Lördagsmys & sjukstuga...


Restaurangen på R.O.O.M. runt kl. 15.30 i eftermiddag.  Min dagens: tunika Hunkydory, byxor Custommade, skor CorsoComo.  ( TaCk för idag vännen. Du förgyllde min lördag!)

Vi tog oss en tur ut för att handla mat till Gucci och Johanna somnade ganska fort i vagnen så då passade jag på att en tur innom
Daisy. Min kära vän Randi kom också dit och sen fortsatte vi till R.O.O.M. för att ta en fika. Förut då jag besökte R.O.O.M. fick jag massor av härlig inspiration och ville ha "allt", men nuförtiden kör de stenhårt med Habitat och hela detailsavdelningen känns som en enda stor kaos-rea-krok. Uff, det är trist att se en favorit förfalla...


Hos Daisy pågår fortfarande -50% salg p.g.a. en liten brandskada men några nyheter har droppat in och gömmer sig på bakrummet, bl.a. denna godsak från Odd Molly. (dessa nyheter finns i butik då salget är avslutat).


Super söta halsband till små jenter för bara 125 kr / st. En perfekt födelsedagspresent eller "gå bort present". Halsbandet finns i mängder av olika styles och du finner dem hos Daisy.


Så här såg det ut på t-banan då vi åkte upp till Vinderen. Visst kan man tro att vi befinner oss i en skidlift i alperna? ;)  Det var nästan så att vi inte fick plats mellan alla snowboards, längdåkningsskidor och pulkor. Alla ska upp till Holmenkollen & Frognerseteren och de använder t-banan som lift. Hur norskt som helst ! och en av de saker som utmärker Oslo.

Mitt älskade hjärta är tyvärr inte alls i form i kväll :(  Hon ligger på soffan och slappar och då jag frågar om hon har ont någonstans? så säger hon att hon har ont i ryggen... Jag kryssar fingrarna för att hon är bättre imorgon!

Jag har hoppat i sköna myskläder och i kväll blir det schlager för hela slanten !  Samtidigt som SVT kickar igång första deltävlingen så kör NRK den norska finalen (här är vi klara med alla deltävlingar), fjärrkontrollen kommer att bli varm av allt zappande ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Tindra

Fast jag förstår inte varför du inte går direkt hem efter kattmatsinköp, när Johanna är sjuk....

2010-02-06 @ 18:55:54
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tindra-

Johanna var pigg på dagen idag och hon sov jätte gott i vagnen. Då hon vaknade gick vi hem igen :) Kram! :)

Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jag har den tunikan från Odd Molly, men i rose. Den är så ljuvlig och mycket figursmickrande! En favorit!

2010-02-06 @ 19:16:45
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Tindra

Jag bara undrade eftersom hon hostade så hon kräktes igår, och uppenbarligen ligger på soffan På R.O.O.M och mår inte så bra, tyckte jag det stod under bilden förut...??



Det känns som hon ofta är lite krasslig. Du är van att köra på även om du är sjuk, men kanske ska inte Johanna behöva göra det?

2010-02-06 @ 19:26:35
Postat av: Elins viktblogg

Underbar tunika!

och underbara smycken!!



Finns det en webshop??

2010-02-06 @ 19:42:07
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Postat av: nina

Helt enig med deg når det gjelder ROOM, ikke det samme som før! Jeg må bare se og ta meg en tur til den Daisy butikken, der ser de jo ut til å ha så mye fint, får veldig inspirasjon av å lese bloggen din. Det er så viktig å kose seg i hverdagen, noe du virkelig gir meg inspirasjon til. Til helgen skal jeg til Gøteborg sammen med mannen min, har du noen tips på bra spisesteder der? Ha en god helg videre, er så glad for din fine blogg.

2010-02-06 @ 19:45:22
Postat av: pangis

Ont i ryggen? Små flickor får urinvägsinfektion ibland.. (min dotter hade det när hon var liten och då klagade hon på ont i ryggen var lite febrig etc) Du kanske skulle kolla med en läkare. Önskar er en trevlig kväll! Kram

2010-02-06 @ 19:46:14
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Lia

ROOM blev ju uppköpta av ett företag som jag tror är norskt och de ursprungliga ägarna hoppade av. ROOM i sthlm har ju t.ex. gått i kk. trist som attan!

2010-02-06 @ 20:05:34
Postat av: Carina

God bedring til Johanna:) Håper hun er frisk og rask i morgen.



