Jag ♥ Freedom Beach!


Vi tog en longtail boat från Kata beach till Freedom Beach, det kostar 2.500 bath (= ca 500nok) t & r och turen tar ca 15-20 min.

Phuket kl.21.50, söndag kväll.

Darlingen sover och JIG är ute på en "boys-night-out" så nu ska jag passa på att blogga lite innan packning och annat praktiskt (tråkigt...) fix väntar eftersom vi reser hem imorgon kväll. Vi ska resa från resorten runt kl.17 så vi hinner förhoppningsvis mysa några timmar vid poolen innan avresa :)


Vår båt lämnade av oss runt kl.11 och kom tillbaka för att hämta oss kl.15.

I nästa inlägg ska jag visa & berätta vad vi gjort idag men först så går vi tillbaka till igår då vi tog en longtail boat till en favorit:  Freedom Beach (en beach placerad mellan Karon & Patong som man måste åka båt för att komma fram till). Det var Johannas 1:a båt-tur här i Thailand och hon kramade mina händer HÅRT hela vägen men samtidigt så älskade hon det  :)  (det var ju sååå spännande!).


Här står vi i vattnet och tittar på....


... ett stort fisk-stim som matas med bröd. Vattnet är kristallklart på denna beach ! (=många snorklar där).

Jag besökte denna paradis-strand första gången för ca 15 år sedan och denna pärla är tyvärr inte lika eksotisk längre pga att det är många fler som hittat hit men den förblir en favorit hos mig för jag minns den som beachen där jag satt i en hopfällbar solstol (ni vet, en sån där med tyg sits) med krabbor springande förbi mina fötter (det sprang krabbor under solstolen igår också) och med en underbar lunchrestaurang där man absolut inte behövde beställa bord (idag måste man beställa bord + mat direkt då man kommer fram på morgonen...).


Vi var som sagt inte ensamna på stranden... och de flesta var svenskar.


Solstolarna är placerade rakt ovanför beachen under palmerna så att man får skön skugga.


På väg hem...

Vi haden en riktigt SKÖN dag och jag är så glad över att vi fick till en dag på min paradis strand :)

Vet ni, nu är klockan plötsligt 01 för jag blev såååå trött en bit in i inlägget att jag gick och la mig och somnade...zzz... (skulle bara slappa lite på soffan).  Bäst jag plockar ihop kvällens middag nu som blev god take-away för om man låter mat stå framme här nere i värmen så kommer myrorna som ett brev på posten ;)


Kommentarer
Postat av: Em

åhhh me LOVE din blogg!

Om två veckor går planet til thailand och jag suger åt mig alla tips!!! så mer av dom snälla! vad är bäst/vad får vi inte missa?

500:- för en båttur till freedom beach? är det alltså så dyrt? för jag tyckte det lät dyrt..

Många Kramar Em

2009-12-27 @ 19:57:32
Postat av: Mirza

Vad härligt!!



checka in sveriges största glee blogg:



www.glee.webblogg.se

2009-12-27 @ 20:02:31
URL: http://glee.webblogg.se/
Postat av: Lena

Er så utrolig fint på den stranden :) Gleder meg til neste gang jeg skal dit :) God tur hjem .Klem

2009-12-27 @ 20:03:59
Postat av: E M E L I E

åhhh va fiiint vill oxså dit :D

2009-12-27 @ 20:12:25
URL: http://emeliiesv.blogg.se/
Postat av: Lotta - mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Vilket vatten! Ser helt fantastiskt ut! Lite synd att det är mer turister nu, ibland önskar man att man kunde äga en egen ö. Sov så gott och njut sista dagen imorgon. Kram Lotta

2009-12-27 @ 20:22:07
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Karin - AlicesMamma

Oj vad med folk det var nu... Men det var ju iofs nästan off-season när vi var där i mitten av april. Håller dock med dig, det är så vackert där ändå att charmen finns kvar...



Trevlig hemresa, hoppas det går bra med Johanna på flyget!

2009-12-27 @ 20:38:41
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Jessica E

Hej Anna-Stina,



Jag tycker också mycket om Freedom Beach!! Var där flera gånger 2002 när vi var i Thailand på bröllopsresa. Hur tycker du stranden är efter tsunamin? Har den påverkats? Jag tycker tex Phi Phi islands (den ö där man bor på) är helt annorlunda än innan, och inte alls lika fin. (Vattnet var äckligt).



När man tar dessa longtailbåtar till tex Freedom beach, så undrar jag verkligen hur de kommer ihåg hur man ser ut när de skall komma och hämta hem en igen. Jag var lite orolig hur man skulle komma hem igen - skulle de känna igen oss?! Men de gjorde de! Jag hade aldrig kommit ihåg hur "båtåkarna" såg ut - det är ju massor av människor på stranden. För dem så måste väl alla "utlänningar" se likadana ut, ungefär som vi kanske tycker om Thailadare (fast jag har ju insett att de har lika olika utseenden som vi...(dumma mig)



Mitt absoluta paradis i Thailand (efter att ha besökt Phuket (bodde på Patong), Koh Samui, Bangkok och Krabi) är verkligen Karbi och dess öar där utanför - det är verkligen drömbilden för paradiset!! Bästa stränderna jag besökte därifrån är Bamboo island (LITE folk) och Pranangh beach (lite folk på morgonen, sedan mycket).



Ni verkar ha haft en underbar semester och det glädjer mig! Har du shoppat mycket roligt i Thailand - förutom det som du redan visat i bloggen?



ÄR såå nyfiken på ifall du skall öppna din webbshop!!



Jag längtar redan efter ditt nästa inlägg!!



Hoppas ni får en behaglig hemresa!



KRAMAR Jessica E

2009-12-27 @ 20:54:30
Postat av: Linda

Jag halkar in på din blogg då och då.

Hur ofta åker ni till Thailand och hur länge stannar ni?

Vi funderar på att åka dit något ställe du kan rekomendera?

2009-12-27 @ 22:30:05
URL: http://easytolove.blogg.se/
Postat av: luckeboi

Gud vad skönt ni verkar ha det! :P Jag blir avundsjuk :/

2009-12-28 @ 01:42:29
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: astrid

Hei

God tur hjem.Her er det kaldt og masse snø, men nydelig vintervær.klem til dere!!!

2009-12-28 @ 08:18:25
Postat av: Jessica

Förstår inte att ni inte har en solhatt på Johannas huvud nångång?

2009-12-28 @ 16:12:34
Postat av: Celine's Blogg

fina bilder :)

2009-12-29 @ 11:26:03
URL: http://zezze.blogg.se/
Postat av: Sara Marie

Freedom beach <3

2009-12-30 @ 22:44:31
URL: http://sara-adolfsen.blogspot.com
Postat av: anna

gillar din blogg!

http://annabornholm.blogg.se

2009-12-31 @ 02:20:30
URL: http://annabornholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91