Happy tisdag!


Idag bjuder jag på en favorit i repris ! (printa ut den och sätt upp den på anslagstavlan :)

Godmorgon vänner! Jag sitter här med värsta beslutsångesten... Johannas välling är slut och idag är det veckans första presse-dag då PR-byråerna presenterar s/s-10 kollektionerna som jag sett fram emot. Men - samtidigt så lockar det med en Sverige tur (välling finns inte i Norge) för det var länge sen. Så, jag måste ta och bestämma mig a.s.a.p. för hur jag ska göra?  Alla dessa beslut.... ;)

Hoppas att du har bättre kontroll på din dag än jag har och att du får en alldelens underbar tisdag !

Uppdatering: Beslut taget ! kör till Sverige på söndag, besöker PR-byråer idag. Allt tack vare min kära vän Josefine som hade ett paket välling över (tuuuuusen miljoner TACK!!) Detta blev en perfekt lösning! :)

KrAm! ♥

Kommentarer
Postat av: L-L

Vilken fin blogg!!



Gillar bilderna :)

Postat av: Marie

Hvorfor ikke benytte anledningen til slutte med velling? Ingen barn i Norge bruker dette, så det hadde nok gått bra med Johanna også:) Som nordmann synes jeg den svenske tradisjonen med velling er merkelig (antakelig på samme måte som dere svensker synes det er utenkelig å ikke spise varm lunsj:)).



Men det er jo uansett hyggelig med en tur for å kjøpe svenske spesialiteter:)



Ha en god dag!

2009-10-20 @ 10:54:43
Postat av: Mimmi

Fösök med vällingavvänjning kanske ihop med Thailandresan. Ni glömde den. Välling är inte speciellt bra för tänderna och lilla sessan är väl tre år.



Bara ma ninte gör avvänjningen till något stort plötsligt så bara händer det.

Och som förälder kanske man skall tänka på att om barn somnar med vällingpflaskan i munnen hur bra är det efter tandborstning. Jag vet föräldrar som är jättenoga med att barnen skall duscha varje morgon men att de somnar med vällningflaskan i mun det gör inget!!

2009-10-20 @ 12:59:04
Postat av: Anna

Båda mina barn har druckit välling till dom var 5 år!!! Det gick bra det med :) Ha en fin dag! Kraaam

2009-10-20 @ 15:08:58
Postat av: Johanna

Anna, Ja, jag drack själv välling till jag var runt sju år, ngr barn i släkten drack till de var tio-tolv. Och vi lever ju å mår bra oxå! ;-)



Själv har jag en tjej som är lika gammal som Johanna, som jag försöker avsluta vällingdrickandet med. (Har två paket kvar och påtalar ofta att till jul är det slut). Jag tycker att det är mkt bättre att de äter ordentligt med MAT. Välling i all ära, men MAT är mkt bättre, att lära sig att ÄTA mat. Och för att inte glömma; nappen på flaskan är inte alltid så bra för deras tänder, så även vällingen. Nä, om det nu är så att man "måste" dricka välling, så låt dem dricka ur en mugg, verkligen DRICKA den. Inte suga i sig den. För vilka treåringar har ett sugbehov? Jo, de som är vana vid nappen.

2009-10-20 @ 19:43:12
Postat av: Åsa

Men herregud det är väl ändå så att varje förälder gör som dom vill! Ingen ska väl bestämma åt "familjen Gizmolinas" om dom ska sluta med välling när dom åker till Thailand eller inte.

Ni tycker att Johanna är för stor för blöjor,hon är för stor för välling osv.NI är för stora för att tycka saker ni absolut inte har med att göra PUNKT!



Ha en bra dag...ALLA! Även ni gnällspikar!

2009-10-21 @ 11:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91