Phuket - Bangkok - Oslo.


Här har vi precis landat i Oslo kl. 06.30 (norsk-tid) på morgonen idag efter att vi rest i 18 timmar. Och just nu, i skrivande stund är kl.19.15 för oss (thai-tid) så nu gäller det att vi håller oss vakna så att vi slipper jet-lag... (p.s det var en himla tur att vi hade våra pälsvästar att ta på för shit! vad kallt det var då vi klev av flyget).

Vår resa bjöd på en premiär: vi flög  nämligen med Thai´s nya direkt flight Oslo - Bangkok som drog igång den 25:e oktober (tidigare har det ej avgått några Bangkok flighter från Oslo så vi har varit tvungna att flyga via Köpenhamn el. Stockholm) = oerhört bekvämt att slippa 2 mellanlandningar och en annan BRA! sak var att vi frick ha en  3:a för oss själva ( = Johanna kunde ligga och sova) både t & r så resan gick strålande bra ! :)  (JIG satt brevid oss på andra sidan gången, det var långt ifrån fullt på flighten).

Klockan 08.00 (thai-tid = kl. 02.00 norsk tid) slog Johanna upp sina blå och sedan då har vi varit vakna så detta blir en spännande dag ;)


Hjärtat var så himla duktig på resan. Hon sov, lekte, såg dvd, perlade, tecknade och var på sitt allra bästa humör! (jag fotade henne då hon låg i mitt knä). Den söta brosjen fick hon av sin vän Doe precis före vi reste.

Vi lämnade vårt paradis runt kl.18.30 igår (thai-tid) och jag blev rörd över alla FINA grannar/naboer som kom och kramade oss hej-då. Tusen miljoner TACK alla fina !! :)  och Johannas SÖTA vänner Edvin + Dao kom också och kramades... jag fick tårar i ögonen, det är sååå söta och jag är så glad över att Johanna haft så kul med dem!


Johanna är en resvan tjej. I handen håller hon sin nya Hello Kitty väska som hon fick av mormor i julklapp och den lilla resväskan är proppfull av pyssel, kudde, gossedjur etc. som underlättar den långa resan.

Jag trivs fantatiskt BRA i Thailand och jag önskar att vi hade kunnat stanna där i en evighet.... men spännande jobbuppdrag väntar på mig och det känns som att 1 mån var ganska lagom för Johanna som ser fram emot att träffa sina dagiskompisar igen så : vi får helt enkelt se fram emot nästa tur ! När den blir vet vi inte idag, men jag hoppas att det inte ska dröja så länge :)

P.S Till er som är på väg till Thailand: jag ska ge er några shopping & restaurang tips i ett eget inlägg vid tillfälle!


Kommentarer
Postat av: Lena Helmersson

Hej på dej!

Du är väl helt fantastisk som så snabbt orkar, vill och har lust att bjuda på er hemresa! Jag kan bara tänka mig hur trötta ni måste vara. Hoppas ni orkar hålla igång ett tag till och tänk vad skönt ni ska sova inatt. Johanna måste vara glad att vara hemma i sitt mysiga rum igen och kanske ni kan åka pulka i kylan, eller tänd ljus och mys inne i stället.



Kram ♥,

Lena i Uppsala

2009-12-29 @ 13:30:26
Postat av: Agneta

Välkomna hem till kalla Norden!! Vill tacka dig för alla härliga inlägg från Phuket! Bra "uppvärmning" för oss som snart åker dit (12 januari). Ser fram emot dina tips!

Kram

2009-12-29 @ 17:12:55
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Välkommen hem, ni verkar ha haft en bra hemresa! Vilken kontrast det måste ha varit att komma hem, snacka om temperaturskillnad. Hoppas ni snart kommer in i rätt dygnsrytm. Ha en härlig vinterdag. Kram Lotta

Postat av: Anna

Vad kul att ni är hemma igen! Ser fram emot att följa din uppdrag. Gillar din blogg från Thailand men den är snäppet roligare tycker jag från norge :) Söt Johanna är, hon riktigt "posar" på översta bilden. En liten mini-gizmolina. Klem

2009-12-29 @ 17:45:21
URL: http://dont.blogg.se/
Postat av: Lena Helmersson

Agneta:

Kanske vi ses... Vi åker oxå den 12/1 till phuket - kata beach, igen. Vi var där förra året och stortrivdes, åker ni 1:a gången eller har varit där förrut?

Förstår att du, liksom jag ser fram mot Gizmo-tips.

