Höst-feelings + en mötesrapport.


Underbar cashmere genser / tröja att krypa in i kyliga höst(och sommar) kvällar och snygga stövlar från Stella Mc Cartney. Båda finns under nyheter hos net-a-porter.

Efter dagens INSPIRERANDE jobb-möte så är jag fylld av HÖST-inspiration ! Jag vet, sommaren har inte ens startat ännu och här sitter jag och pratar om hösten. Tokigt ! ;-) Men - det är så det är i modebransjen, vi lever en säsong i förväg, eller egentligen 2 !  för det är inte så många veckor till jag ska iväg och titta på spring -10 kollektionerna på modemässan i Köpenhamn :-)


Jag hade matchat outfiten med dessa snygga jeans från Citizens of humanity & fina väskan från Stella Mc Cartney.  (net-a-porter).

Jag trippade ut på små rosa moln efter dagens möte för nu har jag en kreativ period framför mig fylld av FANTASTISKT roligt/kul jobb och jag riktigt längtar till imorgon då jag ska sätta igång ! Det handlar om 2 olika uppdrag . Det ena får jag berätta mer om en annan dag  och det andra är det mode-stylist jobb som jag berättat om tidigare och som jag kommer att jobba med löpande framöver så nu kommer ni att få hänga med mig och "trendspana" hos agenturer, PR-byråer, pressrum etc, då jag fotar i studio och då jag sitter på redaktionen och jobbar med mina sidor.  Åååå vad KUL vi ska ha ! :-)

För att återgå till SOMMAR så ska jag visa er min senaste shopping i nästa inlägg ;-) och i kväll är det föresten "min tv-kväll", kl. 20.30 = Stylista, kl. 21.40 = Desperate Houswives så nu vet ni var ni hittar mig fr.o.m. kl. 20.30: i soffan ! :-)


Kommentarer
Postat av: Karin - Alicesmamma

Ha ha, nu sitter du bänkad alltså :)



Måste bara säga att uppdraget som stylist verkar passa dig perfekt! När jag läste artikeln om dig på nätet kändes det lite sorgligt att du varit tvungen att ge upp din livsdröm Gizmo&CO. Men jag antar att var sak har sin tid för detta jobb verkar passa dig ÄNNU bättre! Är så glad för din skull, jag blir väldigt inspirerad av att följa hjärtat och satsa på det man verkligen drömmer om... Jag är mammaledig från mitt jobb som sjuksköterska men min stora dröm är att få ha en lifestyle-butik ungefär som Gizmo, men även med en liten café hörna. Tyvärr vågar jag inte satsa, känner att varken pengarna eller tiden finns. Men en dag när barnen är större och mer självgående ska jag kanske våga... Då har förhoppningsvis världsekonomin vänt så att man vågar satsa lite mer, ha ha :)



Ha en skön kväll i soffan, det är du VÄRD!!!

Stora kramar♥

Postat av: Starmama ♥

Hej!



Förstår att du är glad! Är glad för din skull! Dessutom är det alltid roligare att shoppa höstkläder än sommarkläder ;-)



KRAMIS!

2009-05-26 @ 20:33:19
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Petra

Helt fantastiskt fin cashmere polo. Den får gärna hamna i min garderob. Kul jobb du verkar fått! Grattis!

2009-05-26 @ 20:33:45
URL: http://houseofphilia.blogspot.com
Postat av: Karin - Alicesmamma

Konstigt, skrev en lång kommentar nyss om hur inspirerande du är men den verkar ha försvunnit! Men here we go again :)



Tycker att uppdraget som stylist verkligen passar dig perfekt! När jag läste artikeln om dig på nätet kändes det lite sorgset att du varit tvungen att ge om din livsdröm Gizmo&CO. Men var sak har nog sin tid för detta verkar passa dig ÄNNU bättre! Är så glad för din skull och du är så inspirerande till att följa sina drömmar. Är just nu mammaledig från mitt jobb som sjusköterksa men drömmer om att ha en lifestyle-butik ungefär som Gizmo men med en café-del. Tyvärr känner jag att varken tiden eller pengarna finns, men en dag när barnen är större och mer självgående och när världsekonomin är lite stabilare kanske jag vågar satsa!



Ha en skön kväll framför TV:n, det är du VÄRD!

Storam kramar♥

2009-05-26 @ 20:39:50
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Kristine

HEI :D Gratulerer så mye med jobb oppdraget. Det høres spennende ut. Hvis det er i Kamille så er jeg fast abon. og da har jeg noe å se frem til. Likte så utrolig godt det du gjorde for Kamille Mor og barn. Her er det også TV kveld!!!! Nyt glasset :D klem :D

2009-05-26 @ 20:45:00
Postat av: Pethra

Vad spännande det låter och ett stort grattis! :o)

2009-05-26 @ 21:23:20
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: Lotta Th

Hej :-)

Jag vill oxå säga Grattis till de roliga jobb du fått. Så roligt när det liksom flyter på :-)

Kram kram

2009-05-27 @ 08:03:24
URL: http://lottath.blogspot.com
Postat av: Att ha det gott

STORT Grattis

Eftersom jag är en lite äldre bloggerska tycker jag det är så kul att du finns

2009-05-27 @ 08:36:00
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91