Crocs, Hello Kitty & godnattkram!


Sötnosen hoppade upp på sängen i gästrummet på sitt bästa bus-humör för att visa er dagens fångst :)

Phuket kl.02.10, natt mot lördag.

Johanna råkade spilla ut en halv flaska vatten över sin klänning/kjole då jag provade en bikini (gud vad svårt det är att hitta snygg bikini / baddräkt... ) och eftersom jag inte vill riskera förkylning (det är kallt pga av ac inne på Central) så blev det plötsligt helt oplanerat ny klänning och byxor till hjärtat. Som tur är finns det FINA barnkläder till kanon priser här nere :)


Så här fint omslagspapir har de på Sanrio butiken på Central.  Paketet är dagens kalender-gave till Johanna. Det innehåller en Hello Kitty box (till små-saker) och en liten Kitty bok till visitkort (hon älskar att sätta in saker i platsmappar...).


Johanna öppnar dagens julkalender...

Vi gick för att shoppa nya Crocs till Johanna (hennes har blivit för små) på det enda stället i Phuket town som säljer äkta Crocs, nämligen butiken Super Sports inne på Central Festival. Men dessa skor går tydligen åt som smör i solsken för inte en enda av den "klassiska modellen" fanns kvar i Johannas size så, det blev dessa istället:


Den oranga stenen var på skon men Kitty har vi pimpat dem med själva.

Säga vad man vill om Crocs men Johanna älskar dem och de är perfekta semester skor till blöta bad-fötter (lätta att ta på / av) så vi ska jakta vidare på ett par i "klassisk modell". Jag såg ett par från Disney (i lik style)  i en annan butik så det blir nog dem...


Själv shoppade jag den här underbara Hello Kitty kalendern som ska få förgylla min handväska hela 2010. En lovely detalj ar att det står "Start each day with a smile" på spännet som man öppnar /stänger den med. (P.S jag hade beslutsångest över om jag skulle gå för den i rosa eller guld... ;)



I N S P I R A T I O N !! :)  Och det bästa av allt är att alla dessa godsaker bara kostade mig 100kr ! Oh Yes, du läste rätt (det är vad 1 st magasin kostar hemma...). Anledning till det är att alla dessa magasiner är på thai. Men det gör ju ingenting då det bara är bilderna jag vill åt ;)  (jag shoppar alltid magasiner på Thai då jag är här eftersom det är så billigt... 90 bath / st (=20kr)

Johanna fick dessutom en söt docka men den tror jag att hon vill visa fram själv imorgon och jag kan inte fota den heller för den ligger och sover med henne :)

Nu är det bäst att jag lägger mig för imorgon väntar en dag på BEACHEN och jag längtar så mycket att jag vill att det ska bli morgon nuuuu  

NJUT din kväll och ge mig GÄRNA en Idol-rapport för jag är ju så nyfiken på vad kvällens resultat blir.

GoDnAtTkRaMaR fRåN pHuKeT! ♥

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Guldkalendern!!!!Den är så cool. Me like!

Ha det gott!

2009-12-04 @ 21:41:00
Postat av: Anonym

Hej Anna-Stina

Idol är såå super-shit-bra ikväll att det är svårt att rösta ut någon nu.

Nästa vecka är det final och då är jag m fam på samma område som dej och hoppas vi på något sätt kan se idol via daton,för den vill man ju inte missa.



Vi bor i Sverige och om det är några Svenska Magasin du önskar kan jag köpa med mig dem om du vill!!



Ha det underbart gott och njut av sem.

Vi åker på torsd härifrån,så ses på fred.

Kram Fru Svensson D8

2009-12-04 @ 21:53:51
Postat av: Irene

Rapport 1



Den första som hänger löst är..... ERIK (otippat!?!)

Postat av: Irene

Rapport 2



Den andra som hänger löst är..... Tove.



Ngt otippat enligt juryn, Calle är i final. Nu är det antingen Erik eller Tove som ryker.

2009-12-04 @ 22:46:51
URL: http://ireneblomqvist.blogg.se/
Postat av: Irene

Rapport 3



Tove åker ut. Calle och Erik är i final i Globen nästa Fredag.



Kramar till er tjejer, Johanna och A-S! Njut morgondagen....



2009-12-04 @ 22:57:24
URL: http://ireneblomqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra J

Det var Tove som fick lämna denna gången :-(

Men hon kommer att slå ändå fast hon inte vann idol. Jätte duktig tjej!!



Hoppas ni har det fint i värmen! Sköt om er // Kramar Sandra J

2009-12-04 @ 22:58:00
Postat av: Anna

Yeeees..Heja Calle! Bra men en "skräll" annars hade det ju varit föööör uppgjort! Och 2an har det ju alltid gått bra för så...:) Kraaam

2009-12-04 @ 23:05:49
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Nu har jag haft mitt fredagsmys här hemma, läst igenom dagens och gårdagens inlägg hos dig. Har knappt haft datorn igång utan bara varit med familj och vänner, inte fel det heller.

Härliga bilder du har lagt upp, ni ser ut att ha det toppenbra. Ta hand om er, kram, Lotta

2009-12-04 @ 23:17:21
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Titti

En liten hälsning från Titti som åker tíll Thailand-Kamala 20010 för en time-out...lägenhet hyrd.....LÄNGTAR!

2009-12-04 @ 23:52:42
Postat av: Anna

Hej hello!!!



Gott att se att ni har det så bra!! Jättekul för oss att få "följa med" liksom. Men har ni åkt själva du och Johanna? Ska inte JIG me och fira jul??



Kram sötisar!!

2009-12-05 @ 00:06:21
Postat av: Petra

Åh det ser så underbart och mysigt ut i Thailand och hemma hos er:)njut av semestern kram

2009-12-05 @ 00:18:29
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Eva

Vilken ljuvlig kalender!

Min dotter, 19 år, har för första gången i sitt liv funderat över att faktiskt använda en kalender. Jag försökte söka efter denna men jag har inte lyckats hitta den.



Hoppas ni får en riktigt härlig tid i Thailand.

2009-12-05 @ 21:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91