Kvällens schlager.


I kväll har jag tittat på schlagers i en ny topp från Odd Molly som fick följa med mig hem från
Daisy idag. (den kommer ut i butiken så fort salget är över, finns även i lyseblå) + mina favorit mysbyxor. Känner på mig att den här toppen kommer användas flitigt till sommaren :)

Vet ni att jag droppade att sitta och zappa i kväll och tittade i stället på den 1:a svenska deltävlingen i Melodifestivalen också hade jag, enligt tradition, sms-fest med min galavän Jonas. Denna tradition går ut på att vi kommenterar typ alla bidrag etc via sms så ja, det blev nog typ 40 st i kväll ;)  (TaCk snygg! nästa lördag kör vi igen!).


Bäst i kväll: öppningslåten med Nanne, Charlotte & Sonja. (bild lånad från Aftonbladet)

Vad cool Dolph var som programledare och Christines klänning/kjole får gärna flytta in i min garderob. Gillar att Ola gick vidare men tycker inte att något av bidragen var speciellt WOW ikväll.  Bäst var Dolph med sin sång! ;) + öppningslåten med bl.a. Charlotte & Nanne. Snacka om girlpower!


1:a finalisterna till Globen: Ola & Salem Al Fakir. (bild lånad från Aftonbladet).

När programmet var slut på SVT så zappade jag över till NRK och fick med mig vinnarlåten där men alltså nej, jag gillar inte ballader i Grand Prix. Jag vill ha dansvänlig musik som man blir glad av. Så sorry Norge, jag tror inte det kommer att gå så bra The grand finale...



Norska bidraget till Eurovision Song Contest som går av stapeln här i Norge: Didrik. (bild lånad från VG).

Såg du i kväll? Vad gillade du vinnarna?


Mitt hjärta är inte i form som jag går snart och lägger mig inne hos henne så att jag finns nära om hon behöver mig. Tar med mig min smarta "bok-läs-lampa" som jag fäster på min bok så kan jag läsa lite i mörkret :)


KvÄlLsKrAmAr! ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Mormor och Farmor

Snälla kolla så inte det är lunginflamation, för då har man ont i ryggen med tanke på att hon har haft hosta hoppas att det blir bättre snart sök läkare snarast kram kram

2010-02-07 @ 01:27:46
Postat av: Hestia

Min favoritt ble ikke med som en av de fire i finalen engang.. Av finalistene likte jeg andreplassen best (A1).. Låten som skal representere Norge var fin nok, men den "svingte" ikke...



Håper Johanna blir bedre snart og at dere får en fin søndag :o)



-klem-

Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Mormor & farmor-

Jag är också orolig för lunginflamation så vi ska besöka läkare om hon inte blir bättre idag...



Hestia-

Jag fick inte med mig någon annan låt än vinnar låten så jag ska titta på reprisen. Tack för omtanken. Önskar dig också en fin söndag!



KRAMAR !!

2010-02-07 @ 08:45:58
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Stackars lilla Johanna hoppas att hon snart blir kry.



Underbara tunikor från odd Molly som du köpt. Har själv kikat på den blå och den du visade i detta inlägg var ju hur söt som helst:)



Sköt om Er och ha en fin söndag!



Kram

2010-02-07 @ 08:47:58
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Madeleine-

Tack snälla du ! :) Önskar dig också en riktigt fin dag! Kram :)

2010-02-07 @ 09:57:17
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hoppas lillan kryar på sig nu! Mina barn har avlöst varandra i sjukdom i snart tre veckor :-( inte så kul. Jag har en likadan topp som du visar, men den har jag haft i flera år nu, jag älskar den (min är i benvitt) och funkar i alla lägen, en favorit helt klart! Kram Ulrica

2010-02-07 @ 14:12:02
Postat av: Jonas

Vad vore schlager utan dig :) ♥

2010-02-07 @ 17:00:58
URL: http://www.jonasnoren.se
Postat av: Jonas

Vad vore schlager utan dig :) ♥

2010-02-07 @ 17:01:20
URL: http://www.jonasnoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91