Jeansjakt!


Tunika Hunky Dory och jeans från Zara.

Häromdagen visade jag er ett par super snygga jeans från MET som jag är sugen på men eftersom de kostar en del  så har jag idag försökt att hitta ett budgetalternativ till dem .

De från Gina Tricot kändes helt fel så fort jag tog på mig dem (passformen var inte rätt till mig) och de från H&M Trend sitter perfekt MEN ! ( ja, det finns tyvärr ett sånt.... ) de är super HÖGA på livet och det är inte helt min grej... Fast jag får erkänna att de är otroligt bekväma att ha på sig..


Jeans H&M Trend 398nok. 

Vad säger ni ? Ska jag gå för dessa "budgetjeans" från H&M Trend till 398nok? Oavsett om jag behåller dem eller inte så kommer min jakt på de "perfekta" jeansen att fortsätta... och mina absoluta favoriter från Miss Sixty är och förblir mina nr.1 tillsvidare ;-)


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Hej! Min personliga åsikt är nog att du ska fortsätta leta efter dom perfekta jeansen. Tvätten på H&M jeansen är lite för jämn för att se snyggt ut, det finns inget "liv" i dom.

Jeans är svårt! Lycka till!

2009-04-02 @ 19:19:40
Postat av: Pethra

Eftersom jakten efter de perfekta jeansen kommer att fortsätta trots att du eventuellt tar "nöd"jeansen så tycker jag av miljöskäl att du skall strunta i dessa och fortsätta jakten på de perfekta. Att tillverka enbart 1 par jeans kräver enorm vattenmängd, närmare bestämt 7 000-21 000 liter vatten, mängden lutar oftast mot den högre siffran. Jag har själv varit en stor jeanskonsument men fick mig en tankeställare när jag fick reda på detta, med tanke på att det faktiskt råder vattenbrist i stor del av världen. Men du gör självklart det som känns bäst för dig, jag menar inget illa och jag dömer dig absolut inte. Jeans är snyggt så jag förstår dig! :o)

2009-04-02 @ 19:21:55
Postat av: pangis

Jag tycker du ska fortsätta jakten ett tag till.. hellre vänta tills du hittar de som är mer perfekta för när man köper något man egentligen inte vill ha så blir det bara hängandes..

Postat av: helene

fortsätt jaga! Hu, de där var inte fina alls. /H

2009-04-02 @ 19:43:20
Postat av: Solrosa

De fra Zara er jo kule!

2009-04-02 @ 20:01:06
URL: http://www.solrosa-solrosa.blogspot.com
Postat av: Åsa

Det är ngn som gått igång med saxen på H&M...:)

Nejdå skämt o sido, köp dom dyra så du blir nöjd.

Man kan kalla det ett I-lands problem.

2009-04-02 @ 20:05:30
Postat av: Annie

Jeg synes du skal gå for MET-jeansen :) Jeg har to par, et par gråsorte og et par som ligner på de du viste bilde av (slitt look). De er dyre, men de er verdt det! Kjempegode bukser som holder fasongen bra. Og veldig behagelige å ha på. Kan absolutt anbefales!

2009-04-02 @ 20:07:46
Postat av: agnes

Vart hittar man dom jeansen, finns dom att beställa? :)

2009-04-02 @ 20:10:09
URL: http://aagnesw.blogg.se/
Postat av: susanna

Synst og at du ska venta til du finn dei perfekte jeansen..va ikkje so fine dei fra h&m. Høyres så godt ut med laks og ris..namm;-) Ka sort laks bruka du? Rå..som du steiker sjøl? Elles vil eg sei at du er kjapp og svare oss..og det er veldig positivt;-) ha ein fin kveld;-)

2009-04-02 @ 20:53:59
URL: http://susanna
Postat av: Shopaholicvickan

De var ju supersnygga! Jeans är allt klurigt, tar lång tid att hitta bra!

kram!

2009-04-02 @ 20:57:46
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: K

Usch, jeans är supersvårt. Jag hittar aldrig några bra. Zarabyxorna var superfina iallafall. :)

2009-04-02 @ 21:08:24
URL: http://litenarvid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Snyggt slitna jeans :D

2009-04-02 @ 22:00:34
URL: http://johannaabj.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag tycker att du ska behålla dem från hm om dom är sköna och du kommer använda dom. För om du inte använder ett par jeans är det ingen ide att köpa dom även om dom är budget. Då kan du lika gärna köpa dom dyra.

2009-04-02 @ 22:03:51
URL: http://faaantaaan.blogg.se/
Postat av: MANDALICHES

sjukt snygga jeans! :D

pussahh

2009-04-02 @ 22:30:15
URL: http://mandapandaa.blogg.se/
Postat av: Hilde

Synes ikke du skal beholde de når du ikke er 100 prosent fornøyd. Jeg gjør det aldri selv. Hvis de bare blir liggende ubrukte i skapet blir det ikke så billig allikevel :) Dessuten får du raskere råd til de du virkelig har råd til hvis du leverer de tilbake.

