Godmorgon fredag!


Dagens tänkvärda.

Godmorgon alla underbara! Det har verkligen blivit mörkare på morgonen och då är det extra mysigt att tända levandeljus på frukostbordet. Plötsligt så fyller de en funktion ;)  Och nu ska ni få höra vad som hände igår:

Johanna somnade i bilen på väg hem från dagis så jag fick bära henne ner till Yaya´s där vi åt middag. Väl där så var hon vaken en liten stund men det tog inte många minuter förren hon somnade i mitt knä igen så jag la ner henne på soffan där vi satt och gjorde en kudde (pute) av våra ytterkläder. Sen fortsatte hon att sova då jag bar hem henne och hon sov fram till kl. 06.30 på morgon !! Crazy! ;) Så idag har jag en riktigt pigg, glad och framförallt, utvilad morgontjej vid min sida :)


Hej och hå rullar på! Efter slingor och lite klipp (toppning) så var Trond snäll och rullade mitt hår och halva nöjet med att gå till frisören är ju att man får känna sig FIN då man går därifrån (= det är kul då de stylar till det).

När jag kom till min frisör (sedan mååånga år tillbaka) igår så berättade jag om mina "go dark" planer men jag hinner knappt prata klart förren han säger "Nej, nej!". Orsaken: jag passar i blondt, jag har extensions och om jag färgat det mörkt så hade det varit "point of no return"... Så . jag lever vidare mitt liv som blondin och är super NÖJD med det ! :)

Saken är nog bara den att jag har lust på någon form av förändring så jag får fixa den på något annat sätt, kanske jag får göra som min frisör sa: gå och köp dig ett par nya skor istället ! ;)


Jag och min bästa frisör Trond på Spaghetti i Bogstadveien.  Han har fixat mitt hår i ca 8 år.

Det är dags för mig att hoppa i duschen så jag önskar dig en FABULOUS fredag! :) och tänk att det redan är HELG igen. WOW!!! :)


KrAm! ♥

 


Kommentarer
Postat av: Angel

va fint d blev

Postat av: Sammy

Fast det fattar jag inte. Mitt hår är det vanliga svenska håret, riktigt blond som barn som sedan mörknat. Riktigt blekt hår som ditt, hade jag fram till jag var 27-28 år. Sen har jag tyckt en mellanblond, lite guldig färg är så mkt finare.



Jag hade extensions i våras, och valde helt enkelt en vacker guldblond nyans som passade till mitt eget hår.



Så varför du, som har en mörk utväxt inte skulle kunna välja mer guldblonda slingor fattar jag inte!?



Kanske är problemet att dina ljusa keratinfästen syns ännu mer då, coh det är ju inte så kul. De kan ju vara svåra att dölja som det är.



Fast en bra förändring kan vara att skippa förlängningarna ett tag iaf, och passa på att prova på lite andra blonda toner under tiden. Du hade varit så fin i en lite längre page i guldigt blond, det tror jag på! =)

2009-10-23 @ 09:24:38
Postat av: Nettisens

Hallå där!



Håller helt och fullt med din frisör, du är och ska förbli blond. Tycker du är "fab" i blont hår...



Ha en fantastisk dag och njut livet.



//Kram från Nettisens

2009-10-23 @ 09:32:13
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: cathrine

Hej!



Vad är det för byxor/tights du har på dig? De är jätte snygga! Framförallt på dig som har långa smala ben.

Ha härlig fredag!

2009-10-23 @ 09:41:32
Postat av: Annas inspiration

Jättefint resultat!

2009-10-23 @ 10:08:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: tvillingmamman

Åh jag älskar att få tända lite ljus - det höjer verkligen mysfaktorn!

2009-10-23 @ 11:03:31
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Och inte bara ett par nya skor kan skapa lite härlig förändringskänsla. Vad sägs om en ny scarf, nytt smink och framförallt ett nytt läppstift? Så roligt med små förändringar.

Du blev jättefin i håret, men jag tror fortfarande att du varit lika fin i lite mörkare hår.

Njut dagen, äntligen helg. KRam

2009-10-23 @ 11:29:50
Postat av: FIFFIFELICIAAAAAAAAAAA

snyggt de blev! :D

2009-10-23 @ 11:45:52
URL: http://fiffifeliciaaa.blogg.se/
Postat av: SvenskNovell

Hejsan!

Jag och en kompis har skapat en novell-blogg.

Dit vill VI nu att ni skickar in era dikter,noveller eller fan-fics !

Gå in på våran blogg; http://svensknovell.blogg.se

eller maila: [email protected]

för att säga vad DU tycker om idén!

MVH

Natalie&Nellie

2009-10-23 @ 12:27:50
URL: http://svensknovell.blogg.se/
Postat av: astrid

hør på din frisør,kjøp deg noen nye sko.du er alltid velstelt og har en nydelig blogg.ha en fin fin helg med barn og mann.klem

2009-10-23 @ 13:59:14
Postat av: jenny

hade iof vart kul o sett dig i mörktt hår fast tror som din frisör att du är en blondie :) du är jätte fin i håret måste jag säga..



Hoppas du får en underbar helg fina du.

2009-10-24 @ 09:38:56
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Elin

de på bilden stämmer så bra, har lika roligt varje gång över tjejgängen, dom ser ut å va varandras kloner

2009-10-25 @ 17:02:57
URL: http://enlitenfux.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman♥

Vilken härlig och ÄRLIG frisör du har:)

har du extensions i? hur ofta måste du piffa till dem?

kram

2009-10-25 @ 21:20:31
URL: http://roxenmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91