Sawadee!


Dagens väder ! Lovely.

Phuket kl. 17.00 torsdag 3 dec.

Hej alla fina vänner !  Åh vad det är U N D E R B A R T att vara i Thailand igen. Jag bara älskar detta fantastiska land ! och just nu sitter jag ute på vår vackra veranda och inne ligger mitt hjärta och sover en skön nap vilket gör mig GLAD för det betyder att vi redan kommmit in i thai-tid (= no jet-lag).


Dagens lunch: fried rice with chicken. Mums !

Dagen startade med en skön sovmorgon till runt 09.30 och sen chillade vi hemma ganska länge innan vi trippade ner till poolen (Johanna tyckte att det var såååå kul att se sina leksaker igen och jag passade på att packa upp). Efter sol & bad blev det GOD lunch i poolbaren och sen gick vi hem igen för lite lek innan Johanna frågade om hon fick sova?


Min utsikt vid lunchen... och jag har nästan samma utsikt nu då jag sitter och bloggar...


Johanna tittar på när de lagar vår mat. Det är lite härligare än att sitta med en matbox på dagis ;)  Lägg märke till telefonen som hjärtat burit runt på hela dagen :) hon har ringt både till pappa & mormor :)


Utsikten från köksfönstret + gästrummet.  Vi bor "på landet" ;)  Johanna tycker att det är super kul att stå och titta på kossa muuuu som bonden är ute och går med...

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag göra klart ett par uppdrag så det blir en soft & skön kväll hemma med middag på resorten.

Önskar dig en STRÅLANDE dag fylld av solsken !

KrAmAr! ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh vad härligt det ser ut! Jättefina bilder! Du e verkligen värd semester efter en stressig höst! Hoppas ni får en underbar månad. Kram

2009-12-03 @ 11:47:32
Postat av: Ellenor

Hej! Ni ser ut att ha det så härligt.

En sak som jag tänkt mycket på är det här med dricks. Hur gör/tänker du? Jag vill gärna att min man betalar för jag vet aldrig vad som förväntas av en.

Åker nu till Thailand efter jul (vår tredje gång).

När man tänker som jag hämmar det en till att göra saker. Snälla svara, du som är erfaren Thaibo.

Må så gott/Ellenor

2009-12-03 @ 12:16:34
Postat av: Pethra i Göteborg

Jätte fin bild på dig och sötaste Johanna, ni ser verkligen ut att njuta för fullt och det med all rätt. :o)

2009-12-03 @ 12:33:59
Postat av: Yvonne

Åh, vad härligt ni verkar ha det!!!

2009-12-03 @ 13:50:14
Postat av: Linda

Vad roligt att höra att i har det lovely! Ha en fortsatt underbar dag! Kram/L

2009-12-03 @ 14:08:36
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tusen TACK för era trevliga kommentarer ! :)



Ellenor-

Jag förstår verkligen ditt dilemma för det är med dricks är inte alltid lätt.. Det jag fått som rekommendation här nere är att ge 20 bath oavsett vad maten kostar eftersom det handlar om att visa respekt för dem och inte "strössla" med pengar. Men, jag ger mer då maten kostar mer... Som igår tex så åt vi för ca 400 bath och då gav jag 40 men idag då det kostade 300 så gav jag 20... Vet inte om detta är så mycket till hjälp för dig? 10% är hur som helst alltid en bra utgångspunkt :) och som sagt : 20 bath är mycket pengar för dem även om det verkar lite for oss. Trevlig resa ! Kram! :)



kramar till er alla ! :)

Postat av: Johanna

Åh va fint ni har det:) Äger ni lägenheten ni bor i nu eller?

2009-12-03 @ 14:38:50
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: kristina

Åh, vad jag längtar till Thailand vi har varit där 2 gånger. Vill dit snart igen. Ha det nu så skönt och unna er allt gott.



Kram Kristina

2009-12-03 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91