Heja Norge ! You go Alexander !


Här kan man nästan tro att det är jag som vunnit Eurovision Song Contest ! ;-)  Vi var på Balloon Company igår efter dagis och Johanna fick välja sig en ballong. Jag trodde att hon skulle välja Musse Pigg, Dora eller en prinessa, men oj ! så fel jag tog: en norsk flagga ville hon ha !  (efer en dag med flaggviftning på dagis).

Nu börjar jag  ÄNTLIGEN att piggna till lite. Oh my, jag har inte varit så här bakis / dagen därpå på måååånga år. Hemskt är det. Men man får ju skylla sig själv för som man bäddar får man vackert ligga ..  ;-)  TUR att det var värt det och att jag hade så KUL ! :-)

Min darling sover sött i soffan, förhoppningsvis för natten (men tveksam...) och JIG åkte precis iväg till en herrmiddag så nu ska jag ladda för en schlagerkväll med Gucci !  Planen var att Ralph skulle komma över och att vi skulle ha ett litet schlagerparty men som sagt, jag orkar inte mycket idag ;-)  Fast man vet ju aldrig ? kanske blir det så i alla fall, vi får väl se vad kvällen bjuder.


Det kanske inte var så konstigt att Johanna valde en flagga. Se hur det såg ut i butiken ! Hur norskt som helst :-)

Jag håller ALLA tummar jag har för norska charmören Alexander i kväll och hoppas att han vinner !  Hoppas självklart att det ska gå bra för Sverige också men Norges bidrag är min solklara FAVORIT i kväll.  Vilken är din ?

NJUT kvällen och ha så KUL du bara kan !

P.S TACK för alla mejl ang att köpa de snygga Gucci look-alike skorna, önskar att jag hade haft måånga par att sälja men jag hade ju bara ett par och nu är de sålda.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du som man bäddar får man ligga..undra hur man orkade när man var yngre eller kan man öva upp sig på gamla da'r!! ?? :-)

Nu skall vi njuta framför tv:n...godispåse ...glass och kanske lite bubbel.....

2009-05-16 @ 19:15:35
Postat av: Wenche

Norge selvfølgelig!!!

Heia Alexander:)

2009-05-16 @ 19:18:59
Postat av: AnnaStina / Gizmolias

Ja, nur orkade man ? undar jag.. Nu för tiden tål jag verkligen ingenting, men jag tror att jag gör det och då går det som det gick ;) Önskar dig en mysig godiskväll i soffan! Kram! :)



Wenche-

Alexander är verkligen BÄST ! Hoppas, hoppas att han vinner i kväll ! Kos dig framför TVn! Klem!

Postat av: Christine

Huff..det er fælt å være fyllesyk...



Aleander har en kanonfin låt - håper han vinner i kveld!!

2009-05-16 @ 19:45:15
Postat av: Peetu

Heja Norge säger ja oxå, men håller även tummarna för "vårt eget" bidrag, alltså Waldo's people!

Hoppas man orkar vaka..

2009-05-16 @ 20:39:56
Postat av: Lovisa

Var hittar jag underklänningar från Princess Tam Tam ?

Nu ostkrokar och Portello framför Eurovision ;)

2009-05-16 @ 21:41:52
Postat av: Karin - Alicesmamma

Åh, jag kommer så väl ihåg din blogg vid förra årets final i Eurovision-tävlingen... du var i Thailand och satt och kollade mitt i natten thai-tid och hade sms-kontakt med din schalger-älskande kompis :). Misstänker att du njuter lite extra ikväll av att vara "på hemmaplan" - iaf en kväll som denna!

Sänder dig en stor kram som tack för att du är en sån solstråle.

2009-05-16 @ 22:01:32
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, oj vilken 17:e maj ni får i morgon! Tycker att det var många bra bidrag med ikväll men Norges är bäst!

2009-05-16 @ 23:58:44
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

GRATTIS till Norge!



Ingen personlig favorit, men verkligen en riktig charmör är han söte Alexander!



massor med kramar

2009-05-17 @ 00:16:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Wenche

Hurra, vi vant:)))

2009-05-17 @ 00:28:45
Postat av: petrified in pink (Petra)

Tyckte inte det var något snack om vem som lyste starkast ikväll, heja Norge! Det blir mycket att fira imorgon (ooops idag är det visst). Hoppas ni får ett riktigt trevlig 17:e maj-firande!

2009-05-17 @ 00:29:58
URL: http://petrifiedinpink.blogspot.com
Postat av: Tanya

Norge hade otroligt mkt tur ikväll/ i år!

Han va bra, helt okej..men inte låten... :/

2009-05-17 @ 00:35:44
URL: http://tanii.blogg.se/
Postat av: Weronica i Oslo

JAAAAAA VI VANN.. Norge var desidert den bästa :)

2009-05-17 @ 00:49:28
Postat av: Sofia

Min favorit var givetvis Sverige, men Norge var inte fy skam det heller. Efter Grekland, Danmark, Finland och Azerbaijan så var Norge helt okej.

2009-05-17 @ 01:05:37
URL: http://larssonsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91