Vilka skönhetsprodukter använder du & ditt barn?


På min anslagstavla (från Rice) vid mitt skrivbord sitter denna bild på oss från Thailand ovanför Madonna biljetterna. 

Jag sitter och jobbar med en sak och skulle bli superHAPPY om ni kan hjälpa mig:  Jag är NYFIKEN på vilka produkter du använder på dig själv och ditt barn ? Främt bodylotions till både liten och stor är jag ute efter men även oljer till badet / kroppen, ansiktscremer, läppcremer osv osv osv...

Tusen TACK för hjälpen ! :-)


Jag passade på att shoppa med mig dessa från Sverige i torsdags. (Barnängen selges inte i Norge).

Själv använder jag svenska Barnängens produkter till Johanna och till mig själv: Elisabeth Arden Visible Difference till ansiktet och Biotherm bodylotion till kroppen (använder även Biotherm deo) och jag kan inte leva utan Eight Hour cremen från E.Arden, den åker på läpparna varje kväll innan jag lägger mig. Både jag och Johanna använder även cremen MiniDerm från Apoteket,

Nu sover darlingen nap och solstolen på balkongen lockar mig... ;-)


Kommentarer
Postat av: FilippaF

Oj..Nej bodylotion är INGET barnen får på sig. Det kan orsaka att små barns hud kommer i obalans, så har barnet inga hudproblem (och därmed salvor utskrivna av läkare), så ajabaja för att smörja in dem i massa saker!



(Miniderm innehåller bl.a cetostearylalkohol, som kan ge lokala hudreaktioner (t ex kontakteksem).

propyl- och metylparahydroxibensoat, som kan ge allergiska reaktioner (eventuellt fördröjda).)



Själv använder jag bara Oliva bodybutter från Apoteket, det enda någonsin som hjälpt mot min torra, spruckna hud på smalbenen. Har provat allt från barnolja till Biotherm, men detta är en mirakelkräm! Till läpparna är det vanligt klövervaselin som gäller och till ansiktet vad som finns att tillgå härhemma;-) Har alltid haft en bra hy och därför behövs inga "mirakelprodukter" här, trots mina snart 40 år.



//FilippaF

2009-06-21 @ 14:10:20
Postat av: FilippaF

Skickar med en länk om kemikalier i produkter etc.



http://www2.snf.se/sveriges-natur/artikel.cfm?CFID=483&CFTOKEN=51893705&id=608

2009-06-21 @ 14:26:54
Postat av: barnshoppingbloggen

Natusan!!! till sessorna mina. Oslagbart! Smörjer bara in när de är torra annars är det onödigt. Olja i badet använder jag till kidsen. Kommer snart recensera ett gäng Natusanprodukter på bloggen ;)

Har lärt mig att köpa dyra krämer är helt onödigt, så här hemma har jag hela Niveas sortiment, allt från dagcreme, nattcreme, scrub till body milk, deo & glimmer lotion :) Nivea är toppen! Tycker deras produkter är minst lika bra som alla de dyra produkterna.

Som FilippaF skrev ovan, Miniderm ska man INTE använda trots att bvc ofta rekommenderar den. Den innehåller konserveringsmedel, Parabener; http://naturalbeauty.devote.se/blogs/202860/parabener.htm = inte bra. Använd Essex på dig & Johanna istället :)

2009-06-21 @ 14:41:23
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Simsa

Jag använder produkter från Mene&Moy samt Dermaceutic. Mycket bra. Ibland Biotherm. På kroppen blir det vanliga hederliga Nivea!



Men till barnen, absolut ingen bodylotion, varken nödvändigt eller bra för dem. Men tvätt och dusch med Barnängen är ju bra.

2009-06-21 @ 15:07:57
Postat av: Margrethe

Hei igjen! Jeg bruker A-dermakrem og dusjsåpe for atopisk hud til sønnen min, den er veldig effektiv og kan kjøpes på Apoteket. Elsker Biotherm deo=et MUST!!

2009-06-21 @ 18:16:06
Postat av: Pinkmommey

Hej!

