Lördagens shoppingtips: Sonia Rykiel hos H&M!


Idag lanserar
HM en stor Sonia Rykiel kollektion med fokus på strikk / stickat.

Godmorgon mina bloggvänner! :)  Igår kväll var jag på en festlig happening hos H&M som ni ska få se bilder ifrån lite senare men först ska jag visa er - som är på väg ut att köa & trängas hos H&M - mina favoriter ur kollektionen. Jag säger bara: väss armbågarna för det kommer bli crazy i butiken ! ;)


Jag tycker att den rosa klänningen som finns till både mor & dotter (oh yes! det är en barnkollektion också!) är riktigt fin.

Till mig själv shoppade jag:


En klassisk stickad kavaj / jacka (känns lite Busnel...) med snyggt guldmärke på armen  också vill jag så klart få med mig lite ränder (som symboliserar hela kollektionen) så jag gick för en halsduk (älskar halsdukar!)  sen kunde jag inte låta bli prinsessekronebrosjen ;)

Här ser ni kavajen lite tydligare: Den finns även i knallrosa.


Kavaj / jacka Sonia Rykiel hos H&M, kr 599.


Så här såg det ut i mitt provrum igår kväll runt kl. 22.30..

Till mormor shoppade jag:


Tröjan med blomst fram shoppade jag i svart till min mamma men jag var sugen på den i ljusrosa till mig själv... Svart tyg/stoff-veske med strassdetaljer og en brosje (Mamma- vill du ha dessa? Vi rings ! :) 

Sött till de små :


Var sugen på tightsen till Johanna men köpte de inte...ångrar för det hade varit kul om hon matchade min halsduk ;)

HAPPY SHOPPING till er som ska till H&M idag ! :)

KrAm så länge ! ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Åh det rosa svarta klänningen var ju så läcker.



Måste var roligt att få se allt mode innan alla andra! Få för unnat.



Ha en FAB lördag

Kram Camilla

Postat av: Pethra i Göteborg

Den svarta kavajen klickade jag hem till mig, sedan fick det bli den rosa klänningen åt dottern, så himla söt!

2010-02-20 @ 11:50:16
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: vintageRetroPrinsessa



KUl :)



Är själv sugen på Tightsen och tröjan till Madicken och dockan vad söt den var :)



have a nice helg :)

2010-02-20 @ 11:53:49
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: grommis

Nice shopping! Her ble det nettshopping av skjerfet, med en 12 dager gammel bebis er det best:) De har forresten tightsen på nettbutikk, om du fremdeles vil ha den til Johanna. Dessverre hadde de den ikke i str mini til min datter:) Er så glad i sånne farger på både barn og voksne, så Sonia Rykel kolleksjonen likte jeg godt!



Ha en fin lørdag i snøstormen!

2010-02-20 @ 12:06:13
URL: http://grommis.blogspot.com
Postat av: Isabella

Superfina grejer! Funderar att slå till på koftan, men hur var den på längden? Gick den över rumpan? Happy Saturday!

2010-02-20 @ 12:12:21
Postat av: Spökbloggning

Godmorgon. Blev en ganska lugn kväll ändå igår. Lite hockey med polarna, någon öl, men på det hela en lugn kväll. Sverige gjorde vad som krävdes och vann, men var itne mycket mer än så. Däremot var det kul för Anna med silvret, var nog inte många som förväntat sig!



Idag är det innebandymatch vid 4. Så innan dess ska jag ladda upp med lite mat, ätit havregrynsgröt till frukost igen. Är så satans gott, speciellt med lite frukt i. Får en att tänka på barndomen.

Min farfar brukade alltid göra havregrynsgröt med honung åt oss när vi var små, innan han dog. Vi kallade det för farfarsgröt, så varje gång jag äter havregrynsgrös så tänker jag på farfar. Och får alltid ett litet leende på läpparna när jag tänker tillbaka på honom. Han var en en man av gamla skolan, lite hård och brysk, men ändå alltid snäll och mjuk mot oss barnbarn.

Så är bara fina minnen som kommer tillbaka.



Vilken mat får er att tänka på barndomen?



Spökbloggning finns nu på facebook. Gruppen heter just Spökbloggning, för oss spökbloggare.

2010-02-20 @ 12:13:29
URL: http://bloggdistans.blogg.se/
Postat av: emelie

Herregud vad mycket rosa kläder!!! Varför får din dotter bara ha rosa kläder på sig. Varför inte ha kläder i alla färger?? Hoppas du svarar!

2010-02-20 @ 13:05:33
Postat av: Hella

Hej,



Hur är storleken på kavajen, normal el?? Kan man gå på sin vanliga el måste man gå upp en strl??

Tacksam för svar!!

Ps: I love your blogg!!:)

2010-02-20 @ 13:20:33
Postat av: ~Emelie~

Den rosa klänningen var bara såå fin & att den var stickad. Helt i min stil men tyvärr var den slut i webbshopen!

Din blogg är verkligen en feelgood-oas full med ögongodis!

2010-02-20 @ 14:29:41
Postat av: tess

Hjälp mig bli veckans blogg genom att rösta. Gå in på min blogg och klicka på länken i min text... snälla hjälp min lilla blogg synas.



Trevlig lördag



//tess

2010-02-20 @ 16:42:13
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Satt en bra stund i morse innan jag väl kom in på shop online. Köpte också kavajen, men satsade på den cerisa, gillade färgen. Sjalen blev också mig och så blev det randig tröja och strumbyxor till Alicia så att hon är fin när skolan börjar till hösten (herregud vad tiden har gått fort, skolan?).

Hoppas att ni har haft en riktigt bra dag och att kvällen blev lyckad. KRAM Lotta

2010-02-20 @ 22:37:59
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tkr inte kollektionen var något märkvärdigt... finns några enstaka plagg som är skit snygga, men annars nääe..



www.marittas.blogg.se

2010-02-20 @ 22:55:30
Postat av: Viktoria

Broschen var ju riktigt fin! Också var kavajen det och den satt jättefint på dig!

Stor kram

2010-02-21 @ 11:44:23
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag är som några andra lite nyfiken på hur storlekarna är? Jag håller tummarna för ett nytt inlägg med fler bilder gärna där du har plaggen på dig och lite mer info om storlekarna.



Viktoria: Var kan man se bilden där Anna Stina har kavajen på?



kram //Emma

2010-02-24 @ 12:17:10
URL: http://emmasutsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91