Godmorgon onsdag!


Jag längtar till Johanna är i form och kan leka med sina dagiskompisar igen.  (foto Paul Costello).

Jag & Johanna vaknade alldelens nyss i stora sängen och nu sitter hon och myser framför "Barnas supershow" (norsk barnTVshow som hon älskar!) och dricker sin morgonvälling och jag vet inte helt hur hennes form är ännu? men jag tror tyvärr inte att hon är klar för dagis idag  min lilla sötnos  :-( Ååå jag hoppas verkligen att hon snart är PIGG så att hon kan leka med sina dagiskompisar. 

Igår när vi var ute på turen så sa hon "Molly, June" (= hennes dagisvänner)  48 gånger så vi gick förbi och sa "hej" på dagis en super kort sväng. Gissar att vi var där i typ 3 min men det räckte för att göra Johanna HAPPY ! :-)

Nu ska jag hoppa i duschen och ta tag i dagen så här kommer dagens:

"För varje minut som vi är arga förlorar vi 60 sekunder av lycka."
/ Ur "En härlig bok".

Jag har föresten kört fast lite när det gäller "dagens" för nu har ni fått alla bra som står i mina böcker här hemma så om DU har någon bra "dagens" så får du GÄRNA ge mig den i en kommentar :-)

HAPPY onsdag kära vänner !
 
Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: victor

Hej kolla gärna in min intressanta blogg:)

Postat av: Yvve

Vet du att din blogg är vardagslyx för en föräldraledig mamma med gnälliga barn, och även för många andra skulle jag tro! Beroendeframkallande!

Ha en bra dag!

2008-11-26 @ 11:12:51
Postat av: Jenniepennie

Denna dagens läste jag i en annan blogg. Tyckte den var bra!



"Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar genom att leva i det förgångna eller för framtiden. Genom att leva ditt liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt liv. "



Nancye Sims

2008-11-26 @ 11:14:00
Postat av: Stina

"Man kan inte vara nere med en ballong": Nalle Phu



Hoppas att ni får en härlig dag och att Johanna mår bra igen. : )

2008-11-26 @ 11:21:55
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se/
Postat av: Felicia - Amerikansk Fotbollsfru

Har du läst boken - Älska dig själv av Wayne W Dyer? Där finns MÅNGA kloka ord!

Alla borde läsa den boken någon gång i livet.

KRAM!

2008-11-26 @ 11:28:52
URL: http://beingfelicia.blogg.se/
Postat av: Bella

Kan hende jeg leste denne hos deg, men jeg skriver den for det: Man må ikke være redd for å ta det neste skrittet, da blir man stående på et ben resten av livet.

2008-11-26 @ 11:29:37
Postat av: ISA

Åh vilken söt bild! =)

2008-11-26 @ 12:10:59
URL: http://isasstyle.blogg.se/
Postat av: Evelina No

HEJ, jag har precis flyttat till Oslo och behøver verkligen några feel-good tips om typ cafeér eller utestællen. eller bara några knockout tips som kan førgylla min vardag hær i Oslo! skulle bli glad om du ville hjælpa! ha de!

2008-11-26 @ 12:34:39
URL: http://evelinanordback.blogg.se/
Postat av: cassi

hje kolla in min blogg å lämna en komentar elr 2 :)

2008-11-26 @ 13:19:14
URL: http://iamfantastic.blogg.se/
Postat av: annika

Ha en alldeles underbar dag och hoppas lill snorpan mår myket bättre , jag tror att jag håller på att ta över efter henne attjoo!kramar :)

Håller helt med Yvve ovan , din blogg är beroende framkallande och såååå mysig !

2008-11-26 @ 13:19:29
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: u

mitt barn har omkommit i en olycka 11 år har jag kramat älskat ock älskar hur ska jag få någon glädje i mitt liv...köpa en väska...eller....................

2008-11-26 @ 13:20:37
Postat av: nettan

jag har en bra grej som jag lever efter..

fyll inte livet med dagar utan fyll dagarna med liv

kram och kry på prinsessan

2008-11-26 @ 13:57:53
Postat av: Helena

"Det jag inte vill göra idag vill jag antagligen inte göra imorgon heller" Kom ja på själv..



"Sällan studsar en termos men är den grön får du en ny" av Eddie Meduza..



"Koka inte en kalv i moderns mjölk" - Bibeln :)



Vet inte om vi har samma humor men... :P

2008-11-26 @ 14:54:22
Postat av: chatarina

Ett skepp är tryggast i hamn men det är inte vad ett skepp är byggt för.. Paolo Coelho

Det är möjligheten att förverkliga en dröm som gör livet spännande..Paulo Coleho

2008-11-26 @ 18:50:46
Postat av: Randi

Dette synes jeg er en flott dagens: "Det er ikke vinden som styrer seilet, men måten du styrer dine seil på" Et kinesisk ordspråk.

2008-11-27 @ 00:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91