Fredagens 1:a stopp: Øxnehallen!


När jag ankom Øxne gick jag RAKA vägen till min bästa vän Lotta (love you vännen!!!) och det var bara sååå mysigt att äntligen få ses igen. Jag har varit på väg till Stockholm i en evighet men det har hela tiden kommit något emellan men nu bestämde vi att vi ska ses SNART igen. Lotta jobbar på agenturen som bl.a. representerar svenska
Brittinger.

Jag NJÖT lugnet på mitt hotellrum så mycket på fredagmorgonen att jag inte vara på mässan förren runt kl. 11.30. Det vara SÅ otroligt lyxigt att få göra sig iordning i lugn och ro och jag hade lätt kunnat tillbringa en hel dag på mitt rum och bara chillat.... Men, jag reste inte till Köpenhamn för att sitta inne ! ;-)

Mina dagar i Köpenhamn var privata, dvs det var jag(=mitt egna företag) som betalade turen så jag hade inget inbokat jobb där men jag fick möjlighet att gå på några av visningarna som representant för magasinet Kamille (tack snälla Linda!). Jag gjorde inga inköp (men det lockade !!) utan gick bara runt för att INSPIRERAS och för att representera mitt företag Gizmolina & Co Ltd. och det var otroligt KUL att träffa alla mina kontakter igen !  (jag var på mässan 2ggr / år i 5 år då jag hade min butik, bara sista 2 åren som jag inte varit där).


Agenturen Lotta jobbar på represeterar även ett fint franskt märke som heter deeday, jag såg fler klänningar som gärna får hänga i min garderob next summer..., bl.a. denna.


Solstrålarna Lotta & Marthe visar fram den blåfärg som vi kommer att se mycket av. Fräsch till brännan !

Efter girl-talk hos Lotta gick jag vidare i mässhallen och tittade in hos mina gamla leverantörer...


Jag sålde accessoarer från danska Stylesnob i min butik och det var så kul att se hur stora de blivit nu. Montern var större, sortimentet var större och det kryllade av köpglada kunder... Själv blev jag GLAD över alla färger!!


Allt ni ser här finns i butik våren/sommaren 2010.


Stylesnob är duktiga på fina brosjer och hårpynt. Kolla in blommorna! Me like.

Det tog tid att gå runt i mässhallen eftersom jag mötte så många trevliga girls på vägen och plötsligt var det mat-dags så jag gick ut och satte mig i SOLEN och njöt en riktigt god lunch. Det var +25 grader och sol från klarblå himmel varje dag i Cph och då jag är på mässan så lunchar jag alltid på favoriten Carlton.


En cesar sallad och en kall öl, min anteckningsbok (kan inte leva utan...) och min mobil (passade på att fixa några jobbsamtal inför nästa veckas uppdrag).

Nu sover min darling nap och jag ska passa på att fixa ett par saker här hemma så jag får skriva : "to be continued".


Kommentarer
Postat av: Elise

Jag är så nyfiken vad det blev av ditt företag?

Hela förra året skrev du om att du jagade partners till ditt företag (bla när du var i Thailand) men inget hände sen? Vi väntar och väntar och är ju så nyfikna. :) Har du skjutit det på framtiden och det är vilande eller blir det inget nu när du jobbar åt Kamille?



Solkramar

Elise

2009-08-09 @ 18:31:36
Postat av: Eva

Har också precis kommit hem från mässan i Köpenhamn. Var oerhört förvånad över hur lite mässfolk det var där i helgen. Vi var på oksnehallen i går lördag och det var verkligen grymt lite folk!!!

Hoppad du såg de fina klockorna från svenska märket "vintage by Fe"... jag har precis beställt in finfifna klockor och smycken från dom som snart kommer att finnas i min Göteborgs-butik och på webshopppen =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91