Själv använder jag Biotherm bodylotion och ansiktscreme, nattcreme och ögoncreme båd för att d är super, luktar undrbart och kommer i fina förpackningar. Deo och ansiksservetter(att ta bort smink med) och ansiktsvatten Nivea, shampo Head & Sholders. Till barnen blir detNatusan för hela slanten - Shampo och badskum/tvål och deras bodylotion från Natusan heter soothing naturals och luktar underbart! Jag har dessutom alltid Eigth hour creme och Rosebud till läpparna. Hand och fotcreme från Lóccatine!



Ha det bra!

Vanessa

2009-06-21 @ 18:26:19
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej!

Till barnen har jag använt Inotyol vid röda rumpor, och när de varit riktigt nariga Locobase från Apoteket. Annars är de väldigt "au natural" ;-).

Jag älskar Clarins bodylotion och använder Dermanords produkter (som ju är ekoligiska) för torr till känslig hy i ansiktet. Elizabeth Ardens Eight Hour cream är ju oxå ett måste.

Ha en toppendag!

2009-06-21 @ 18:53:57
Postat av: Anna

Näe, inga parabener, mineraloljor, paraffin etc.

Så naturligt som möjligt, om det går.

Weleda är ju outstanding,tycker jag.

Har precis upptäckt Dermanord oxå.

Paraffinum Liquidum står ju ofta som ingrediens nr 2 efter vatten, det gör att ju mer du smörjer desto mer "tror" kroppen att den behöver - man blir beroende. och porerna i huden täpps igen.

Har själv använt Miniderm till min son. Jag smörjde och smörjde, men förblev lika torr.

Jag använder nu Weleda och Dermanord.

Kraaam

2009-06-21 @ 19:04:49
Postat av: FilippaF

Till Anna: Weledas kräm står ju med på listan som en av de allra sämsta krämerna till barn. Varför tycker du att den är bättre än Miniderm?

2009-06-21 @ 19:43:52
Postat av: JohannaC med fem

Håller med Filippa, tyvärr är det också så att det allra "naturligaste, mest ekologiska" innehåller skadliga ämnen, som i Weleda-fallet. Skulle inte använda något sånt på mina barn om det inte var tvunget.



Från Svenska naturskyddsföreningen:



"Weledas Barncreme klassificeras av SNF som ”Sämst” p g a av innehållet av Lanolin (ullfett) och Glyceryl oleate (fettsyreglycerid). Lanolin uppges vara misstänk allergiframkallande och Glyceyl oleate bioackumulerande (skadligt för miljön)."

2009-06-21 @ 19:48:58
Postat av: Anna

Varför? Jag har testat. Jag gillar Weleda.

"Weledas Babyvård innehåller inga råvaror med mineraloljebas och inga syntetiska doft-, färg- eller konserveringsämnen som skulle kunna hämma hudens naturliga funktioner."

Kraaam :)

2009-06-21 @ 20:02:54
Postat av: FilippaF

Okej, blev bara nyfiken eftersom du inte rekommenderade Miniderm, båda står ju listade på "sämstlistan". Det är ju lätt att tro på "reklamen" och gå på att det inte stör hudens balans, tyvärr gör väl de flesta krämer det, därför är det väl inte så bra att ha dem på barn. Men alla gör vi som vi vill, men är lite yrkesskadad som f.d reklamare:-)

Tack för ditt svar!

2009-06-21 @ 20:08:44
Postat av: Philia

Till min baby: Bara Natusanprodukter



Till mig själv:

Dermalogicas Dagkräm/ Nattkräm, Ögonkräm + Skrubb & Booster. FANTASTISKA produkter!!

Rengöring: MD formulation,

Kroppskräm: Decleor Perfect sculpt med "glow" nu på sommaren!

Köper alla produkter till mig på ett underbart spa i närheten där jag bor!

2009-06-21 @ 20:23:08
URL: http://houseofphilia.blogspot.com
Postat av: Princess Jessica

Hej sötaste !