// Lena i Uppsala

2009-12-29 @ 18:03:31
Postat av: Agneta

Lena:

Vi åker för första gången, vi skall också till Kata Beach och åker från Landvetter. Vi skall bo på Tropical Garden Resort som ligger på udden mellan de båda Kata-stränderna!

2009-12-29 @ 18:38:57
Postat av: Mie

Velkommen hjem til kalde Norge! Jeg fløy også direkte Oslo- bangkok i sommer med thai air, så den ruten må ha begynt før oktober;) flyet hadde bedre benplass enn det som er normalt, og det er luksus med 5 cm ekstra på fly;)

2009-12-29 @ 19:26:54
Postat av: Mie

Velkommen hjem til kalde Norge! Jeg fløy også direkte Oslo- bangkok i sommer med thai air, så den ruten må ha begynt før oktober;) flyet hadde bedre benplass enn det som er normalt, og det er luksus med 5 cm ekstra på fly;)

2009-12-29 @ 19:27:11
Postat av: Lena Helmersson

Agneta:

Vad roligt! Vi åker från Arlanda och kan då säga att ni kommer att få det fantastiskt. Åker ni med Fritidsresor, det gör vi och bor på Casa del Sol, ligger nästan vid Fritidsresors lilla center och vid Rico´s. Maila mig gärna om du vill ha lite bra tips - så svarar jag så gott jag kan [email protected]. Tveka inte med några frågor - vi ser oxå fram mot att åka tillbaka till paradiset! Kanske vi ses...

// Lena

2009-12-29 @ 19:31:05
Postat av: Weronica

Välkommna hem. Har hört att det är sjukt mycket snö i Oslo så det är väl lite skillnad nu. hehe. Hoppas ni har haft det bra i Thailand :)

2009-12-29 @ 19:41:12
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: luckeboi

vilken söt dotter du har :P

2009-12-29 @ 20:29:08
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Nilla

Lena...vi ska vad kul med fler som åker till Thailand, men vi åker först den 31/1, men nedräkningen har börjat.

Vi har bara bokat flygstolar, men bokat de första 3 nätterna vid Karon Beach där vi bott för ett par år sen.

Ser fram emot nya fina Gizmo-tips :)

Ha en härlig resa.

Nilla, också från Uppsala.

2009-12-29 @ 21:45:49
Postat av: Nilla

hmmm...hur blev det där nu då :)

Hoppas du förstår hur jag menade iallafall.

/Nilla

2009-12-29 @ 21:46:46
Postat av: Marie

Ser verkligen fram emot några kanon tips. Åker till Kata Beach den 16/2 med (bla) min Stella som är 4 år och Hello Kitty tokig (gärna såna tips) och Sigge som då är 8 månader.

Gott nytt år!

Marie

2009-12-29 @ 21:52:21
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tusen TACK för alla trevliga kommentarer och så KUL att ni är så många som ska till Phuket och att ni "funnit" varandra via min blogg ! :)



Ni får köra en "gizmolina-träff" nere i Kata!



Marie -

Jag ska göra ett inlägg med mina bästa shopping-tips en dag snart och då ska du få adressen till en super bra Kitty butik :) Kram !



KRAMAR till er alla !! och jag önskar att jag också var i Thailand då ni ska dit så att vi kunde ses! :)

2009-12-29 @ 22:59:45
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: mary

hejhej, oj vilken fin blogg. har föjt din resa och sedan även bakåt i tiden. vi åker tilll bangtao nu på söndag och bor på sunvingresort. väntar med spänning på dina thaitips, detta är 4de gången vi åker men har bara varit på phuket en av gångerna. är väldigt nyfiken på kittybutiken bla var ligger den??

kram och tack för en fin blogg.

2009-12-30 @ 10:27:30
URL: http://marylambert.blogspot.com
Postat av: Lena Helmersson

Sawadee...

Kul Nilla att du/ni oxå ska åka dit, fast till Karon. Det är bara lite sugen man blivit av A-S´s härliga och hjärtliga blogg som nu varit från Phuket. Jag tar oxå mot tips på den bra Kitty-butiken. Jag vet att det finns i Patong, men finns det bättre på annat ställer - vill jag vet det ju! Åh, vi har nedräkning varje dag och ser fram mot att sola, bada, shoppa, äta thai, fixa naglar, massage osv...

Ha det gott i kylan och lek i snön...

Kram,

Lena

2009-12-30 @ 18:46:06
Postat av: DAVID

usch jag minns när jag åkte dit nu i februari. så galet tråkigt att flyga så länge

2010-01-04 @ 02:23:22
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91