What you give is what you get...



Nu har jag precis läst igenom alla kommentarer som droppat in i kväll och  här kommer mitt svar:

Jag är en ovanligt optimistisk person som tycker att livet är fabulous. Jag älskar rosa och jag njuter av all inspiration som jag hittar både här och där och av egna kreativa lösningar som jag kommer på.

När jag jobbat med personalansvar så har jag alltid uppmuntrat mina kollegor till att ge mig både ros & ris för utan feedback vet man inte alltid vad man behöver utveckla och förbättra hos sig själv. I mina utvecklings-samtal fick personalen vara ovanligt öppen och ärlig tack vare att jag efterfrågade det och deras input på mitt ledarskap har format mig till den jag är idag.

Det är få ting som upprör mig och får mig så irriterad som då någon kritiserar eller skit-snackar någon utan att ha grund till det (dvs man utgår från en verklighet som inte är sann) och vissa dagar är även jag mer känslig än andra. Idag var en sån dag och och idag blev jag sjukt irriterad över några kommentarer (jag har raderat några av dem). Men : som tur är så rinner de av mig snabbt och jag fokuserar på alla POSITIVA kommentarer jag får istället.

Jag är otroligt glad i min blogg,  jag är stolt över den jag är och jag sätter enorm pris på alla er TREVLIGA bloggläsare för det är er jag kommer ihåg, de andra har jag redan "delitat" ....

Människorna i Thailand har en så HÄRLIG syn på livet genom buddhismen: "What you give is what you get". Tänk på det alla ni där ute. Ger ni glädje, omtanke, positiv energi, peppande sms / brev / tfn samtal till vänner & kollegor så får ni massor av skratt & solsken tillbaka ! :)

Livet är här och nu. Njut det ! och fånga alla lyckliga stunder.

Massor av kärlek till er!

GoDnAtTkRaM! ♥


Kommentarer
Postat av: Sagas mamma

Tack för att jag fick börja min morgon med en massa flotta pressvisningar!! lyx

2009-10-22 @ 06:03:33
Postat av: Linda

Anna-Stina! Jag vill du ska veta att din blogg inspirerar, ger kraft och jag blir alltid GLAD när jag varit inne och läst. Är inne flera gånger per dag och är lika förväntansfull varje gång. Jag älskar inredning och har fått många tips och idéer från dig som syns i mitt hem.

Kram på dig !!! GO GIRL !!

2009-10-22 @ 06:31:48
Postat av: Madeleine

Du e bäst Anna-Stina! Min förebild :-). Förstår att du blir irreterad av elaka kommentarer..tråkigt att det finns sånna människor som skriver elakt till andra. jag tycker iaf att du e helt fantastisk! Kram Madeleine

2009-10-22 @ 06:36:58
Postat av: Johanna

Att ta bort kommentarer är ju i stort sett detsamma som att inte kunna ta negativ kritik, eller vad du nu väljer att kalla dem. Bry dig inte bara, skriv inget om dem och ägna dem ingen tid om du inte gillar dem. Men att hålla på att radera, det är fegt. Dessvärre hör det till när man bloggar offentligt, att det kommer både ris och ros, oavsett om det är tistlar eller solrosor så måste man (kunna) ta det. På ngt sätt. Sorry.

2009-10-22 @ 07:03:49
Postat av: Sus

Jag blir saaa inspirerad av din blogg. Alskar alla inredningstips och att se hur du har det hemma. Du bjuder verkligen pa dig sjalv.



Till "Johanna", jag tror hon tar bort inlaggen for sin dotters skull, for det ar for henne hon skriver sin blogg. Motiverat om det ar personliga angrepp istallet for konstruktiv kritik.



Sjalv tycker jag att den har bloggen haller sa hog standard att det inte finns plats for kritik. Hon kor sitt race, las och njut eller move on helt enkelt.



Have a great day!

Postat av: Monica

Du er et herlig menneske!!! Jeg leser bloggen din flere ganger om dagen. Til tider har jeg, som mange andre, dager som jeg sliter med selvfølelsen og ikke har det noe greit. Om du aner hvilken måte du får ihvertfall meg til å "snu dårlige tanker" og negativitet om til din positve tankemåte/væremåte. Jeg kan ikke få fullrost deg nok tror jeg;)Du er TOPPEN;)) Ha en fantastisk dag;) Klem fra en "beundrer" ;))



2009-10-22 @ 08:07:22
Postat av: Att ha det gott

HEJA DIG Anna Stina

Strunta i alla avundsjuka

Jag blir glad av att kika in hos dig KRAM

2009-10-22 @ 08:28:27
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Martina

HEJA HEJA HEJA!

2009-10-22 @ 08:34:04
Postat av: pangis

Vad jag inte förstår är varför man överhuvudtaget kan skriv något negativt till en människa i en blogg. En blogg är en blogg är en blogg.. Den speglar inte en människa rakt av. Man har ingen aning utan i bloggen kan man bara läsa ytligt om en männniskas liv. Din blogg är aldrig negativ eller kritisk så vad finns det att kritisera? Du är positiv och en glädjespridare.. Jag får inspiration och startar gärna dagen med dina glada ord. Tack för det! Jag skulle också radera dumma kommentarer.. ser ingen anledning till att man ska behöva tåla det. Och visst, vill man kritisera något eller framföra en annan åsikt, helt ok men då ska man göra det konstruktivt med klokhet och eftertanke. Inte bara häva ur sig saker..



Kram till er!

