Dagens tips!


Fantastiska rosettskor från Oskar de la Renta!

Det är viktigt att vårda sina kära skor så att de håller sig fina och lever länge och mitt bästa råd som jag gav mina kunder då jag sålde skor var att alltid förvara sina skor i skokartongen då man inte använder dem (detta gäller så klart inte boots, Ugg, stövlar etc. ). Men - det finns så klart snyggare alternativ till skokartonger och ett av dessa fick jag se i lördags.

När jag var hemma hos min vän Trine så presenterade hon dessa perfekta förvaringsboxar till skor för mig. De finns att köpa på "House of Oslo"  men  tyvärr så ingår inte de läckra rosa Manolo Blahnik som ni ser i boxen på bilden för de är Trines :-)   (önskar de var mina ! ;-)


Perfekta förvaringsboxar till finskorna. Dessa kommer från en butik på "House of Oslo" och det finns även liknande från Lisbeth Dahl och Habitat m.fl. Har sett dem lite här & där :-)

Jag önskar att jag också hade genomskinliga skoboxar för det är inte alltid jag hittar de skor jag söker i mina vanliga boxar...  Så - när man förvarar sina skor i originalkartongerna (som jag gör) så är det smart om man tar bilder av skorna med en polaroidkamera och fäster dem på utsidan så förenklar man sökandet  (jag har tyvärr inte gjort det men en dag så.... ).

Jag känner mig plötsligt väldigt klar för shoe-shopping en dag snart och på inköpslistan står det: nya stövletter :-)


Kommentarer
Postat av: Isabellas pappa

Skorna är nog inget för mig! Jag önskar er en trevlig kväll i alla fall!

Postat av: AnnaStina

Isabellas pappa-

Ha, ha inte? jag tror de skulle passa perfekt till klänningen du vann! ;) Happy tisdagkväll!

2008-09-16 @ 21:49:26
Postat av: Farmorlena

Finns på IKEA också och till oslagbart pris kan jag anta utan att veta priset på just denna box, om man nu har många skor... vilket vi har som oftast!

2008-09-16 @ 21:55:12
Postat av: älinpälin.

herregud va fina!! (:

Postat av: Fredrik *Frisören

riktigt fina!

2008-09-16 @ 22:16:54
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Marie

Vilka bra lådor. Jag har precis kommit på att skor ska förvaras i lådorna så än har jag inte så många att hålla reda på men det en smart idé.



kram

2008-09-16 @ 22:21:28
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: Linda

de säljer liknande genomskinliga skolådor på inreda.com hr jag för mig.... De är superbra har några sådana själv och jag tror jag köpte dem i deras webshop.

ha det bra!

2008-09-16 @ 22:27:00
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Linda

hej igen!

Det är på inreda.com som de finns. De har även boxar för stövlar nu! Beställning är lagd på några sådana nu också haha.

2008-09-16 @ 22:29:50
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Madelene (Landvetter)

Hej du underbara AnnaStina.

Läser och ser att du har haft en underbar Tisdag.

Jag och min dotter var på cirkus i går för första gången och hon tyckte det var supper roligt ett tipps att gå på med Johanna.Men i dag var hon väldigt trött men hon sa det gör inget mamma att jag har varit trött i dag för det var så roligt i går. Är det i morgon din mamma kommer?Och vilken dag är det du fyller år? Sov så gott.

Kram Madelene

2008-09-16 @ 22:40:57
Postat av: katja

skorns bakom plaspåsen var e de ifrån

2008-09-16 @ 23:36:37
URL: http://katjastrofia.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Supersmarta lådor, och jag älskar skorna - de är bara så fräsiga!

2008-09-17 @ 17:21:43
URL: http://isabellelaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91