Raffles Hotel Singapore.

168397-2672
Här har vi precis kommit fram till hotellet och bara några minuter efter att bilden togs så somnade mitt hjärta gott i vagnen.

Phuket kl.00.25, natt mot tisdag.

Nu ska jag berätta om vår sista dag i världens bästa shopping land! :-)

Jag prioriterade shopping framför sightseen i Singapore men en sak ville jag absolut göra: Dricka "Singapore Sling" på Raffles Hotel. Så - jag och Johanna tog en taxi dit och tittade på detta kända gamla vackra hotell.

På de flesta turisthotell så brukar man ju hitta en liten mindre bra souvenir butik men på "Raffles" så dök plötsligt både en Louis Vuitton och en Tiffanys & Co butik upp i gångarna ;-)


Det var som sagt super lyxiga butiker på Raffles hotel ;-)

Själv shoppade jag bara i hotellets souvenir butik som var riktigt fräsch. Jag köpte några posters att rama in och sätta upp på väggen både här i Phuket och hemma i Oslo. De blir perfekta minnen! :-)

Det här hotellet har jag önskat att besöka ändå sedan min pappa & bror var på kryssning i Asien och stoppade i Singapore och besökte detta hotell. De pratade så "varmt" om det och nu förstår jag varför! :-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hei, ser at du prioriterer shopping istedet for sightseeing... Du må ha et enormt behov for å shoppe?
Hva gjør du med alt du handler? Får du bruk for alt? Tenker også på lille søte Johanna hvilke verdier du formidler til henne når hun vokser opp. Vil hun tro at lykke er forbundet med å shoppe? Da mener jeg virkelig lykke,og ikke den kortvarige og flyktige lykkerusen når du har funnet DEN fine toppen eller jeansen. Vær snill å ikke ta dette ille opp! Vet det ikke er så populært å skrive "negative" kommentarer.

2008-03-10 @ 21:14:12
Postat av: Jenny

Men vem har sagt att man inte kan vara lycklig om man tycker om att shoppa????Det ena utesluter väl inte det andra och jag tror att Anna-Stina har sina värderingar på plats och om du skulle ha följt med bloggen så skulle du inte ens tvivla!!!

2008-03-11 @ 06:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91