Min & Johannas fredag.


Karl Johan kl. 11.30. Jacka från We Are Replay, tunika Odd Molly, jeans + väska Zara och skor Nike. I mina påsar: returer från måndagens fotoshoot.

Idag har Johanna varit till
ChildPlanet tillsammans med vår underbara barnvakt Bente (våra vänner Kjersti & Sunniva var också där)  så att jag kunde jobba i lugn och ro några timmar. Sen, runt kl. 13.30 åkte jag hem igen och lämnade av påsar med saker jag plockat + hämtade darlingen och resten av dagen har hon hängt med mig på jobb vilket fungerade utmärkt tack vare att hon sov vid 2 av 3 byrå-besök. Snacka om perfekt team-work ;-) 

Så här har vår HAPPY fredag sett ut:


Plötsligt mötte jag min vackra vän Josefine  och hennes söta prinsessa Ella i farten då jag "sprang" ned Bogstadveien med Johanna i vagnen.  Vi hade inte setts på en stund så det var extra mysigt ! men alltför kort så vännen : vi måste verkligen få till en date next week !   (P.S jag tror inte att jag behöver skriva att jag är missnöjd med mina slingor jag gjorde i tisdags för dyra pengar... de ska ju gå från hårbotten.. hmm.. detta måste fixas.  )


Johanna provar fina skor hos Lory på Mildh Press. Lory ger alltid lika trevlig service och hon strålar verkilgen med sin baby i magen. Kolla in tavlan på väggen med champagne + Marilyn Monroe, varje gång jag besöker denna PR-byrå så ger den mig "ha-begär"  så en sån tavla står på önskelistan ;-)


Ho, ho Merry Christmas ! inte nog med att jag tipsade er om en klänning till julafton igår. Idag fick jag se detta hos Pohlem PR ! kartonger och påsar fyllda av nyankomna julnyheter. Mina tankar gick direkt till Gizmo & Co för i juni/juli gjorde jag de flesta julinköpen. I interiørbransjen är julen i full gång och i klädbransjen är man redan klar med julen och jobbar nu med spring /summer -10 !


Johanna är som en magnet till gatumusikanter etc och idag var det en kille som jonglerade med facklor som var the thing.  Mitt hjärta skulle absolut se hela showen ;-)  Själv stod jag och passade på dagens "fångst" =  påsar fyllda med kläder inför måndagens fotoshoot. Och ja, det var lite tungt att få hem allt så det var dagens trim ;-)


Karl Johan ca kl. 17.30. Till Johannas
STORA LYCKA så var Musse Pigg (i Norge heter han Mikke Mus) på plats igen idag ! Hon såg honom första gången i förrgår och hela dagen har hon sagt "mamma, jag vill gå till Musse!" så ja, dagen var i box när vi såg honom ! :-) Och idag vågade darlingen t.o.m. gå fram och ge honom några kronor. (jag ger konsekvent aldrig pengar till de som sitter och tigger, men Musse fick bli ett undantag för Johannas skull).

Dagen var som sagt "i box" då jag plockat klart hos PR-byråerna och Johanna hade fått se Musse Pigg så då hoppade vi på t-banan och åkte hem för att lämna av alla saker och sen gick vi raka vägen ut igen... så : to be continued.. :-)


Kommentarer
Postat av: Teresa, ung ensamstående tvåbarnsmamma

Åh, mina barn är tokförtjusta i Musse och Mimmi, och skulle förmodligen blivit helt crazy om de såg honom mitt på stan! :-)

Postat av: elin

Jeg har også den tunikaen fra Odd Molly og elsker den! Bruker den både som tunika og som kjole nå på sommeren :-)

2009-07-31 @ 23:51:34
Postat av: Lena

Så søt Johanna er på korten med dame sko :) Skal tidlig krøkes ,hehe ..

Har du tips om interiør butikker man burde oppsøke på Majorstua??

Ha en fin helg

2009-07-31 @ 23:55:56
Postat av: Anonym

Så søt lille Johanna er :)

Snakker hun svensk eller norsk?

2009-08-01 @ 00:48:21
Postat av: Linda



Hej Anna-Stina!



Såg att du inte blev nöjd med ditt hår denna gång, vilket jag kan förstå då utväxten fortfarande syns!

:(



Gjorde du inte slingorna hos din vanliga frisör?



Kram!

2009-08-01 @ 06:26:03
Postat av: Rosanna

Men slingor ska INTE läggas i för nära hårbotten, man vill inte ha väteperoxid direkt på skalpen! Dessutom lägger du i ännu flera slingor blir du snart totalt vithårig, det är inte fint!!

2009-08-01 @ 10:26:41
Postat av: Rosanna

Din vän bredvid har en varmare finare blond nyans, som ser mkt mer naturlig än det vita du har!

2009-08-01 @ 10:28:35
Postat av: Grrr

Och varför kan inte rika du skänka några ynka kr till bättre behövande? Äcklande minst sagt, tyckte om din blogg men inser mer och mer vilken självisk människa du är. Alla människor har inte lyckan att hitta någon rik man och inte heller lyckan att få en bra start vad gäller karriären vissa är fattiga och råkar ut för hemska saker i sitt liv. Fy fan. Om inte några kr kan du ge en fralla till någon fattig stackare i vinter. Människor med den attityden äcklar mig verkligen, världen är verkligen en hemsk plats när man är utsatt.

2009-08-01 @ 16:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91