Oslo - Stockholm - Bangkok - Phuket


Oslo kl. 08.45 tisdag morgon. Nær jag klev ur taxin på Gardemoen så hittade jag Johanna sittandes så hær ! Taxichaufføren hade placerat henne dær och hon var ju så trøtt (som ni ser ) så hon bara satt dær och tittade søtisen.

Phuket kl. 12.00 torsdag. Strålande sol, blåsigt & ovanligt sval luft.

Precis nær vi skulle gå ner till poolen så la sig Johanna ner och somnade i soffan så nu sitter jag ute på verandan och mumsar på coccosprickar (passade på att køpa med mig då vi mellanlandade i S-holm) och njuter utsikten av poolen och palmer.

Phuket bjuder på en ovanligt sval luft. Jag har varit hær 8 gånger genom åren och har aldig någonsin varit med om att det varit så hær svalt så det dær jag brukar sæga om att det ær så sækert med værmen i Phuket får jag æta upp nu ;-) Men alltså det ær ju inte kallt, bara inte så dær extremt jætte varmt som det brukar vara också blåser det super mycket så det går små vågor i poolen ;-)

Nu ska jag bjuda på bilder från min & Johannas resa!

 
Ett tips till er som reser till Thailand : Køp med er champagne / mousserande vin før det ær jætte dyrt hær nere. Sjælv fick jag hoppa øver det inkøpet den hær gången før jag hade redan hænderna fulla av solcreme & after sun. Jag ælksar Piz Buins produkter och de finns inte att køpa i Phuket så - tænk på det också ni som ska resa hit. Køp med ! Det bæsta med att vi fløg via Stockholm var att jag kunde shoppa med mig SVENSKA blader ! :-)  (och coccosprickar (kinasnacks finns inte på terminal 5 :-( 


Vi lyfte mot Bangkok från Stockholm kl. 13.55 och flygresan tog 9 tim & 30 min. Johanna sov bara ca 2 timmar. Resten av tiden såg hon på dvd, lekte, busade med den søta personalen och tittade på utsikten. Sjælv hade jag ræknat med att få sova lite mer eftersom jag bara sov 45 min natten føre vi reste (gick och la mig kl. 6, stod upp 6.45...) men vi hade det så mysigt på resan så det fick riktigt bra :-)

 
Min kæra væn Kjersti tittade førbi med en "god tur suprice" kvællen føre vi reste och Johanna blev SÅ glad nær jag tog fram paketet till henne då vi satte oss på flyget :-) Det var ett bedårande memoryspel i en rosa væska och sjælv fick jag magasin & bok. TUSEN TACK vænnen ! You make us happy ! :-)

 
Vi reste med Thai och mellan Bangkok & Phuket satt vi på øvervåningen och myste. Det gæller att ha så lite handbagage som møjligt då man reser ensam & långt med många mellan landningar och en liten tjej som ibland vill bæras ;-) 

Oj, nu vaknade Johanna.  Got to go to pool ! :-)


Kommentarer
Postat av: Madelene(Landvetter)

Godmorgon.

Hoppas att allt är bra med er.Här hemma är det barn teve skall snart göra i ordning Emma för skolan henes klas skall gå på skrisko uppvisning i dag.Så ha det nu så jätte bra och sola och ta en god drink för mig med.Kram på er tjejer.

Madelene

2009-01-15 @ 07:12:41
Postat av: Mimmi

Och nu här i sthlm är kl 07.30 -0.5 och mörkt ......

Postat av: Kari/Hestia

En trøtt Johanna oppå bagasjen er bare super-søt!!! Fint at reisen gikk fint, til tross for mange flybytter. Det virker som Johanna var rolig hele turen. Om så er tilfelle, er det utrolig flott, og må bero på en dyktig mamma. Alene med små barn på fly kan være en blandet opplevelse. Masse gode ønsker til dere begge to :o)



-klem-

2009-01-15 @ 07:48:24
URL: http://hestiaverden.blogg.no
Postat av: Viktoria

Vad stor hon har blivit gentemot när ni åkte förra gången! Så söt så!

2009-01-15 @ 07:56:42
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Tina H

Jag sitter här och suktar efter Thailand jag med! Tänk att få lämna vardaen och åka till sitt andra hem - i Thailand dessutom! Vilken dröm! Är det i ett lägenhetskomplex ni köpt en lägenhet? Hyr ni ut den då ni inte nyttjar den själv? Området ser oerhört fint ut av de bilder du visar. Jag vill också! :-) Tack för att du delar med dig och tipsar. Kram

2009-01-15 @ 08:31:10
URL: http://graviditet3.blogspot.com
Postat av: JENNY

Åh va kul är ni i thailand nu :) Det går undan vilken söt bild på Johanan föresten överst som en docka!!

2009-01-15 @ 08:35:08
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: nettis

Underbart! (: Johanna, lilla sötisen!

Var allt som du hade lämnat det? ..med tanke på att ni haft lgh uthyrd...

Ha det så mysigt och ta hand om Er!

Kram

2009-01-15 @ 09:01:35
Postat av: Agneta

Klart att prinsessan skall sitta på en tron, visserligen av väskor men vad gör väl det ;)

Igår började en ny serie i 4:an, "Semestersvenskar" som är inspelad på Phuket. Det var mest från Patong men jag hoppas att de visar från de andra ställena också. Visserligen är det sååå långt kvar innan vi skall åka men jag suger åt mig allt om Phuket så den här serien skall jag följa.

Kram

2009-01-15 @ 09:15:20
Postat av: queenpeach

det är precis lika här i bangkok, så här svalt har det aldrig varit här men de säger att det beror på vindar från kina..

2009-01-15 @ 09:24:27
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till 2 sessor

Åh va härligt att resan ner gick bra!

2009-01-15 @ 09:33:07
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Bea

hej hej! sitter själv nere i phuket (karon) och känner inte heller igen vädret här! Det brukar inte alls blåsa såhär vilket det har gjort i 1 veckas tid nu. Som du kanske har märkt har blåsten tagit med sig miljontals maneter till stränderna? riktigt tråkigt faktiskt. Tänkte även passa på att säga tack för tipset om Nai Harn Beach, besökte stranden för några dagar sedan och det var helt underbart (dock kommer freedom beach alltid vara favoriten) :) hoppas ni får en underbar månad här :)

2009-01-15 @ 09:52:40
URL: http://sthlmprinsessa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej!Vad härligt att ni är framme nu och att resan gick bra! Johanna är supersöt på bilden med allt bagage! Jag kan inte låta bli att längta tillbaks när jag ser härliga bilder, trots att vår semester t Thailand slutade så tokigt...liite småångest får jag dock av att se Thaiflygplanet, jag kan säga att vi inte har dom bästa erfarenheterna av Thai nu efter hur dom behandlade oss i Bangkok (lång historia)...MEN jag återvänder gärna till Thailand en dag! Att hyra er fina lght vore ju inte helt fel...om ni fortfarande hyr ut den?

Önskar dig och Johanna en helt underbar tid nu! NJUT och VILA! Kram/Hanna

2009-01-15 @ 10:09:29
URL: http://hannakarolina.blogg.se/
Postat av: Mia

O jag som njöt av en underbar dag trots sjuka barn...

Men nu sitter jag här och är riktigt avundsjuk!!!= D

2009-01-15 @ 10:30:30
URL: http://mittlovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91