snygg mor & dotter match.

Om någon av er har missat intervjun med 11 åriga Chloe Shuterman (på TV4´s Förkväll) som varit de senaste dagarna stora snackis så kan du se det
HÄR  Jag blev helt stum då jag såg det. Hennes mamma driver Stocholms/Sveriges flottaste butik, Natalie Schuterman, och jag räknar dagarna till denna lilla fashionista dyker upp med en egen blogg. Och för att inte tala om alla magasiner som säkert står i kö för att göra ett "hemma-hos" med fokus på hennes garderob...

Johannas regn-rop har fungerat så nu : dags för lunch & pool-bad.

Önskar dig en STRÅLANDE lördag fylld av solsken!

♥ KrAmAR! ♥


Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Verkligen fina Vogue cover. Jo, det har ju stått en hel del om denna intervju, vet inte riktigt vad jag ska tro... Hoppas att ni får en härlig dag. KRAM Lotta

Postat av: A

god morgon! (:

2010-05-29 @ 07:36:41
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har sett den, blir alldeles stum, känns som om flickan är rätt förstörd, faktiskt.

2010-05-29 @ 07:58:34
Postat av: Johanna

Ja, hoppas att du blev stum av "rätt anledning" då. Flickan är som en liten förstörd moderobot. Obehaglig. Inget barn.

2010-05-29 @ 08:38:12
Postat av: AnnaStina / Miss.Gizmolina

Tack för era kommentarer! :)



Ja, det är inte alla som har en mamma som kan beställa Balenciaga väskor etc till inköpspris.. Personligen blev jag stum av att hon pratade som en luttrad - vuxen - fashionisa. Hon slängde sig med uttryck som inte ens jag gör ;)



HAPPY lördags kramar !! :)

2010-05-29 @ 09:12:21
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Emma

Stackars barn. Vet hon ens att det finns barn ute i världen som svälter eller barn alldelles i hennes närhet som oroar sig inför sommaren för att de vet att deras familjer inte kommer ha råd med semester, att göra något kul. Hoppas någon på barnavårdsnämnden såg inslaget.

2010-05-29 @ 10:14:24
Postat av: Mirva ♥

Stackars barn !!! Eller hon får ju längre inte vara ett barn utan är en liten vuxen.

2010-05-29 @ 10:34:21
Postat av: Anonym

Sååå vidrigt ta med sin dotter på SATC filmerna. Förra filmen var hon 9 år! Och då har Hon fått titta på serien innan. Gillar serien och filmen jag sett (ska snart se 2:an förstås) men tycker def inte att det är något för barn! Kläder kan man titta på någon annanstans.

2010-05-29 @ 10:48:05
Postat av: Ulrica

Å andra sidan är ju säkert inte inköpspriset på Balenciaga väskor särskilt överkomligt heller...iaf inte så överkomligt att man kan tycka att en elvaåring kan få en....

Synd om flickan som blir så exponerad i Sverige nu, särskilt som det i högsta grad är negativt...

/Ulrica

2010-05-29 @ 11:09:39
Postat av: Anonym

Tror inte pengar att köpa dyra kläder /väskor är ett problem här. Men att skicka en 11 åring till skolan i superdyra märkeskläder som hon säkert själv är rädd om=utelek existerar nog inte.

Antar att flickan går på någon "finare" skola där dyra kläder är vanligare än i en normal skola.

2010-05-29 @ 12:46:42
Postat av: Linda

Hon såg ut att kunna sin stil ;)

2010-05-29 @ 13:20:37
URL: http://wlinda.blogg.se/
Postat av: Kari

Dette intervjuet har det blitt skrevet mye om på andre blogger og jeg måtte jo inn å se hva det dreide seg om. Jeg ble sittende gapende og lurte på hva slags mamma denne jenta har. Greit at man vil kle seg pent og at de har råd til det, men hvilke verdier gir man barnet sitt. Egentlig kunne jeg bare ha skrevet ett ord og det er: Tragisk.



Kari

2010-05-29 @ 13:22:29
Postat av: Tindra

Känns mycket sorgligt, stackars barn. Och jag tycker verkligen inte de är snyggt stajlade heller. Ett bra exempel på att pengar inte kan köpa god smak.



Less is more. Gäller inte dessa två, tyvärr.



Och att livet är annat än dyra kläder och glamour. Lära flickan andra värderingar i livet hade nog inte varit fel.

2010-05-29 @ 14:12:03
Postat av: chatarina

Hej! jag har själv en flicka på 11 år och kan bara konstatera att denna flicka är väldigt vuxen mot för vad min flicka är..jag hoppas att hon får vara mer barn när hon är hemma..för det är ju det hon är...barn...

Kram

2010-05-29 @ 14:34:43
URL: http://www.chatarinasvrld.blogspot.com
Postat av: Dinara

smaken är förstås som baken och jag tror inte att hennes mamma intalar henne att vara så. Många barn blir så involverade av föräldrarnas jobb ( speciellt när de får vara med ofta) att det även blir deras intresse. Jag var också så som barn när jag var med på pappas jobb och till slut så börjar man kanske agera så. Att vara lillgammal är kanske inget som man kan lära ett barn, sånt är nog medfött. Men jag håller med att det ser något märkligt ut när en 11 åring pratar och agerar som en vuxen kvinna.

2010-05-29 @ 15:39:22
URL: http://dinarasblogg.blogspot.com
Postat av: jasmina

hej allt bra med dig? =)

2010-05-29 @ 15:59:53
URL: http://jasminab.blogg.se/
Postat av: Alvina

Jag blir mycket besviken på dig om du ser upp till och beundrar det BARNET. När hon blir 17 kommer hon att bli det barn hon skulle vara nu!! Ta inte efter henne låt J vara barn nu så får du en tonåring när väl åldern är inne.

2010-05-29 @ 17:22:09
Postat av: Åsa

usch! så vidrigt vilka värderingar det är ju för fan ett BARN!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-29 @ 22:30:51
Postat av: Sophia

Jag stod brevid dessa två donor i kön på H&M igår,, och ja.. jag hade ingen aning om vilka de var, förän jag såg dem på bild hos dig.. =)

Men jag kan väl inte tycka att det är sunt med en så "mode-intresserad" 11-åring.. Hon pratade bara om mode, och vad som kunde matcha, och fick hon ha på sig det tillsammans eller inte.. blablabla.. Jag menar, ett barn är ett barn, och okej att vara "festklädd" med fina kläder/spännen/blommor osv, det är bara kul, men sen finns en vardag och lek oxå..

2010-05-30 @ 02:44:33
URL: http://systersophia.blogg.se/
Postat av: Lena Andersson

Usch och fy!!! Har själv en 11-årig dotter och hon klär sig i Gina Tricot HM kappahlm.m. Passar perfekt till barn i hennes ålder.Barn ska ha kul springa ,dansa, leka, rida, klättra iträd bygga kojor m.m.Varken jag eller min dotter blir lyckligare av att köpa dyra märkes kläder, prislappen sitter ju inte på framsidan. Må så gott!!!:)

2010-05-30 @ 10:08:55
Postat av: Anna

Fruktansvärt!!! Sjukt tycker jag.

2010-05-30 @ 13:03:42
Postat av: Anna N, Gävle

Jaa, herre min je, HJÄLP..! Inte klokt, hur kan man ens vilja välja en sådan väg till sitt barn??

2010-05-30 @ 20:16:10
Postat av: Anna N, Gävle

Måste bara säga en till sak, min 12-åriga dotter skulle ALDRIG gå med på att matcha mig, eller att jag matchade henne. Sjukt det där.

2010-05-30 @ 20:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91