Min favoritbarnbutik i Stockholm heter SPRALL!


Lekhuset är en DRÖM ! (ett sånt står på önskelistan till Johanna...) och det fina förvaringsfacket till höger kanske ni känner igen? Det har Johanna i sitt kök och det kunde ni vinna i en tävling här på bloggen för en tid sedan.

När vi var i Stockholm i helgen så var jag innom den underbara barnbutiken
SPRALL (som har flyttat från NK till Nybrogatan 51) och jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst... !!!  My god vad de har mycket F I N T där ! Hela butiken är som en skattkammare.... Jag tog ett gäng bilder så att ni får se, ENJOY! :


Här är jag tillsammans med vackra Ida som bl.a. gör inköp för Sprall.


Kolla in tårtlampan. Man dööör så FIN den är !! Jag vill ha en sån på Johannas rum... ;)


Hur söta är inte dessa väskor ??  De små till tex pengar, nappar etc är perfekta presenter!


Dessa bokstäver i tyg har jag inte sett någon annanstans. Hur fina som helst !


Ett par supertrevliga Sprall-girls som ger fantastiskt god service . Och de där husen är verkligen de finaste!


Om jag hade en liten prins så hade jag shoppat både det ena & andra här.. robotarna är riktigt coola detaljer till barnrummet.

Jag hade kunnat shoppa hela butiken men får ta en sak i taget ;) så den här gången blev det, till Johannas stora LYCKA dessa 2 godsaker som hon har glädje av hela våren & sommaren:



Helt uuunderbar scooter som blir en perfekt balansträning för Johanna inför den cykel som ska köpas till sommaren. Jag har sneglat på den här hur-länge-som-helst så den var verkligen efterlängtad! (pris: 1750sek, den finns på Sprall´s nettbutik).



Också blev det en Mini Micro som är bra mycket bättre än den Hello Kitty vi köpte förra året. Den här har vunnit bäst i test eftersom den är så stabil (Kittyn välte heela tiden..) och Johanna cruisar fram på den varje dag här hemma i lägenheten. Hon älskar verkligen sina nya racers ;) 

Och visste du föresten att Sprall har öppnat en ny KALASBUTIK på Sibyllegatan 18? Där säljer de allt vi behöver för att fixa kalas som tex: tallrikar, servetter,ljus,pinjatas,ballonger,godispåsar, vimplar, sota placeringskort, inbjudningskort etc etc. + ett stort sortiment med utklädningskläder (prinsesseklänningar, djuröron m.m.).

En trappa ner i butiken har de dessutom en OUTLET som hela tiden fylls på med markeskläder och skor från tex Miniature, Hunter, norlie, Polo sport mfl. Det ar alltid mellan 30%-70% rabatt!

Oj, nu blev jag så inne i allt fint här att jag tappat bort tiden (igen..;) så bäst jag rusar iväg ut nu så jag hinner fixa några jobbärenden innan jag ska hämta darlingen på dagis.

Tjingeling så länge !


Kommentarer
Postat av: Ida

Hei!



Jeg bare lurte på om du har hatt trekning i "How to kiss a frog"-konkurransen? Kanskje det er jeg som ikke har fått det med meg...? ;)



mvh

Ida

2010-03-25 @ 15:18:02
Postat av: Sabina

Förstår verkligen att Johanna blev glad! :)

Kika gärna in min nya bloppis.. Kram

Postat av: BRUNETTBLOGGEN

Så sött :D

2010-03-25 @ 15:51:49
URL: http://brunettbloggen.se
Postat av: Pethra

Här är en till som är barnsligt förtjust i Sprall, det är sällan man kommer ut tomhänt därifrån. :o)

2010-03-25 @ 15:56:52
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: Emmie

Vem kan låta bli att älska SPRALL?! Jag var där så sent som igår. ♥

2010-03-25 @ 17:20:57
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: Marie

Masse fine ting:) Men har du noengang tenkt på at du er utrolig opptatt av å skille på gutte- og jenteting? Skal ikke en jente kunne ha en robotfigur eller en gitar?

2010-03-25 @ 17:36:50
Postat av: Slæsh

Hei:) Masse fint fra sprell,jeg lurte på om de har nettbutikk?

2010-03-25 @ 18:12:28
Postat av: Sandra

Åh vilken affär! Så fina grejer!! Är mycket nöjd med tygförvaringen som vi vann hos dig ( ja den kom till slut :-D ) nu blir man ju sugen på mer grejer därifrån! Kram Sandra

2010-03-25 @ 23:05:02
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tack för era kommentarer ! :)



Ida-

Nej, jag har inte presenterat vinnaren ännu men jag gör det snart så håll utkik ! :)



Marie-

I mina ögon så är den skyltning du ser på bilden gjord för att inspirera till pojkrums-inredning men visst kan tjejer också ha robotar, gitarrer och bensinstasjons-tält om de vill... :)



Slæsh-

Om du klickar på länken i inlägget så kommer du direkt till Spralls nettbutik ! :)



Sandra-

Åh så kul att du är nöjd med vinsten ! :)



KUL att ni gillar Sprall lika mycket som jag gör! KRAMAR till er alla !! :)

2010-03-26 @ 01:47:13
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Man blir sugen att inreda barnrum!!! Men så vet jag ju att killarnas farmor köpt leksaker av stuket Sprall, och gillar killarna det? Nada, bortvalt till förmån för vanliga BR plastgrejor. That`s life, barns smak finns nog redan från början. Ha det gott och hoppas du får en lika solig fredag som här ser ut att bli! Kramar...

2010-03-26 @ 08:42:11
Postat av: ugg boots from usa

Rembrandt or Monet with Water Lillies brought out the essence of ugg boots from usa life. LIJ http://www.uggsbailey.co.uk/

2010-10-14 @ 13:53:20
URL: http://www.uggsbailey.co.uk/sitemap.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91