Happy new week!


I lördags då vi ankom
Nordbycenter som ligger 2 min in i Sverige från norsk/svenska gränsen så gick vi raka vägen till favoriten MAX och mumsade i oss goda hamburgare. Deras originaldressing är den godaste ! Vi kom fram till Nordby strax efter kl.17 och de stängde kl.19 (matbutiken stänger 21) så det blev effektiv shopping ;)

Godmorgon mina vänner ! En NY vecka och nya härliga möjligheter ligger framför oss ! Lovely ! :)  Mitt hjärta somnade sent igår så hon sov till kl. 08.30 idag och nu ligger hon och tittar på Pippi på rymmen (ny favorit!) och själv ska jag fixa dagens matbox och sen är det full fart mot dagis.


Min favvis är Max originalmål och Johanna gillar chicken-nuggets.

Igår var jag innom julöppningen hos Bolina och blev såååå inspirerad till att pynta till jul (ska visa er bilder därifrån senare) och sen var vi på ett trevligt familjesällskap hemma hos JIG´s syster så vi var inte hemma förren runt 21.


Total LYCKA ! Årets första julmust är shoppad ! Julmust finns inte i Norge så jag köpte hur många boxar som helst ;)  Också blev det så klart en hel del god svensk mat (och godis = kinasnacks). Vårts sista stopp blev på dvd-butiken (vi stängde butiken..) och där shoppades bl.a. Lipstick Jungle som ska få följa med till Thailand.

Bäst jag sätter fart här nu så jag önskar dig en PERFEKT start på veckan !

KrAm! ♥

Kommentarer
Postat av: camilla y

Hallå vännen!



Visst är det underbart gott med den första julmusten:-)

Önskar dig en härlig dag fylld med inspiration.



Kram Camilla

2009-11-09 @ 09:05:29
Postat av: Helena

Åh vad mysigt ni verkar haft det!

Jag drack också julmust första gången igår, mums! Har du testat Nyåkers pepparkakor? Till jul gör dom stoora hjärtan. Det finns inte godare köp-pepparkakor, enligt mig. Prova om du får tillfälle! ;-)



Hoppas du och lilltjejen får en härlig måndag!



sköt om er

2009-11-09 @ 09:08:54
Postat av: Jolin

Hej!

Vad roligt, då var det dig jag såg på Nordby. :)

Hoppas ni hittade mkt fint.

Ha en bra dag!

Postat av: Ida

God morgen til deg også!

Så morsomt å kunne reise til Sverige sånn helt på sparket. Vi gjorde det en gang vi også.. (før barna kom til verden!).. men det tok oss nesten 10 timer å komme frem.. men det var mest pga en lite gjennomtenkt reiserute.. hihi :-) Vi var nesten oppe i sogn før vi kjørte nedover mot Oslo igjen (det var ikke jeg som hadde ansvaret for kartet.. krem kremt;-D).. vi kjørte fra Bergen da!



Ha en kjempefin uke, Anna Stina!

Gleder meg veldig til å så juleinspirasjonen fra Bolina! Den butikken skulle de hatt i Bergen.. jeg hadde nok blitt fattig!!! :-)



Klemmer fra Ida

2009-11-09 @ 10:06:33
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh julmust på burk har jag nog aldrig druckit..men flera flaskor har redan inhandlats i höst..mums!

2009-11-09 @ 10:22:58
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: weris

vilken söt dotter du har =)

2009-11-09 @ 10:24:41
URL: http://wejisch.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Mmm gott,

har redan tjuvstartat med julmusten!



ha en finfin start på veckan

kramar!

2009-11-09 @ 10:57:13
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessica E

Hej



Tack för tipset om spargrisarna!! Skall köpa dem!!

Jag börjar alltid morgonen med min favorit "tiding" Gizmolinas!!

Du har tidigare nämnt att du tänkt öppna en webshop, hur ser dina planer för detta ut? Med dig bakom rodret (inköp) så lär det bli en helt underbar webshop!! (Hoppas det blir av!!)



Jag önskar dig och din familj en underbar vecka!!



KRAM J

2009-11-09 @ 11:16:10
Postat av: Vic

Fin blogg!

2009-11-09 @ 11:18:14
URL: http://vicwestvik.blogspot.com/
Postat av: K

Max är helt klart godast! mums :)

2009-11-09 @ 13:51:45
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Postat av: Jonas

Så skönt att det inte bara är jag som missbrukar julen i förtid ;)



Varit på en galen kryssning. Fick äran att fota BondePeter, Anki Bagger o Magnus Carlsson + en massa andra sköna människor som du skulle ha trivts bra med. Champangebar redan då man klev om bord. Bara en sån sak :)



Kram kram!

2009-11-09 @ 18:31:22
URL: http://nytorgsgatan.blogspot.com/
Postat av: Linda

MAX är helt klart bäst!!

2009-11-09 @ 19:58:05
URL: http://lindakristinalg.blogg.se/
Postat av: kristina

Håller med! gud vad sugen man är på julmust,pepparkakor,glögg är glad att jag bor i sverige där det finns i varje matbutik. Min man ska åka till sonen i Oslo snart ska då ta med dessa godsaker till honom.



Kram Kristina

2009-11-09 @ 20:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91