Kalas, planering & Barbie.


Dagens Johanna fotograferad runt kl.17.15 på väg hem från dagis. T-shirt med puff
Kapp Ahl, linne + jeans-tights + glitterskor från H&M och hårspänne Prinsessefin.

Jag sitter och går igenom mängder av nyinkomna mejl och planerar min vecka för inte nog med att det är Fashion Week, på lördag fyller dessutom älskade prinsessan Johanna 4 år och det ska firas med kalas i dagarna tre. När jag frågar henne vad hon önskar sig? så svarar hon: Barbie i prinsesseklänning, docka, kläder (!) , böcker, pussel, pyssel (pärlor etc.)... Men jag tror minsann att hon glömmer att nämna söta ting från Maileg ;)


Jag funderar på att göra som Tori Spelling och slänga ihop en sån här liten Barbie tårta till kalaset...


...eller så kör jag på den här modellen... har inte riktigt bestämt mig. Ha, ha ;)

Jag shoppade en fin klänning till J som hon ska ha på sig på kalasen i Cph, men den ska få förbli en surprice till lördagmorgon då hon ska få den i ett paket. Men -  inbjudningskorten ska jag visa er i morgon. Det lutar åt att det blir lite kalas-tema här hos Gizmolina i veckan :)

Bäst jag hoppar i säng nu så att jag vaknar full av energi imorgon.

GoDnAtTkRaMaR!

 


Kommentarer
Postat av: ekp

Den nedersta barbie-tårtan är lätt att göra! Gör en kjolliknande tårta och tryck ner överkroppen av en Barbie i den, spritsa nått gott runt midjan och skarven syns inte. Min dotter har önskat sig en sån tårta flera år i rad nu och det är ju bara att fixa :)

2010-08-17 @ 07:42:05
Postat av: Miss.Gizmolina

ekp-

Åh vad jag önskar att jag kunde känna som dig: att den är lätt att göra. Jag imponeras över er som kan fixa så här fina tårtor! Kram! :)

Postat av: Angel

Gud va Johanna växer,gilla sista tårtan så gulligt.

2010-08-17 @ 07:55:07
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Niclas L

Om du gillar att fotografera så bör du verkligen vara med i fototävlingen på http://nlstudio.blogg.se och ha chansen att kamma hem en fin vinst!



Ha en riktigt bra dag!



Mvh,

Niclas @ http://nlstudio.blogg.se

2010-08-17 @ 08:08:27
URL: http://nlstudio.blogg.se/
Postat av: ekp

Men den ÄR lätt! Annars kan du visa bilden för ett bageri, ta med en barbieöverkropp så kan dom göra den! Den är en succé!!!! Lycka till

2010-08-17 @ 08:35:48
Postat av: Unni

Gå for begge du, er det bursdag så er det bursdag! ;) Ønsker deg en glad tirsdag! Takk for all inspirasjon du gir meg. Klem Unni

2010-08-17 @ 09:25:22
Postat av: Camilla

Kalastema hörs ljuvligt i mina öron! Det ser jag glatt fram emot :-) Pyssel, planering och fix är verkligen roligt och glädjefullt.



Har själv nu haft dop för vår lilla Bianca, och det har varit lite av min "hobby" under våren att pyssla och planera. Jag är verkligen ingen höjdare på att göra fina cup cakes etc, men ett tips, som jag VARMT kan REKOMMENDERA är att köpa wraps och ha runt dem, tadaa så är de himmelskt prinsessfina och ett garanterat fint inslag under kalaset :-)



Ps - hinner knappt kommentera eller blogga överhuvudtaget nu när jag är föräldraledig, men något jag vill säga är ett stort TACK för det kanonjobb du gör och tid du lägger ner på att ge alla fina tips, inspirationsbilder mm :-)



Kram/Camilla

2010-08-17 @ 12:02:35
URL: http://vitha.blogg.se/
Postat av: C

Hahaha! Vad groteskt. Fast samtidigt rätt roligt. Ät upp Barbie!

2010-08-17 @ 13:45:30
Postat av: Sabina

Hej! Hur ska man forma tårtan som en klänning?? Och kan du ge tips på ingredienserna för tårtan??

2010-08-18 @ 00:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91