Dagens walk.


Dagens på Karl Johan runt kl.10 på morgon där det kommer att vara betydligt FLER människor på 17:e maj: linne/singlett By Malene Birger, topp CC-California, jacka Juicy Couture, jeans Zara, skor Nike, väska + solbriller Gucci och ni kanske undrar vad jag har i påsen ? Kalkonkorv och skinka (fixade darlingens matbox på dagis på morgon).

Nu somnade precis mitt älskade hjärta och själv är jag så trött att jag håller på att svimma för det är inte varje dag som jag står upp strax efter kl. 05....zzzz...  Jag tror att jag ska chocka mig själv med att gå och sova snart för det skulle nog göra mig gott ;-)

Jag tog en walk down-town på morgon efter att jag lämnat Johanna på dagis och Oslo visade sig verkligen från sin vackraste sida idag.


Framför slottet (där jag står och fotar) ligger Karl Johan och det område som jag alltid kallar down-town (=city) och bakom slottet ligger bl.a Majorstua som är det område där vi bor. Johannas dagis ligger precis vid sidan om slottsparken och de går turer till slottet / parken 1 gång i veckan.

Jag kände mig som en turist då jag gick runt med kameran runt kl. 10 på morgonkvisten ;-)

   
Jag provade en klänning idag på Zara (what you think? ) och sen gick jag in på H&M idag och frågade hur det egentligen ligger till med Matthew Williamsons sommarkollektion? För det står att den lanseras den 7:e maj "överallt" men det står även den 14:e maj både är & där...?  Svaret blev: den lanserades i NORGE den 7:e maj p.g.a 17:e maj. Övriga länder har lansering imorgon = 14:e maj. 

När jag hade hämtat Johanna på dagis i eftermiddag så avslutade vi dagen där jag började den: down-town , ni ska få se bilder från den utflykten i nästa inlägg.


Kommentarer
Postat av: Mona

Nydelig kjole, du er kjempefin i de fargene!

2009-05-13 @ 22:18:47
Postat av: Annapanna

Passar dig perfekt! Helt underbar! Definitivt köp-varning på den :-)

Postat av: Josefine

Du klär i klänningen!

2009-05-13 @ 22:26:52
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: petrified in pink (Petra)

Me like, den klär dig verkligen!

2009-05-13 @ 22:29:06
URL: http://petrifiedinpink.blogspot.com
Postat av: Silje

Lekker kjole.Den kledde du og burde gå for. De har noen fine på HM i samme stil også.

Har de mye utvalg på Zara i lang kjoler nå? Og hva ligger prisene på?

2009-05-13 @ 23:06:47
Postat av: AnnaStina / Gizmolias

Vad GLAD jag blir när jag läser att ni gillar klänningen ! :) Jag föll för den direkt men så blev jag lite osäker pga färgerna.. (dem är ju inte så rosa ;) men det känns som att den kommer att shoppas ;)





Silje-

De hade några olika styles i hel-långa kjoler nu. De flesta i silke eller mer "casual" / beach stil. Priset på den jag provar var 549nok. Klem ! :)





TACK igen för era kommentarer, det är så KUL med feedback ! Kramar !! :)

2009-05-13 @ 23:31:43
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej!

Även om du redan fått många kommentarer angående klänningen, vill jag bara säga:Köööp den! Du passar jättebra i den!



Många kramar, Lena

2009-05-14 @ 07:42:49
Postat av: Annas inspiration

Du passar jättebra i klänningen, köööp!

2009-05-14 @ 10:11:33
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du är ursnygg i klänningen!!!!Köp!!!:)

2009-05-14 @ 10:27:08
Postat av: Pia

Må førts få si at siden din er en fantastisk inspirasjon og gledesspreder i hverdagen. MW ble lansert på nettbutikken til HM i dag (14/5). Jeg satt klar ved Pc'en kl. 08.00, og fikk tak i tre flotte plagg, som forhåpentligvis er like fine når de kommer i posten. De øvrige sommerplaggene ble lansert i butikkene den 7/5.

2009-05-14 @ 15:12:40
Postat av: J.

I Sverige har det varit två lanseringar; 7/5 för damkollektion och 14/5 för sommar & herrkollektion

2009-05-14 @ 15:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91