Klem

C

2010-02-06 @ 20:13:24
Postat av: På vår udde!

ROOM i Sthlm har stängt, konkat tror jag, det var samma där med, inget kul på slutet!

Så himla komiskt med din bild från T-banan till Frognerseteren, jag såg precis detsamma när jag åkte till Daisy förra helgen, och ångrade mig sååå att jag inte tog en bild, verkligen sååå norskt! Jag log för mig själv, skulle ha varit i Sthlm! Hihi!

Looovely blus från OM by the way!

2010-02-06 @ 20:25:51
URL: http://trivsamthem.blogspot.com
Postat av: Frieda

Stackars Johanna! Kanske hon har ont i lungorna om hon hostar s å mycket? Hoppas att hon snart är bra igen.

kram

2010-02-06 @ 20:51:50
Postat av: Josefine

Hej finisar!! Den tunikan höll jag i på Ski Storxenter, LJUVLIG!



HOPPAS Johanna sover gott nu och vaknar pigg imorgon. Hoppas också vi kan ses väldigt snart. Kanske en pannkaksbrunch här nästa helg?



Puss!

2010-02-06 @ 21:42:09
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Stackars lilla Johanna, hoppas verkligen att hon blir bättre snart igen! Och den där tunikan, superfin! Vårfräsch och söt, hoppas du köpte den. Är du nöjd med schlagern? Tyckte allt om Salems låt, men det finns ju några kvar att lyssna på. Hur har det gått i Norge? Någon bra vinnarlåt? Ha en härlig kväll. Kram Lotta

2010-02-06 @ 21:43:01
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Lotta

Något att inspireras av?



http://www.littlebrowndress.com/brown%20dress%20archive%20home.htm



2010-02-06 @ 22:05:28
Postat av: Pethra i Göteborg

Tunikan är helt ljuvlig och tycker att du passar jätte bra i den.

Bilden på allt folk i trikken ger mig många härliga minnen då jag bodde uppe i Holmenkollen i över 2 år. :o)

Håller tummarna för att Johanna mår bättre när ni vaknar i morgon.



Kramar till er!

2010-02-06 @ 22:26:00
Postat av: Anonym

Skulle vara häftigt om kan ens kunde drömma om en Od Molly tunika, älskar din blogg för all lyx.

Hare gott!!!



Anna

2010-02-06 @ 22:50:06
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

TACK för era kommentarer! :) Här kommer svar på frågor:



Tindra-

Självklart får Johanna vara hemma sjuk så hon behöver det. Något annat är oaktuellt.



Elins viktblogg-

Nej, Daisy har tyvärr inte någon nettbutik.



Nina-

Tack för din trevliga kommentar och för fina ord! :) Jag är tyvärr inte så ofta i Göteborg så jag har inte några riktigt bra tips.. Men hotell Avalon där jag bott har en fräsch restaurang ! och missa inte butiken Grandma´s ! :) God tur !



pangis-

Tack för tips! Om hon inte är bättre imorgon ska jag checka.



På vår udde-

Ha, ha jag smyyyg fotade verkligen. Pratade i tfn och försökte få det att se ut som att jag fotade Johanna ;) Komisk syn ! :) Jag tittade in hos Tatler i fredags för att checka jackan åt dig men utan lycka så jag återkommer om den saken. Har inte glömt ! Trevlig helg !!



Frieda-

Jag har också tänkt på lunginflamation... Ska besöka läkare om hon inte blir bättre.



Josefine-

Gud så mysigt med pannkaksbrunch ! klart vi tackar JA till det ! men vi får vänta en helg till for nästa helg är jag i Cph på modemässa :) Puss !



Lotta-

Tack ! Ja, den blå tunikan blev med mig hem :) Jag har gjort ett eget inlägg om kvällens schlager så där hittar du svar på dina frågor :) Vad tyckte du själv om kvällen ?



KRAMAR TILL ER ALLA ! :)



2010-02-06 @ 23:53:55
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: J

Tänkte precis som pangis säga att små flickor ofta får ont i ryggen vid urinvägsinfektioner, deras symtom behöver inte vara som hos äldre att de kissar ofta eller att det svider, utan feber och ryggvärk brukar vara säkra tecken.

2010-02-07 @ 11:05:24
Postat av: Johanna

Men om hon har kräkts, varför går du då UT med henne bland folk? Usch!

2010-02-07 @ 11:09:01
Postat av: Madeleine

åh, den var verkligen jättefin!!!

2010-02-08 @ 21:29:23
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91