Ring, ring..


Johanna ÄLSKAR att prata i tfn. och hon har just nu 2 mobiltfner ( den hon köpte till bamsen i lördags + en av mina gammla trasiga) som hon går runt med heeela dagarna och t.o.m. sover med i sängen på nätterna. Vad är det man säger? de små gör som vi gör... ;-)

Jag ringer och försöker få kontroll på vår Thailandsresa idag och jag vet inte om jag inbillar mig? men visst känns det som att de drar ut på svaret med att ge tfn.nr då man ringer nummerbyrån? och när de väl har hittat nr då kopplar de en till en röstmaskin som läser upp det ? 

Hmm.. man ska undvika att ringa 1881 (som nr är här i Norge) och använda gulesider på nett istället om man vill hålla sitt goda humör i topp. Och inte nog med att man behåller sitt goda humör om man väljer internet istället, man sparar dessutom pengar på att göra så ! Det blir som med Kinderäggen, flera önskningar i en ! ;-)

P.S I Sverige så behöver man ju inte betala om de inte hittar det tfn.nr man är ute efter men här i Norge så får man betala ändå.  Sverige är fantastiskt :-)


Kommentarer
Postat av: Vera med flera

Åå, jag håller med dig, det är precis likadant här i sverige. Irriterande! Men jag använder nätet mer och mer nu :)

Postat av: Charlotte

Jag har hört att de anställda på 118118 får provision på samtalets längd, så det kan mycket väl vara så att de med flit drar ut på samtalet för att få lite extra i lön. Ett sms till 118100 kostar i alla fall 18 kr. Dit skickar jag aldrig mer igen.



Det behöver ju dock inte vara likadant i Norge.



Tack för mycket trevlig läsning varje dag! Du är en riktig solstråle!

2008-11-26 @ 14:21:00
Postat av: bambi

Du har blivit utmanad i min blogg, hoppas att du vill vara med!



Kramar från bambi

2008-11-26 @ 14:43:41
URL: http://bambi.bloggagratis.se
Postat av: Fridatjejen

Har jobbat på 118 118 och kan lova att det inte finns någon provision på samtalens längd. Anledningen till att det kanske går långsamt är att de som jobbar där ofta är nya, personalomsättningen är stor och dessutom så är det faktiskt svårt att söka i alla register som finns. Låter konstigt, jag vet, men så är det. Men jag håller med Anna-Stina, sök på internet i stället, det blir mycket, mycket billigare!

2008-11-26 @ 15:05:25
Postat av: Marie

Lykke til med bestilling av tur! Jeg krysser fingrene for at dere ikke blir forhindret av urolighetene der nede? Det hørest ut som det beste er å unngå Bangkok i allefall.



http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=548795



Håper dere har en fin dag, og at Johanna er blitt frisk igjen:)

2008-11-26 @ 15:05:44
Postat av: jossan

är det så? gud vad dåligt! sverige är ganska bra ibland faktiskt :)

2008-11-26 @ 15:52:31
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: queenpeach

jag bor ju i Bangkok och kan säga att läget är instabilt.. ingen vet hur detta ska sluta och det pratas tom om inbördeskrig..Kan därför vara lite svårt för ett resebolag att ge svar..

2008-11-26 @ 16:24:02
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Thailandsboende

Läget här är inte kul. Här väntas krig, alla vi känner bokar biljetter för att så snabbt som möjligt ta sig hem. Det kan bli inbördeskrig.

2008-11-26 @ 21:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91