Lördag hela veckan....


Jag lärde känna Lotta då jag var ca 7 år gammal och när jag gifte mig (med min f.d mann) så var hon min førlovade. Titta vilka vackra växter Lotta har i fönstret. Önskar att jag hade hennes gröna fingrar... ;-)

Sedan vi kom upp till Luleå så känns det som att det är "lördag hela veckan" och idag kom jag på att jag inte bloggat om vår lördagkväll som bjöd på en supertrevlig middag hemma hos våra bästa vänner Lotta & Co. Lotta bor med sin mann och 3 fina barn (den äldsta var inte hemma då vi var där)  i ett stort vackert hus på behagligt gångavstånd från min mamma.


De vackra skåpen heter "Snö" (kommer från Asplund) och stolarna kommer från All in wood. Lotta hade dukat snyggt med Mateus.

När vi kom hem till våra vänner så tog Johanna av sig ytterkläderna i rekordfart och sen sprang hon iväg med girlsen som känns som "kusiner" och det värmer mitt mammahjärta att se hur tighta de är trots att de ses så sällan (avståndet Oslo-Luleå är låångt...) . Vi vuxna landade i soffan med en god fördrink: jordgubbsmousserande vin och myste innan det var dags för god grillmiddag.


Girlsen myste hela kvällen lång och Johanna hade "the time of her life".

Vi hade den trevligaste kvällen och tiden flög fram så när vi tackade för oss så gick jag inte många meter förren darlingen somnat för natten i vagnen.   Då vi kom hem till mamma så väntade min kära bror på mig och efter ett snabbt ombyte så gick vi ut i natten, mer om det i nästa inlägg.

   
Plötsligt dök Johanna upp i en prinsesseklänning. Sött ! Bilden längst till höger fotade söta Stina.

Tusen TACK våra bästa vänner för en underbart mysig kväll ! Vi är så glada över att ha er i vårt liv och nu håller vi tummarna för att vi snart får hälsa er välkomna till Oslo ;-)


Kommentarer
Postat av: AnnaStina / Gizmolias

Det är tekniska problem med bloggen så detta är en test :)

Postat av: Jonas

Ah, missade att skicka länkarna på de två som jag fotat skivomslag på. Det ena är inte klar, men denna tror jag du gillar helskarp! Disco när det är som bäst http://jonasoakland.com/ in o lyssna!



Å när han blir kändare så kan vi båda glädjas åt att jag tog bilderna till realesen ;)



Kram o hälsa underbara familjen hemma i norr!

2009-05-05 @ 22:25:50
URL: http://nytorgsgatan.blogspot.com/
Postat av: *Trude*

Hihi, ja det har man ju märkt att det är;). Så irriterande!



Vad SÖT Johanna var i prinsess-klänningen och vad härligt att alla girlsen är så nära varandra trots att de ses så sällan:). Ni är så fina!

2009-05-05 @ 22:44:14
URL: http://trudes.blogg.se/
Postat av: Wenche

Så søt ei prinsesse Johanna:)))

2009-05-05 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91