Spontant & trevligt möte !


Vi tittade in på butiken Cosmo och där blev det lite shopping för Lena-Lisa.

Idag då jag hämtat min darling på dagis och vi går upp Hegdehaugsveien så möter vi en snygg woman på trottoaren och precis då vi ska passera henne så tittar hon och jag på varandra och både hennes och min hjärna får jobba på högvarv för vi kände igen varandra men det tog en stund innan poletten trillade ner och vi kom på vilka vi var :-)

Det var Lena-Lisa vi mötte och hon har jag inte träffat på ja, vi kom fram till att det måste vara ca 15 år (!) sedan, herregud så FORT tiden går ! Hur som helst: Lena-Lisa jobbade på HAO där jag var på utbildning då jag jobbade som biochef (daglig leder för en kino) och det är så vi känner till varandra.


Darlingen fick en glass på väg hem från dagis (är det fredag så är det)  och när hon ätit den så blev hon hur HAPPY som helst :-)

Det var så FANTASTISKT trevligt att träffa Lena-Lisa idag och tack vare henne så hade jag & Johanna en super mysig tur hem från dagis. Vi gick in och ut i butiker och uppdaterade oss på allt som hänt sen sist = en hel del eftersom det som sagt gått såå många år. Lena-Lisa jobbar på SAS sedan 10 år tillbaka och skulle på en tjejmiddag hos en veninna här i Oslo kväll och världen är ju bara SÅ liten för gissa var veninnan bor ? granne med oss ! Crazy ;-)


Den här snygga toppen fick följa med Lena-Lisa hem från Cosmo. Den påminner om den jag hade på mig idag och var hur FIN som helst ! (ett shoppingtips om du ska ut på stan imorgon ;-)

Lena-Lisa förgyllde verkligen fredagen och det är ju bara SÅ kul att möta de man inte mött på länge ! speciellt när det sker så spontant som idag.

Nu sitter jag och försöker boka resa till Stockholm men det går tyvärr inte helt enligt plan för plötsligt är det svårt att hitta retur biljett på söndag... :-(  typiskt mig att vänta in i det sista... kanske har jag lärt mig en läxa nu? ;-)


Kommentarer
Postat av: Maria

Fin du var i rakt hår...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91