What a wonderful day!

168397-2608
Johanna på Kata Noi beach igår. Min kärlek till min dotter är obeskrivlig och högre än allt annat! Ibland kan jag bli tårögd bara av att titta på henne... Barn är ett mirakel som man inte ska ta för givet.

Phuket kl. 14.45, söndag em.

Vet ni vad som gör den här dagen så wonderful? Jo, det att solen strålar från en vackert blå himmel och jag har legat ute på balkongen i solstolen och läst "12 steg till ett skönare mammaliv" till jag somnade och vaknade nyss! DET är vad jag kallar en skön mamastund det! :-)

Under tiden sov hjärtat sin "nap" och jag bara njöt av lugnet för idag hade hon lite svårt att somna. Ville mest springa ner till poolen och leka med Lisa (vilket hon så klart fick göra) men de dagar då rutinerna sätts ur fas så gäller det att man biter ihop och tänker på solen som skiner för de dagarna är lite mer krävande än de andra ;-)

Men som sagt - detta är trots allt en wonderful day och mest för att jag inte känner att jag "måste" gör något. Idag bara softar vi och hänger runt hemma inne och ute på balkongen och kör tvättmaskiner (vi ska sova i rena fräscha sängkläder i natt!) och på TV pågår Vasaloppet och när jag ser snön så känns det sååå avlägset...  Jag njuter av att slippa slöslasket för när man som mig är uppvuxen i Luleå så har man haft så mycket mer vinter än de flesta andra ;-)

Oh my, detta är ett lustigt sammanträffande, titta på vad jag skrev  under bilden till Johanna nyss! - också läser du dagens citat som jag precis slog upp sen. Man kan ju tro att jag läste citatet först och inte tvärtom ;-) !

"Det är viktigt att sätta ord på våra känslor. Berätta idag för din familj och dina vänner hur mycket du älskar dem."
/ Ur "En härlig bok".

Detta citat passar UTMÄRKT på en söndag då man har tid att ringa, smsa, mejla och prata med sina nära och kära utan jobbstress.

Njut dagen mina underbara läsare och TACK för att ni skriver så fint till mig både i era kommentarer och i mejl. Ni förgyller mitt liv! :-)

Kram! ♥


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig mamastund, det är du värd!
Hoppas du får en härlig söndag också :)

Postat av: Celba

For en nydelig datter du har,blir jo så innspirert av å lese om ditt liv og dine tanker og følelser...og da å se bilder av Johanna,hu er jo så fin.
Har en datter i nesten samme alder,hun er født i Jan-06...for en utrolig gave....tenk å få en sånn mulighet å kunne få et lite mirakel,for det er jo det det er...et lite mirakel....!!!
Før man får barn så tenker mann og handler man kunn til og for seg selv men nå etter man har fått barn går liksom alt tid og penger til barne....underbart!!!!
Kos deg masse i Thailand,nyt tiden for man lever bare en gang...!!!
Kos Celba

2008-03-02 @ 18:26:13
URL: http://celba.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91