Shopaholic filmen !


Popcorn är ett "must" när jag går på bio och eftersom jag inte är så glad i läsk/brus så dricker jag helst Solrik som är mitt substitut för Festis som inte finns i Norge (Festis lanserades i Norge för ca 10 år sedan men fungerade tyvärr inte alls för i Norge dricks det så mycket läsk per person att de hamnar på ca 5:e plats i värden över mest läskförbrukning per person per år !  Och hur vet jag allt detta ? Jo, jag jobbade på Ringnes då jag flyttade hit )

Det var SÅ LYXIGT och mysigt att gå iväg på kino/bio i eftermiddag!  Som ni vet så jobbade jag på SF Bio (kinobedrift i Sverige) i ca 10 år så bio/kino ligger mig varmt om hjärtat men tyvärr så har jag blivit usel på att gå på bio sedan jag fick barn..  Så - därför var det extra KUL att gå idag !  och på tal om 10 år: det var 9 år sedan jag läste boken till filmen jag var och såg ! ;-)


Isla Fisher passade perfekt i rollen som Rebecca Bloomwood och jag misstänker att försäljningen av rosa mac´s har ökat efter filmens lansering ;-)

Jag hade varken sett en trailer eller läst en recension på filmen och hade därför inga som helst förväntningar. Men - jag hade som sagt läst boken  (jag har läst alla böcker av Sophie Kinsella) och förväntade mig att filmen skulle vara en "girlie-feelgood-movie" och det var precis vad den var ! men jag misstänker att den fått typ 1 eller 2 i betyg för det här är ingen film som vinner Oscars och den var hur amerikansk som helst och innehöll både en klassisk fjantig dans-scen och en love-story men jag var i helt rätt mood för den här filmen idag och jag älskade den ! :-)  Kommer absolut att köpa den på dvd.

Om du vill se en trailer från filmen så kan du klicka
HÄR men om du tänker gå och se filmen och inte vill "se för mycket" så kan du kolla in den videon till den HÄR låten istället från soundtracket.

Film ÄR verkligen BÄST på bio ! och filmen är fabulous för alla oss girls som är glada i shopping ;-)


Kommentarer
Postat av: Kari/Hestia

Gleder meg masse til å se filmen!! Vanligvis er det jeg og David som går på kino sammen, men denne er nok ikke noe for ham, så jeg får ta meg en bytur alene, tenker jeg :o)

Kan hende jeg ber med meg min beste veninne Laila, slik at vi får en girlie kveld uten guttene (hun har en sønn som er like gammel som David)

Postat av: Anonym

Det finns inga rosa macbooks ^^ det är en clip on ovan på en vanlig vit eller svart macbook :) Alltså ett skyddande skal.

2009-04-12 @ 15:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91