Hemresan del 2 & ett butikstips !


ÄNTLIGEN har Arlanda fått en riktigt, riktigt BRA butik i avgångshallen !!

Jag brukar besöka butiken
KOFFERT då jag är i Stockholm och jag hade läst på deras hemsida / blogg att de har öppnat en butik i utrikeshallen på Arlanda och igår var vi där ! :-)   Butiken ligger till vänster om den gigantiska tax-free butiken och är den är verkligen såååå FIN !

Här kryllar det av söta barnsaker, fina presenter och annat smått & gott och ja, den här butiken borde faktiskt ha en liten varnings-skyl utanför som säger: "gå inte in här om du har bråttom till flyget"   ;-)

 
Butiken har ett helt underbart fint litet kök inne i ett hus (det röda huset till höger på stora bilden) som barnen kan leka i. Johanna hade gärna stannat kvar där ;-) 

När vi lämnat butiken (blev ingen shopping den är gången) och kommit ombord på flyget mot Oslo så säger mitt hjärta: "mamma, Hanna måste sova nu", också lutar hon sig mot mig och somnar ! Helt underbart sött !! det är sånna situationer som får mitt mammahjärta att smälta .... :-)  Sen sov Johanna hela resan och jag kunde chilla med mina magasiner.

   
Precis innan vi reste från mormor så kom det ett paket från HowtoKissaFrog (tusen miljoner tack!) som Johanna fick öppna på flyget Luleå - Stockholm.

Jag hoppas verkligen att jag kan inspirera alla er som drar er för att resa med barn för det är så otroligt mysigt att resa med de små och om man planerar resan och tar med sig saker för dem att göra (klistermärken, teckna, pussel, dvd etc) och annat praktiskt man behöver, som tex ett extra ombyte med kläder (Johanna spillde vatten över hela sig på 1:a flygningen igår = TUR ombyte låg i handbagaget),  så blir resan ett NÖJE !

Bäst jag tar den där duschen nu så vi kommer oss ut innan det blir kväll ;-)  men det är så himla lyxigt med en morgon hemma efter alla dagar borta så jag njuter varje sekund ...



Kommentarer
Postat av: ✿ Perla ✿

Underbar butik! :) Synd bara att man inte är i utrikeshallen så ofta ;)

Postat av: Annas inspiration

Härliga bilder du bjuder på :-)



På koffert i stockholm jobbar min mans brors sambo sedan en tid tillbaka, världen är liten... ;-)

Vill gärna åka dit och kika nästa gång vi är i storstan, ser fab ut :-)



happy lördag raring

kramar

2009-05-09 @ 10:21:49
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu har jag visat mina barn (7 och 13år) bilden fr flygplansfönstret :) Har aldrig varit utomlands eller flygit sen vi fick barnen :(

"Åååhh, vi vill oxå flyga, mamma"

2009-05-09 @ 10:25:53
Postat av: Anonym

Visst måste både barn och föräldrar ha något form av ombyte med sig på flyg.....och kanske kläder som inte varje fläck syns på. Har man flera barn som jag så brukar jag försöka ha något ombyte som fungerar på mer än än så inte hela handbagaget består lösningar för nödsituationer. Ha gärna också med lite smått att äta om man som vi fick göra vänta i 3 tim på bagage på Kanarieöarna för där finns det inte det minsta att köpa och med små barn så kan det inte alltid vara lätt.

2009-05-09 @ 11:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91