Dagens walk.


On the way.... Tunika Cubus , väst H&M, tights Thelin solbriller Gucci.

Det var riktigt skönt att ta en walk till / från pappa idag eftersom vädret var så fantastiskt. Men det är bara solen som värmet och så fort den går i moln så blir det riktigt kallt....brrr.... Luften är fortfarande kall p.g.a. att isen ligger kvar här vid kusten. Om man förflyttar sig längre in i landet, tex till Boden, så är det tydligen bra mycket varmare.

      
Jag blir så nostalgisk då jag är hemma i Luleå och idag passerade jag bl.a. det här huset där jag bodde i en 3:a fram till att jag flyttade till Gävle.  Bergnäsbron känns låång att gå över, på andra sidan Luleå-älven ser ni Bergnäset.

   
Det här är min första skola. Jag startade åk 1 här och gick där fram till att mina föräldrar separerade och jag + mamma flyttade till Mjölkudden = jag bytte skola.  På bilden till höger är vi på väg in till stan igen så på andra sidan älven ser ni Luleå-centrum.

Det var så coolt att se skillnaden på isen idag för då vi gick hem, runt kl. 17.30, så hade det blivit mycket mer öppet vatten än då vi startade turen idag runt kl. 12 så det dröjer nog inte så länge innan all is är borta . Mamma hade föresten sett några som var ute och gick en tur på isen idag,  förstår inte hur de vågar ?

I år så är det  15 år sedan jag flyttade från Luleå, crazy vad fort tiden går ! ;-)


Kommentarer
Postat av: Daniel

De najjs


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91