Jag använder underbara Dermalogicas hudvård serie. Har gjort i många år och är mycket nöjd.

Ska dock prova att byta dag, natt, serum och ögonkräm, är lite nyfiken på ett märke som heter Skin science. Ska ligga norsk 20 årig forskning bakom det och vara en super anti ageing serie.

Ska bli spännande att prova något nytt :)

Till lilla sessan använder jag Miniderm om hon har några torra partier. Absolut inte över hela kroppen då jag inte tycker att det behövs.



Hoppas ni haft en FAB dag !



Krameli kram :)

2009-06-21 @ 20:31:59
Postat av: Kristin

Hei!



Jeg bruker Sebamed til min snart 1år gamle gutt, og det har jeg gjort siden han var født. Bruker stort sett bra babyolje i badevannen, men noen ganger litt shampo i håret og baby-badesåpe i badevannen. Alle produktene er da fra Sebamed som kjøpes på apoteket. Spesialsalven fra Sebamed er også fin, brukes på stumpen de få gangene den er rød og sår. Vi var i Thailand 2 uker i mars, kjøpte da med en lotion for kroppen som faktisk var apoteket Boots sin egen baby lotion, veldig fin! Den kom godt med når lillegutt badet i klorvannen stort sett hver dag og kroppen trengte litt ekstra fuktighet! Elllers er A-kremen super til det meste, spesielt om vinteren.

Til meg selv bruker jeg stort sett produkter fra Clarins, dag/nattkrem, deo og renseprodukter, veldig førnøyd med mange av dems produkter :) Nivea er super som bodylotion.

Vil også legge til, etter at jeg stort sett har prøvd ut de feste våtservietter, at Simple baby er den aller, aller BESTE!! (noe de fleste matvarebutikker selger)



Kristin :-)

2009-06-21 @ 21:13:59
URL: http://www.dillapaalilla.blogspot.com
Postat av: Petra i göteborg

Hej!

Tack för en super mysig stund som du ger varje gång jag kliver in här.

Det ger energi samt inspiration så tack igen för det.



Jag använder MARY KAY´s produkter rakt igenom. Både hud- och kroppsvård. Jag har haft problemhy hela mitt liv o lagt ut en förmögenhet på produkter o hudsalonger men aldrig fått något resultat jag varit nöjd över. Nu har jag äntligen hittat nåt som passar mig. Eftersom de har hela sin make-up serie i mineral så passar även det min hy.

Jag har inga barn än men bara en liten tanke till dig om du inte provat!



Ha en mysig kväll!

Många kramar Petra



ps. vi ses på madonna! ;o)

2009-06-21 @ 21:45:30
URL: http://bitchigbrunettsbravader.blogg.se/
Postat av: Jonas

Och pojkfotografen kan berätta att det bästa sättet att få en snygg kropp och ta fram muskler på bild är just med barnolja :)



http://nytorgsgatan.blogspot.com/2009/06/konsten-att-ta-fram-magmuskler-pa-bild.html



Så, nu vet ni det!



O kram A-S, det glömde jag ju!



Jonas

2009-06-21 @ 22:10:09
URL: http://nytorgsgatan.blogspot.com/
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

TUSEN MILJONER TACK för hjälpen mina fina bloggisar! :) Ni har gett mig massor med bra info som jag har stor användning av.



Kramar ! :)

2009-06-21 @ 22:12:25
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej Anna Stina! Hoppas ni mår bra! Snart mailar jag om Wingreen, vi väntar på lite leveranser och datorhjälp bara:) Men snart så! Jag vill tipsa om ESTHELE & THILD! Helt ekologiska produkter för barn och vuxna som verkligen är helt fantastiska! Jag använder dom dagligen på mig och Nike. I Stockholm lanserades dom hos oss på Sprall/NK men nu finns dom även hos N Shuterman baby&child!



LÖP och KÖP alla mammor som vill ha mjuka, rena barn utan tillsatser, hoho!



Kram Ida

2009-06-22 @ 09:25:30
URL: http://momieida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91