Godnatt !


Min lilla darling har pratat sååå mycket om Thailand idag. Här äter vi lunch på Nai Harn beach i februari. Nästa resa till paradiset planeras till sommaren.. längtar..

I kväll slog jag "somnatidigtisoffanrekord" efter en lite jobbig em/kväll  så jag missade t.o.m. Desperate Houswives som jag verkligen såg fram emot.. Vaknade strax före 24 av att Johanna kom och ville sova i soffan istället för i sängen + att hon ville ha välling vilket är ett BRA tecken !

Eftermiddagen / kvällen hos oss har sett ut så här:

Johanna vaknade och ville äta glass runt kl. 15 (hurra !!)  och ett tag  senare ville hon ha mat  vilket gjorde mig överlycklig ! När hjärtat tagit 2 tuggor så kräks hon upp allt :-( så vi byter kläder, torkar upp etc och sen sätter sig Johanna vid bordet igen och fortsätter att äta ! Jag blev SÅ imponerad. Hon VILL verkligen ! :-)  (lika envis som sin mamma ;-)


Min kära Kjersti tittade förbi med ett paket idag som förgyllde dagen. (Tusen TACK min omtänksamma vän !).

När Johanna har ätit lite mer var det dags för ett bajskalas och sen fick vi byta kläder, ta en dusch etc innan Johanna ytterligare en gång sätter sig i stolen  och fortsätter att äta (jippie !).  Lite senare på kvällen ville hon ha välling , när hon druckit den så tog det inte länge förren allt kom upp så då var det dags för dusch, klädbyte etc igen.

Men sen - efter det - så har hjärtat ätit mer välling och sovit riktigt gott ! så - ¨trots en jobbig em/kväll så känns det verkligen som att det ljusnar ! :-)

Nu ska jag gå och fortsätta att sova brevid Johanna så vi "ses" igen imorgon och då hoppas jag av hela mitt hjärta att Johanna mår bättre !

Godnattkram ! ♥

Kommentarer
Postat av: IRENE <3



Stackars liten. Min pappa blev sjuk igår i kräksjukan, och han har inte kräkts på över 30 år så det gjorde ont i mitt hjärta att se honom må så dåligt.



Vi får hoppas på morgondagen istället.... :)



Kram

Postat av: Diana

Stackars liten! :( Hoppas verkligen att hon kryar på sig snart igen, för nu har det verkligen hållit i sig.

Kramar

2009-03-25 @ 01:47:44
URL: http://dianaspromenad.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, vilken liten kämpe hon är! Hoppas magen är bättre idag! Kram på er!

2009-03-25 @ 07:00:10
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Alinde

Du vet väl att det är viss sorts mat man ger efter magsjuka? Man börjar jätteförsiktigt med endast krossad is om man varit väldigt dålig. Sedan en liten bit rostat bröd, lite vitt ris, blåbärssoppa är bra. Det där kan du nog googla fram, så du vet till nästa gång!

2009-03-25 @ 07:05:32
Postat av: Miamaria

Hoppas det är en "barnsjukdom" hon har så inte du blir smittad nu när du är ensam hemma. Har sjuka barn är jobbigt men att var sjuk mamma är nästan jobbigare.

Och tänk på det den tidigare skrev om mat efter magsjuka. Fisk är också bra men var försiktig med gluten och mjölk.





2009-03-25 @ 07:20:16
Postat av: Pethra

Åh vilken liten kämpe Johanna är, hoppas hon vaknar pigg och kry i dag och att ni får en härlig dag!

2009-03-25 @ 07:51:30
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: K

Återigen; krya på er..och Slumdog Millionaire är SÅ bra!

2009-03-25 @ 08:02:32
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Vilken stark liten tjej hon är

Hoppas att ni får en fin dag idag

2009-03-25 @ 09:18:32
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Hej Anna-Stina!



Min dotter blev väldigt ofta drabbad av magsjuka när hon var mindre. Även om det är fruktansvärt jobbigt så lär man sig nåt av det varje gång. Mitt tips är att du köper hem desinfiktionsmedel och tvättar händerna med det efter varje gång du bytt en bajsblöja samt torkat upp en spya.



Sen är det otroligt bra att få i barnen vätskeersättning för att kroppen ska komma i balans igen. Ge vätskeersättningen under en halvdag, och om hon får behålla den så börja försiktigt med majsvälling (som är skonsam samt "stoppar" upp lite i magen) och rårivet äpple, ris, mosad potatis med massor av smör i.



Nu läste jag att det inte finns vätskeersättning i Norge, men då finns ett enkelt recept man kan göra hemma ist, var noga med måtten:

Blanda 1/2 tesked salt i 1 liter vatten. Tillsätt två matskedar socker och rör om



Lycka Till!



Många kramar från Suzanne

2009-03-25 @ 09:23:54
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: camilla

Fy vad det är jobbigt med magsjuka, hoppas att natten varit lugn och ni båda vaknat upp piggare & friskare. Kram

2009-03-25 @ 09:46:09
URL: http://www.flaskmamman.blogspot.com
Postat av: Michelle

det hoppas vi oxå!!!

2009-03-25 @ 09:54:36
URL: http://lovemichellelove.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag har legat sjuk hemma några dagar nu, læste ut boken "Pojken som visste allt" eller boken bakom Slumdog millionaire. Otroligt bra!

Hoppas Johanna blir bættre snart!

2009-03-25 @ 11:12:55
URL: http://lindaolsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91