Godmorgon kära bloggisar!


Så här satt Johanna på morgon och lekte då jag fixade till mig på badet och så här sitter hon ofta på morgonen och leker med väskan som alla hårspännen, smycken etc är i.

Ny dag och nya möjligheter IGEN ! Härligt ! :-)

I natt kom Johanna in till mig precis då jag släckt min lampa i natt och sa "mamma läskigt" = hon hade drömt mardröm så jag gick upp med henne och läste bok och myste och sen somnade vi i soffan i vardagsrummet och vaknade där kl. 08.45. Och i natt sov jag faktiskt riktigt bra där ute :-)

Nu leker hjärtat och idag är det dags för dagis igen för jag tycker att hon är riktigt pigg och igår hade hon sin feberfriadag.
 

Ett tips !  I dessa pepparkakstider så kan man passa på att använda pepparkaksformarna till att göra söta smörgåsar.   Idag får Johanna hjärtan i sin matpakke :-)

Önskar dig en fantastisk dag och här kommer dagens:

"Ibland behöver vi vara lite tokiga för att kunna utvecklas."
/Ur En härlig bok.

HAPPY torsdag !

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej igen



Jag använde pepparkaksformar igår när jag lagade mat till mina tjejer. Bilder finns på min blogg om du vill se under inlägg: Jag lurade mina tjejer.

De har matvägrat en del men nu hittade jag en bra lösning!

Kram Åsa

Postat av: Birgit

Så søtt med hjerteskiver i matpakken !!

Ønsker deg en riktig bra dag ! Takk for en koselig og inspirerende blogg. Blir alltid i godt humør av å lese bloggen din !



Klem Birgit

2008-11-20 @ 10:20:10
Postat av: Anna

Vilken söt idé!

2008-11-20 @ 10:20:50
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken bra idé och skönt att det är full rulle igen.

2008-11-20 @ 10:24:19
URL: http://lindakristinalg.blogg.se/
Postat av: Nettisen

Åh, vad skönt att hon är bättre igen.. Kul med smörgås hjärtan. När min äldsta tjej var liten så gjorde jag kalas med "tema" havet och gjorde fiskar av falukorvsbitarna och spagettin färgade jag grön och sa att det var sjögräs (såg riktigt läbbigt ut men uppskattat) Tårtan var en skattkista med godisfiskar, chokladpengar, och andra roliga saker.

P.s vi drack blå läsk som var havsvatten..



Kram på dig och Johanna



Nettisen

2008-11-20 @ 10:31:42
URL: http://nettisens.blogg.se/
Postat av: Perla08, min guldiga blogg!

Så brukar jag med göra med min dotters smörgåsar! :) Bra trix att få i dem mat! :)

2008-11-20 @ 10:34:34
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: Sofia

Söt pyjamas, och söt idé med pepparkaksformerna! Läser din blogg flera gånger om dagen och man blir lika glad varje gång man går in här :) KRAM!

2008-11-20 @ 10:57:58
URL: http://sofiaa87.blogg.se/
Postat av: erica

hejsan, har skrivit en fråga till din mail men verkar inte få något svar, så jag skriver de hära, varför skriver du aldrig om din man?

2008-11-20 @ 11:04:22
Postat av: Johanna

Det krävs inte mycket för att göra hela dan liite roligare:D Hoppas ni får en härlig dag! Kram Johanna

2008-11-20 @ 11:39:46
URL: http://rindelov.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så gjorde alltid mamma med oss när vi var små och sjuka eller mattrugade. En stjärn- eller hjärtsmörgås gick alltid hem. Eller om hon skar den i små fyrkanter och fick äta bitarna med en tandpetare. det fungerade alltid!

2008-11-20 @ 12:13:47
URL: http://emeliese.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har du sett filmen Mermaids/Kärleksfeber med Cher? Där gör hon precis så med alla smörgåsar och driver sin dotter (Winona Ryder) galen :) Men hon är 15 år och jag är övertygad om att det går bättre hem hos en tvååring :)

2008-11-20 @ 12:17:59
Postat av: Johanna.B

Hihi kul med pepparkaksformen, så sött. Brukar använda mig av den tekniken när det är dags för snittar!



Och förresten, fint namn din dotter har! :)



Kram

/Johanna

2008-11-20 @ 12:18:45
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Susanne

När jag ser denna bilden på din dotter tänker jag på när jag själv var liten. Jag älskade också att sitta och titta på alla klämmor och framförallt mammas smycken var en höjdare!



Tipset om pepparkaksformen var kanon! Perfekt om man vill "piffa" till det lite!

2008-11-20 @ 12:26:00
URL: http://susannejeppsson.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

TUSEN TACK för alla söta kommentarer ! :)



Vad KUL att ni är så många som gör så här med smörgåsarna och som har snälla mammor som gjort så till er . Matpakken / frukosten blir ju SÅ mycket festligare när man busar till det lite ! :)



Och TACK Nettisen för tips om att färga maten också, det ska jag absolut testa vid tillfälle :)



Och TACK Emelie för tipset om att skära brödet i små bitar så att hon kan äta med tandpetar. Det ska absolut testas ! :)



Jag har sett filmen Mermaids med Cher men kommer inte ihåg att hon gjorde så med alla smörgåsar? Tror jag måste se om filmen en dag :)





Birgit & Sofia -

Tack så jätte mycket för era fina ord, de värmer! och inspirerar mig att blogga ännu mer! :)





Erica-

När jag startade min blogg för snart 2 år sedan så valde JIG att inte vara en del av bloggen så därför skriver jag inte om honom så ofta, men det händer. Och han har ju faktiskt varit med på bilder också ;) inte ofta, men det har hänt. ! Beklager att jag inte svarat på ditt mejl, mina sista dagar har jag prioriterat Johanna. Kram! :)





Jag önskar er alla en TOPPEN dag fylld av söta små smörgåsar!;) KRAMAR !! :)

2008-11-20 @ 15:02:05
Postat av: Erica

jaha okej , då vet jag :) tack för svaret! ha en trevlig dag.

2008-11-20 @ 17:53:34
Postat av: Erica

Jaha okej, då vet jag :) tack för svaret och en underbar blogg. ha en trevlig dag!

2008-11-20 @ 17:56:05
Postat av: Anna

Kul förvisso, men det blir himla mycket bröd över. Men de kanske någon annan i huset äter upp?:)



Jaja, alla konsumerar efter deras huvuden och efter de ideal man själv tycker är sunda.

2008-11-21 @ 11:21:06
Postat av: Ellie

Gud vad mysig hon ser ut när hon sitter där och plockar med sina hellokittysar=) Jättefint foto.

2009-03-10 @ 19:39:48
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: lina

shiiiit va söööt:D

2009-03-19 @ 23:52:36
URL: http://linagrunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91