Godmorgon sista veckan i maj !


En vacker bild...

Johanna tyckte att den nya veckan skulle starta kl. 06.20 så så fick det bli ! :-)  Efter morgonmys i soffan så ligger vi nu lite efter schema så det är bäst att vi kör på här så att vi kommer i hyfsad tid till dagis. 

På kvällarna läser jag världens trevligaste bok av Mark Levengood som heter Hjärtat får inga rynkor (jag fick boken av mamma i julklapp),  och idag bjuder jag på en "morgonsaga" , nämligen en av berättelserna i boken. Det fiffiga med denna bok är att den innehåller många små fristående berättelser och alla är minst lika tänkvärda :-) 



"Värdlens äldsta människa dog i november. Hon var 116 år. Hennes släkt skickade ut ett pressmeddelande där de berättade att hennes frånvälle kom som en fullständig överaskning. Jaha. För mig kommer varje ny morgon som en fullständig överraskning. OJ, tänker jag. Ännu en ny dag ?  Det var ju en så sent som igår !  Sedan somnar jag om. Jag sover så mycket, så när jag dör kommer min släkt att skicka ut ett pressmeddelande och berätta att det kom som en fullständig överraskning att jag fortfarande levde. Och sedan, när jag är 116 år, är jag så senil att det kommer som en fullständig överraskning för mig att jag har släktingar överhuvudtaget.  Morfar blev gammal. Jag brukade skrikande fråga honom vilken del av sitt långa liv han mindes bäst, och han svarade alltid "Frukosten i morse". Ett liv är sinnrikt konstruerat. Så lite att förlora, och så mycket att glömma. Vinna går inte. Hur jag än gör så kommer mitt fullständigt överraskande liv att sluta i min fullständigt överraskande död. Mitt mål är att hinna uppleva så mycket som möjligt, så att jag har en massa saker att glömma sen när jag är 116 år. Och sedan ska jag lugn och glad sluta ögonen, redo för nya fullständiga överraskningar."

Visst är han bra den där Mark ?! Jag älskar boken och kan varmt rekommendera den både som "iställetförenblomma"-present och som en trevlig present till dig själv inför sommarens semester -resa !

Nu: dagis stress..  ;-)

CARPE DIEM !  och NJUT den här sista måndagen i maj månad lite extra :-)

Kram ! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härlig bild!

Postat av: Mia

Tack för en fin berättelse som start på veckan :) Ha en fin dag!

2009-05-25 @ 11:41:57
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Lise

Hei!

Jeg har fulgt din blogg i flere måneder nå, og synes den er så koselig! Lyser opp min dag! :-)

Det ser ut som at du kjenner veldig godt til Oslo, og til mange trivelige steder i byen. Jeg skal dit på ferie nå i sommer, men er ikke særlig kjent, og lurte derfor på om du hadde noen tips til for eksempel bra shopping, restauranter, utesteder osv..?

Keep up the good work - du er en skikkelig gledespreder! :)

2009-05-25 @ 11:48:17
Postat av: Nora G

Hej!

Du vet väl att Mark är finlandssvensk, dvs bor (Ja inte Mark då eftersom han är gift med Jonas Gardell) i Finland men har svenska som modersmål?



Hälsar en annan finlandssvensk som nuförtiden bor i Norge och som beundrar din fin fina blogg!

2009-05-25 @ 15:06:23
Postat av: Cecilia

Vilken superfin bild! Vet du vem som har tagit den?

Ha en fortsatt bra dag!

2009-05-25 @ 16:16:51
URL: http://abbeau.blogspot.com
Postat av: Lotta

Köpte nyss den som talbok till min gravida kompis. Kul att höra att den verkar vara bra! Tog en chansning utan att ha hört om den tidigare. :)

2009-05-25 @ 18:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91