Godnatt mina vänner !


Så här såg det ut på balkongen på morgonen igår (17:e maj). Flaggorna var på plats och Johanna står och tittar på ett musik-korps tåg som passerade förbi längre ner i gatan och stoppade utanför ett ålderdomshem där de underhöll.

Jag tror hela tiden att jag är piggare än jag är så ikväll skulle jag bara sätta mig i soffan en stund och titta på "Top Model USA" premiären på TV3 men det slutade så klart med att jag somnade......zzzzz.... Uff, det är inget kul att vara förkyld :-(  Jag hoppas verkligen att jag är bättre imorgon !

    
Detta står Johanna och tittar på.. Som ni ser så flaggades det flitigt dagen till ära. Jag pyntade våra olivträd med band och Johanna viftade med flaggor hela morgonen.

Ser att det efterfrågats bilder från min nattliga plantering på balkongen så varsågoda :-)  I år gick jag för mina favorit pelargonier och jag lär mig aldrig om de heter Dronning Ingrid, eller Mårbacka ? är dessa namn kanske helt enkelt det norska (dronning ingrid)  + svenska (mårbacka) namnet för samma sort ?  Har bott i Norge i 9 år men vissa saker lär jag mig aldrig ;-)

 
Priset på dessa pelargonier ( i denna storlek)  varierar enormt. På ett ställe kostade de 139 kr / st, på ett annat 98 kr / st så gissa om jag blev GLAD då jag hittade dem för 55 kr / st på en kolonial på Frogner ! :-)  (den som ligger på hörnet i Briskebyveien i närheten av MA & Secret Society).

Jag tycker att det ser "renast" & snyggast ut med en och samma sorts blomster i balkonglådorna. Ni ska få se fler bilder från hela balkongen då jag är helt klart med den, har kvar några små detaljer...

Bäst jag hoppar i säng nu så att kroppen får kurera sig.

Godnattkram! ♥

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej

Visst är det vackert med pelargoner! Det är ju lite svårt att se om blommorna är vita el. svagt rosa... Är de svagt rosa kan det nog vara Mårbacka, ( iof tror jag det finns en vit variant nuförtiden oxå...)

Tyvärr vet jag inte om Dronning Ingrid och Mårbacka är samma?

Nåja, fina är de i vilket fall!

Som vanligt läser jag din blogg med stor behållning, kram!

2009-05-19 @ 14:47:04
Postat av: Marit

Älskar oxå pelargoner, ska sj börja inreda min balkong. Är i planerings stadiet ännu. En liten fundering får man hänga balkonglådorna på utsidan av balkongen? Har för mig att man inte får det för om den skulle ramla ner och ngn får den på sig. Men det kanske inte är samma regler i Norge? Älskar din inredningsstil, super fint med olivträdet på balkongen. Det var en bra idé den snor jag av dig.

2009-05-19 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91