Dagens fråga!


I vanliga fall har jag 1 st stor uppsättning med orkideer i mitten (där jul-ljusstaken står) och en figur på varsin sida men nu då det är jul så kör jag med 2 blomsteruppsättningar p.g.a jul-ljusstaken.  (Hjärtat ville gärna vara med på bild ;) 

Phuket kl.21.50, tisdag kväll.

Som ni vet så älskar jag att inreda och jag har ständigt nya prosjekt på gång... Just nu är den stora frågan vad jag ska ha på väggen ovanför skänken?  (som är placerad mitt emot matbordet i "köksdelen").

Spegel? Tavla/Canvas-foto? Spegel? Flera tavlor? Spegel?..... Jag klarar verkligen inte att bestämma mig så kom gärna med förslag!!

P.S tavel-lister är inget alternativ för det har jag bak soffan så det skulle blir för mycket av det goda att placera sånna även här...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade nog satt flera mindre tavlor, med motiv i samma stil, på rad.

Postat av: marie Bogren

Hej Anna-Stina!

Åh, vad angenäma problem...:-)..jag hade nog blandat tavlor och fotografier..Det är personligt och snyggt! Ha det bäst, kram Marie från Luleå

2009-12-15 @ 16:21:34
Postat av: Anna

Antingen en jättestor canvas (lika stor som bredden på bänken)med ett happy familjefoto eller många små ramar i olika stl men massor av resminnen! :)



Stor kram från Umeå!!

2009-12-15 @ 16:38:29
URL: http://coockiebookie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej, CANVAS vad det första jag tänkte utan att skrolla ner, en stor canvas i svartvit en fin bild på er nere i Thailand/hemma i Oslo? ser underbart ut nere i Phuket, önskar dig en lovely semester!

2009-12-15 @ 16:39:25
Postat av: Evelina

Antingen en jättestor canvas (lika stor som bredden på bänken)med ett happy familjefoto eller många små ramar i olika stl men massor av resminnen! :)



Stor kram från Umeå och Evelina



Och det blev skrivet från fel bloggadress såklart!!! ;)

2009-12-15 @ 16:42:53
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com
Postat av: Kari

Enten et stort maleri eller et flott speil.

Ha en fortsatt fin ferie!



Kari :-)

2009-12-15 @ 17:13:04
Postat av: Michaela

Många tavlor i olika storlekar är snyggt och pesonligt! Eller något väggord/väggdecor.

Du kommer nog på något snart!

2009-12-15 @ 17:19:45
Postat av: anna

Hej Anna-Stina,



En rund storre spegel, fint att bryta upp "kantiga, fyrkantiga" mobler med! (men du har god smak, sa det blir nog fint vad du an gor!)

Fortsatt ha det mysigt!

Anna

2009-12-15 @ 17:24:59
Postat av: A.K

Liggande spegel...

2009-12-15 @ 17:50:37
URL: http://lifestone.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

TACK så jätte mycket för alla fina tips & förslag ! :)



Jag hade i utgångspunket bestämt mig för spegel, men så började jag fundera på en "familjevägg" med många små bilder för att så plötsligt få för mig att jag ska ha en stor tavla där... hmm.. vi får väl se vad det blir till slut? ;) Ni blir i alla fall de första som får veta, det lovar jag :)



KRAMAR! :)

2009-12-15 @ 18:07:05
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Sandra J

Hej AnnaStina



När jag var nere i Thailand så var där många duktiga konstnärer som satt och målade tavlor. Jag hade satt upp en fin tavla och utformat den med någon konstnär där nere. Gjort något personligt och något som går i stil med resterande av lägenheten.

Vi fick vår son målad på en oljemålning och är sååå nöjda! Den är hur fin som helst :-)



Ha en fortsatt skön semester och sköt om er! // Kramar Sandra J

2009-12-15 @ 19:36:09
Postat av: LLA

Varför inte en väggtext med något fint citat. God Jul & Gott Nytt År! /PJ

2009-12-15 @ 20:40:58
Postat av: Mickan

Jag hade nog satt upp en avlång spegel, liggande, någon snygg ram i vitt. Det tror jag hade passat jättefint! Såg jättefina, billiga på Överskottsbolaget men det hjälper väl inte dig i Thailand anar jag... =) Kram till er!

2009-12-15 @ 21:42:22
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Karin - AlicesMamma

Jag har för mig att du låtit förstora upp en bild på Johanna av en tecknare i Thailand, den tavlan sitter kanske ovan köksbordet om jag inte missminner mig... Gör en liknande, kanske i svartvitt? Den var hemskt fin vill jag minnas...



Hoppas du fått bra tips av oss :) För du ger oss så många bra...

2009-12-15 @ 22:38:07
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Sus

Jag tycker att du ska ha en langsmal spegel ovanfor soffan, och flytta tavellisterna till den andra vaggen. For att krangla till det annu mer... ;) Ska bli spannande att se hur det blir!

2009-12-15 @ 22:47:19
Postat av: Sandra

Jag tycker ett enkelt o snyggt väggord/text hade passat in där, nåt som påminner om känslan för er att komma till Thailand.

2009-12-15 @ 23:23:41
Postat av: Nora

En vacker bild/tavla alá ikon på ett skyddshelgon för att vaka över er, de resandes skyddshelgon kanske? Det blir fint oavsett. Jag fick sådan lust att åka någonstans till värmen då jag såg de fina orkidéerna. God Jul!

2009-12-16 @ 09:04:24
Postat av: Lotta09

Du har ju alltid så himla fin smak själv, men

säger som de andra i inlägget.

Svartvita tavlor eller en stor fin avlång i canvas från Thailand med hela familjen!

Tack för en inspirerande blogg!

Kram

2009-12-16 @ 11:44:31
Postat av: sandra

jag tycker du sätter upp en massa olika ramar i olika storlekar, snyggt!

2009-12-16 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91