Min lyxiga SPA stund!


Fråga mig inte varför jag ser så allvarlig ut?, det står ju faktiskt bara glada saker i Costume ;-) Kolla istället in den snygga stolen jag sitter i ! inte alla "väntrum" som har så snygga stolar !  (bilden är tagen efter jag fixade brynen)

Som ni vet så är jag helt värdelöst dålig på att ta hand om mig själv och att gå på SPA. Jag har fått hur många gave/present-kort som helst genom åren som jag tyvärr inte ens använt (dumt!) före de gått ut på datum och jag var t.o.m. 6 månader i Thailand utan att gå på SPA en enda gång.. Det är så jag borde skämmas ! ;-)

Men - i går hände det !!! När jag vaknade på morgonen så kände jag att jag förtjänade en "egendag" och jag startade med att gå och sola mig efter att jag lämnat Johanna på dagis (något jag inte gjort sedan före jag blev gravid.. = länge sen) och sen ringde jag och bokade time hos "
BeautyLounge".

Nu låter det kanske som att jag var där på värsta lyx behandlingen men så var icke fallet. Jag var bara där för att plocka mina bryn (som jag inte gjort på evigheters evighet...) men för mig är det stort bara att komma sig i väg på något så enkelt :-) 

   
Inredningen på Beauty Lounge var riktigt lyxigt fin och på bilden till höger ser ni den trevliga tjejen som fixade mina bryn.

Jag fick världens BÄSTA service av Eli Helén som tog hand om mig och jag fick direkt förtroende för henne. När jag sa att jag är lite sugen på att färga min bryn men att jag gjort det en gång i livet och blev så missnöjd att jag nog inte vågar göra det igen så säger hon bara: "du kan lita på mig, vi gör det !" och innan jag visste ordet av det så låg jag där med färg på mina ögonbryn och jag blev super nöjd med resultatet ! :-) Tänk att något så enkelt som lite plock & lite färg kan göra en så stor "feelgood skillnad"! Det är fantastiskt.

Jag längtar redan till nästa gång jag får möjlighet att gå och göra en ny behandling (kanske ansiktsbehandling?) hos Eli Helén ! Och Beauty Lounge var ett SUPER snyggt ställe som fick mig att tänka på Thailand...


Kommentarer
Postat av: Petra

Kan man få se dina ögonbryn?

2008-09-27 @ 18:32:51
Postat av: AnnaStina

Självklart ! :) ska fota och lägga in en bild! Kram! :)

2008-09-27 @ 18:47:38
Postat av: Karin

Åååh vad härligt med SPA... När jag och min sambo var i Thailand fick vi tips av en kompis att gå på SPA:t "Let´s Relax" i Patong. De har två anläggningar i Patong, vi var på den "stora" som ligger mitt emot "Christines" (som du kanske känner till...) Miljön var helt fantastisk och behandlingarna UNDERBARA!!! Vi bokade in en 2 h 45 min par-behandling med fotmassage, aromoljemassage av kroppen och en helkroppsinpackning. Allt för 500 SEK/pers! Herregud, det är så prisvärt att man nästan kan åka dit bara för behandlingarna :) Ville bara tipsa om det stället till nästa gång ni åker för då måste du passa på! "Let´s Relax" finns förresten i Bangkok, Chang-Mai + ett till ställe som jag inte minns också.



Ha en skön lördagkväll!

2008-09-27 @ 20:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91