Glass, fransk-lack, shopping & sol!


Gissa om Johanna blev G L A D då hon fick besöka Swensen´s ! Vi lyxade till fredagen med att dela på en glassfondue . Det är ljuvligt gott att doppa frukt & glass i varm choklad...

Phuket kl. 01.30, natt mot lördag.

Idag bjöd Phuket på strålande sol så det blev en kort stund vid poolen innan vi åt god lunch i poolbaren. Sen var vi hemma några timmar innan vi hoppade in i en taxi och åkte iväg mot Index / Big-C & Central Festival för att fixa ärenden.

Vi tittade bl.a. efter säng till Johanna men hittade ingen så imorgon går turen till en möbelsnickare med hopp om att kan kan trolla fram en säng i rekordfart (de önskar oftast ca 4 veckor, men ibland går det på 1, om man har tur.. ;)


Glassen smälter så fort här nere i värmen att det är helt galet. Både jag och Johanna såg ut som 2 "glassmonster" innan vi ätit klart idag och handdukarna åkte rakt i tvättmaskin då vi kom hem :)


Min underbara klänning / kjole kommer från BLUE´s  s/s -10 kollektion och den blev en FAVORIT så fort jag såg den ! I love it !! (tusen miljoner TACK snälla
Camilla ! Klem!).

Efter ett kort besök hos Index (så nära Ikea man kan komma här i Thailand...) så tog jag en walk med en sleeping beauty i vagnen till BIG-C (bl.a. en stor matbutik som är thaiarnas "Coop") för att göra mina fötter semesterfina.


Här fixade jag akryl med fransk-lack senast vi var i Phuket (i jan/febr) och eftersom jag blev så nöjd då så gick jag tillbaka nu.


Det är en tjej som lackar, en som torkar (se nästa bild ;) och en som tar betalt....


Ha, ha, jo du ser rätt. Hon torkar lacket med en hårtork ! :)  Är det inte underbart ?! :)

Det kostade 290 bath att fixa fransk lack på tårna = ca 60 nok så det är ca halv pris mot hemma.


Med snygga tår styrde jag stegen (och vagnen med en vaken Johanna i) mot Central Festival. Det är en liten trottar så att man kan gå mellan Index - Big C & Central men de gånger jag  promenerat den vägen så har jag aldrig mött någon. Här åker alla bil, tuk-tuk eller motorcykel...


Se så fint de julpyntat utanfor Central Festival ! och se alla motorcyklar / vesper !!  Den parkeringen är nästan större än bilparkeringen ;)

Vi fixade ärenden + åt middag på Central och i nästa inägg ska ni få se några av de saker som blev med oss hem. Jag var så klart innom Zara med hopp om att hitta någon fin sommartunika men butiken var fylld av samma vinterkollektion som på Zara i Oslo....


Oj, vad klockan är mycket, det betyder att Idol har dragit igång där hemma. Lyckostar som kan se ! Ni får rösta på Tove och / eller Erik for mig! :)  (jag ska checka om jag kan se det på nett men jag borde sova...zzz...).


 


Kommentarer
Postat av: Mingar

Åh, vad mysigt ni har det! Här är det grått och trist - så lite avis är jag allt. Fortsätt njuta av semestern! Ha en go helg!

2009-12-04 @ 20:38:55
Postat av: Anita

Herlige Thailand! Lengter tilbake når jeg ser bildene! Var der i februar for første gang,absolutt ikke siste. Må klare å overtale samboeren til å bli med:)Ha en fortsatt fin ferie:)

2009-12-04 @ 21:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91