2009-10-22 @ 08:39:32
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anna

Heja heja! Skit i alla sur-mular, det finns alltid några som måste försöka trycka ner folk, tyck synd om dom istället! Du verkar så härlig o jag blir glaaad o inspirerad av dig!

Stoor kram fr Anna

2009-10-22 @ 09:25:56
Postat av: HellaBella

Jag har aldrig kommenterat förr, men nu är jag tvungen :) Du ger så mycket positiv energi o inspiration. Den som säger något annat är förmodligen bara en stackars avundsjuk människa som inte trivs med sig själv!

Keep up the good work!



HellaBella

2009-10-22 @ 09:52:21
Postat av: Annas inspiration

Du är en underbart inspirerande & energisk person,

din blogg gör mig GLAD!



Bra skrivet

kramar Anna

2009-10-22 @ 10:07:25
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det här vände du snyggt o graciöst till din fördel. ;)

2009-10-22 @ 10:20:20
URL: http://mademoisellehiver.blogg.se/
Postat av: KarolinaM

Hoppas du vet vid det här laget vad jag tycker om din blogg och dig som person AnnaStina! Jag har snart följt dina dagar i snart två år nu, och du är min "positiva input" här i "nätvärlden", i mitt liv så gott som varje dag.



Massa syrkekramar K

2009-10-22 @ 13:16:41
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Oerhört bra skrivet och väldigt välformulerat (fast någon kan alltid vända det till något negativt ändå). Man blir ledsen när några läser en blogg som de inte gillar och sedan måste tala om det, gång efter gång. Varför inte läsa något annat? Varför lägga energi på sådant man inte tycker om?

Vi lever här och nu och det gäller att ta till vara på det fina vi har och de/det vi tycker om. Tro mig, jag har gått livets hårda skola och än är jag inte så gammal.

Älskar den positiva energin din blogg ger mig och varje gång lämnar jag den glad, glad över vad du gett mig och glad för att jag snart kan titta in igen och få en dos positivitet. Fortsätt, så lämnar vi alla tråkmånsar utanför! Stor kram, Lotta

2009-10-22 @ 14:15:54
Postat av: ellabella

Jeg leser bloggen din hver dag, og er til og med inne på den flere ganger om dagen.

Nå vet jeg ikke hva de negative kommentarene handlet om, men jeg tror ofte mennesker som skriver slike ekle kommentarer er ganske misunnelige personer. De greier heller kanskje ikke å se at du tross alt har et liv utenom bloggen, at du nødvendigvis ikke utleverer alt i bloggen heller. Jeg synes bloggen din er en skikkelig "feel-good-blogg" som jeg liker veldig godt. Du virker som et utrolig positivt menneske som har omsorg for andre mennesker uansett bakgrunn og sosial tilhørighet. Det virker som du er deg selv, selv om vi ikke får ta del i ditt private liv når det gjelder din mann osv. Jeg skjønner det veldig godt.

Jeg har en blogg selv, men jeg er en ganske privat person og bloggen min er det bare familie som får ta del i.

Ja, dette ble litt på siden kanskje - men poenget er at jeg bare ville si hvor mye jeg liker bloggen din og deg Anna Stina. Som flere over her så forgjyller den dagen min av og til. Jeg får inspirasjon, som feks. når jeg snart skal lage bursdagselskap (kalas) til min datter som blir 3 år. Da surfer jeg litt i gamle innlegg på bloggen din og får mange gode ideer.

(Dessuten er det litt gøy at vi er på samme alder. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver ;-)).



Stå på!! Ha en fortsatt flott torsdag!

Varme klemmer fra ellabella

2009-10-22 @ 16:21:19
Postat av: Johanna

Sus; Om det är så att AS skriver denna blogg till Johanna så vet jag inte... kul för henne och läsa om all denna shopping i framtiden.

2009-10-22 @ 19:42:03
Postat av: Lisbeth

Man kan inte tillägna en sådan här blogg sitt barn, alldeles för mkt negativt i den för det. Den handlar ju så mkt om shopping dessutom. Men inte har väl A-S sagt det heller? Bäst för Johanna vore nog att lämnas ute från bloggen helt, eg.!

2009-10-22 @ 20:04:18
Postat av: Anna-Karin

Jag har skrivit det förr och skriver det igen... Du är UNDERBAR och FÖRGYLLER min vardag!!! TACK för att du FINNS, är så GENERÖS som delar med dig och INSPIRERAR till ett GLADARE och LYCKLIGARE LIV!!!

2009-10-22 @ 20:59:07
Postat av: Annica

Bra skrivet!! Jag beundrar människor som går sin egen väg och står för vad de tycker!! Däremot avundsjuka och påhopp är det värsta jag vet!!



Ha en fortsatt skön kväll!

Kram, Annica

2009-10-22 @ 22:43:37
URL: http://annicassida.blogg.se/
Postat av: Emma Lee

du har en bra och rolig blogg, det är det enda du behöver fokuser på. skit i dumma kommentarer

2009-10-23 @ 00:06:27
URL: http://eburstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

We all <a href='http://www.cheapfakecoachbags.co.uk/'>fake coach handbag</a> also need the participants to grasp easy methods to tremble hands and wrists before plus article meets, easy methods to transition characteristics, how to switch and also the way to know your referee's indicators. You need to program to check out that protocols virtually any instant an opportunity comes about in practitioners. Special gamers throughout opposition Your current <a href='http://www.cheapfakecoachbags.co.uk/crossbodybagcoach-c-8.html'>coach crossbody</a> responsibilities incorporate working out lineups,

2012-04-13 @ 06:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91