2009-04-02 @ 23:07:43
Postat av: Johanna

Åh vad fint det ser ut med körsbärskvistarna. Kan du inte visa mer hur du satt dem?

2009-04-02 @ 23:25:09
URL: http://framtidstankar.blogg.se/
Postat av: pernilla jansson

Det ær bara så snyggt med slitna jeans, jag får inte nog. Jag tyckte de från hm trend ser bra ut, måste gå in och kolla sjælv med. Vore jag som du skulle jag nog ændå behålla de dær du fått tag i (trend) det ær iaf inga jeans som alla kommer ha (som de från gina)eftersom trend inte gørs i lika jækla många exemplar (tack før det!)

Nu ska jag mysa med min costume hær och æta lite mellanmåls nøtter ;) TACK!

Ha en hærlig helg! (vart tog solen vægen) Kram!

2009-04-03 @ 08:19:12
Postat av: pernilla jansson

Det ær bara så snyggt med slitna jeans, jag får inte nog. Jag tyckte de från hm trend ser bra ut, måste gå in och kolla sjælv med. Vore jag som du skulle jag nog ændå behålla de dær du fått tag i (trend) det ær iaf inga jeans som alla kommer ha (som de från gina)eftersom trend inte gørs i lika jækla många exemplar (tack før det!)

Nu ska jag mysa med min costume hær och æta lite mellanmåls nøtter ;) TACK!

Ha en hærlig helg! (vart tog solen vægen) Kram!

2009-04-03 @ 08:20:47
Postat av: Alinde

De från H&M är FÖR trasiga, passar bättre på en yngre generation! Lite lätt slitna passar bättre, för slitna jeans är ju snyggt, men med måtta. Leta vidare, och tänk på miljön, som ngn ovan sa. Jag har varit på en utställning på Världskulturmuseet i GBG om just det med bomullsodling, och man blir förfärad! =(

2009-04-03 @ 08:36:28
Postat av: Alinde

Tillägg: tunikan är JÄTTEFIN! Försöker hitta en jag med i webshoparna, men hr bara hittat den i orange, hittills!

2009-04-03 @ 08:37:40
Postat av: AnnaPanna

Hej igen!

Jag har just hittat 2 par läckra jeans i en bra engelsk webbshop! Dom är väldigt snyggt slitna! Att priset är KANON är ett extra plus!

Mitt tips till er:http://www.dorothyperkins.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=20552&storeId=12552&categoryId=71412&parentcategoryrn=49449&productId=1115904&langId=-1



Kram från mig. :)

2009-04-03 @ 09:19:30
Postat av: addan

vart får du all inspiration ifrån?

2009-04-03 @ 09:35:59
URL: http://addan.blogg.se/
Postat av: Em

Snyggt med slitna jeans, men de där var snäppet för trasiga för min smak. Ser lite fjortis ut om jag ska vara ärlig...

2009-04-03 @ 12:40:51
Postat av: sofia

kan man köpa dom hm jeansen på hm nu ? :)

2009-04-03 @ 15:34:11
Postat av: Anonym

kan man köpa dom hm jeansen på hm nu ? :)

2009-04-03 @ 15:40:53
Postat av: Lily

Har du vært innom bikbok? de har fått et nytt jeansmerke som faktisk har masse fint til en helt ok pris :)

Kjøpte meg slitte jeans her for en uke siden, de var akkurat passe høye på livet (hverken for høye eller for lave) og fin i både vasken og fasongen.

Ble gledelig overrasket siden jeg ikke har handlet i den butikken på mange mange MANGE år.

Verdt en titt ;)

2009-04-03 @ 17:31:49
Postat av: AnnaStina / Gizmolias

TACK för er feedback ! Ni är så härliga ! :)



Tyvärr så trivs jag inte i den HÖGA midjan så idag returnerade jag dem. Var istället och nosade på ett par snyggingar från Replay. Jag sålde Replay i min butik och de har alltid många snygga styles!



Imorgon blir det en tur till BikBok efter tips från Lily (tusen tack!) också får vi se hur denna "jeansjakt" slutar . Man vet ju aldrig, kanske blir det MET jeans trots allt till slut ;)



Kramar ! :)



P.S jeansen kom in på H&M Trend igår.

2009-04-04 @ 02:40:44
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!

exakt var kan man köpa dom jeansen?

Känner att jag bara måste ha dom! :o



och sen måste jag tipsa om zara, jag har sett ett par grymt snygga ljusa jeans som är lagom slitna.

ta dig en titt :)

2009-04-07 @ 20:29:35
Postat av: hanna

hej!

exakt var kan man köpa dom jeansen?

Känner att jag bara måste ha dom! :o



och sen måste jag tipsa om zara, jag har sett ett par grymt snygga ljusa jeans som är lagom slitna.

ta dig en titt :)

2009-04-07 @ 20:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91