Big suprice!


Tänkande mama i farten i Patong....

Phuket kl.23.20, torsdag kväll.

Big suprice! Jag är redan vaken! ;-) Min kära mamma ringde och "räddade mig" från att sova bort ännu en kväll. Jag & Johanna hade så klart somnat i soffan, det gör vi ju varje kväll, också ringde hon och väckte mig. TACK! :-)

Så- nu kan jag blogga på "normal tid" och berätta om vår dag idag!

Ser ni hur koncentrerad och tänkande jag ser ut på bilden? Orsaken till det var 2 saker:

1. att jag gick och tittade efter en duktig konstnär som skulle få äran att måla en tavla till mig. (jag hittad en perfekt ganska snabbt!)


Det finns gott om galleriet där det sitter konstnärer och målar kopior på kända verk och de kan också måla precis vilken bild du önskar! Jag tänker tex göra en målning av Hello Kitty till Johannas rum hemma i Oslo före vi reser hem. En kul grej! :-) Om du ska låta göra en tavla i Patong så är mitt tips att du ska betala MAX hälften av det pris de ger dig. De försöker nämligen tjäna pengar så gott de kan...så låt dig inte luras ;-)

2. att jag tycker så himla synd om de turister som reser till Phuket och bara ser Patong och tror att Patong = Phuket för så är det I N T E !

Jag ska skriva mer om det här med Patong i mina kommande inlägg nu för det var nämligen där vi var idag! :-) Också önskar jag att jag kunde skriva om den där restaurangen vi planerade att besöka. Men vet ni vad som hände? Plötsligt stod det "change the battery pack" på min kamera (aningens irriterande ;-) och hela poängen med att resa dit var ju att kunna fota så därför sparade vi den turen till en annan dag :-)

Kommentarer
Postat av: Madeleine Gbg

Va kul, precis vad vi hade planerat att göra när vi var i Thailand - alltså låta måla upp en Kitty tavla till E's rum. Tyvärr skulle det ta för lång tid hos den konstnären vi var hos, vi skulle inte hinna få med den hem, så det får bli kanske en annan gång. Hittade nämligen en cool bild på Kitty i vintras som jag printade ut och hade med mig så jag kunde visa hur jag ville att den skulle bli. Nu får jag kanske "sno ihop" den själv istället! :-)

Postat av: Anonym

Va kul, precis vad vi hade planerat att göra när vi var i Thailand - alltså låta måla upp en Kitty tavla till E's rum. Tyvärr skulle det ta för lång tid hos den konstnären vi var hos, vi skulle inte hinna få med den hem, så det får bli kanske en annan gång. Hittade nämligen en cool bild på Kitty i vintras som jag printade ut och hade med mig så jag kunde visa hur jag ville att den skulle bli. Nu får jag kanske "sno ihop" den själv istället! :-)

2008-05-01 @ 18:44:20
URL: http://mitthemminborg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91