Phuket - Bangkok - Stockholm - Oslo.


I gaten i Bangkok på väg ombord på flyget till Stockholm som tog ca 11 tim.

Nu ska jag berätta om vår hemresa  som tog bra precis 24 timmar. Vi lämnade resorten kl. 18.30 fredag kväll (thai-tid) och ankom Oslo kl. 11.00 lördag morgon lokal tid (= kl. 17.00 thai-tid).

Resan startade med att vi kom oss iväg sent från resorten (what´s new? jag är ju inte direk känd för att passa tiden...)  men sen gick allt smooth as silk (som det står i Thai´s reklam).

 
Vår trevliga granne Anders hade mejlat mig dessa bilder då vi kom hem till Oslo. Här vinkar vi bye, bye till resorten på fredag kvällen och åker iväg mot flygplatsen.

När vi checkade in i Phuket så fick jag veta att vi var på övertid med våra visum, de hade gått ut den 12:e så med andra ord så skulle vi ha lämnat landet dagen före. Men ingen fara på taket ! Allt vi behövde göra var att gå i god tid till immigration (passkontrollen), betala 1000bath (500bath per person) i böter och vips så kunde vi åka hemmåt :-)


Vi chillade en stund i loungen på Phuket airport.

Vi flög med jumbojet Phuket - Bangkok och en bekväm sak¨med att resa i Asien är att man får ta barnvagnen hela vägen till planet och sedan får man tillbaka den så fort man landat igen. Det är en sån detalj som gör att jag tycker att det går så bra att resa ensam med Johanna.

Hjärtat somnade på flighten precis innan vi skulle landa i Bangkok så jag lyfte över en sleeping beauty i vagnen efter landning och sedan sov hon heeeela tiden under Bangkok stoppet vilket var i ca 3 timmar . Otroligt SKÖNT för mig för då kunde jag gå runt och mysa i butikerna i lugn och ro :-)


Jag har önskat mig en sån här piké jätte länge . Snygg till  tex slitna jeans & vita shorts.

Och en sak är säker: jag älskar flygplatsshopping ! för det är en helt unik atmosfär på flygplatser och en speciell känsla att gå runt där och ögonshoppa och testa parfymer på sånna där vita små lappar... Och när jag hittade en Ralph Lauren butik så åkte plånboken fram ;-)


Mitt hjärta sov gott på flighten Bangkok - Stockholm.

Klockan 00.45 flög vi vidare mot Stockholm och då jag lyfte över min sovande prinsessa från vagnen till flygstolen så fortsatte hon att sova och hon vaknade inte förren kl. 07.00 vilket var helt FANTASTISKT !

Så som sagt : resan gick smooth as silk :-)

P.S  I nästa inlägg ska ni få fler detaljer från turen och tips ! till er som ska resa själv med kids.


Kommentarer
Postat av: Wojtan

Hej



Jag har också bara positivt att säga om mina barn när vi reser med dem. Emilia ÄLSKAR att flyga men så snart de sätter igång motorerna somnar hon!

Vi brukar få mängder av leende folk mot oss när vi kliver av för våra tjejern märker man inte mycket av :)

Annars blir ju en del lite bekymrade när de ska sitta bredvid små barn som ev gapar/skriker en hel resa igenom.

Åsa

Postat av: Stina

Vad härligt att resan gick så smidigt! O vad duktig sessan var som sov så bra!

2009-02-15 @ 22:48:20
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad skönt att resan gick bra. De är perfekt att flyga Thai (helst hem när man är inställd på thaitid) med barn eftersom dom flyger nattetid och de då är stor chans att dom små sover bort större delen av resan. Ifjol när vi åkte var vi lite nervös för hur de skulle gå med en sju månaders bebis. De gick jätte bra båda vägarna men framförallt hem då hon sov hela resan.

2009-02-15 @ 23:25:00
URL: http://varthusbygge.blogg,se
Postat av: Linda

Det låter ju perfekt! Vad kul att du fick en liten idé när du satt där på planet också, spännande!

2009-02-16 @ 07:20:18
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: mamma till -04 & -05

Har inte JIG en precis likadan piké ?! :-D

2009-02-16 @ 07:37:58
Postat av: Jeanette

Finns inget bättre än när barnen "sköter" sig då blir mamma lugn och glad!!

Skönt att ni är hemma ordentligt!

Kramar

2009-02-16 @ 09:17:13
Postat av: Malin

Gud så skönt. Men visst är Bangkoks gater otroligt tråkiga?! Inte änns en kaffemaskin. Det gäller att gå genom gaten så sent som möjligt! Kram till dig!

2009-02-16 @ 10:33:32
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Postat av: Anonym

exact en sån där piké tröja fick jag av min pojkvänn när han var på semester i thai för 2mån sen.



den e super snygg=)

2009-02-16 @ 11:50:47
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: REBECCAS

Johanna ser ut att sova gott där undrar om man får sova lika gott inatt tro? ;) haha

Tack för en härlig & inspererande blogg! Kram!

2009-02-16 @ 23:09:22
URL: http://riibeccas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91