Godmorgon lördag!

168397-2850
Johanna super softar i sin solstol på Karon Beach i förrgår. Det syns att hon alltid har på sig sin uv-dräkt för hon har fått värsta "golfbrännan" (= rand på ärmen och på benen där kläderna slutar). De sista dagarna har det varit så varmt att hon mest suttit naken eller i sina små byxor i skuggan. Skönt! :-)

Phuket kl. 09.10, lördag morgon, +30,2 grader i skuggan på verandan.

Godmorgon alla glada! :-)

Det kände så bra att få starta dagen med att presentera vinnaren i påsktävlingen men oj! vad jag önskar att jag kunde skicka ett Hello Kitty kit till er allihopa för ni är bara de mest underbara som skriver så myckt fint till mig :-) TACK igen! :-) och Grattis igen Emma!

Idag tyckte Johanna att vi skulle stiga upp kl. 05.30 och det har ALDRIG hänt tidigare. Jag trodde först att det var "falskt alarm" och att hon skulle vilja sova mer så fort hon fått sin vällinge men nejdå, så vi har varit uppe sedan då  och jag hoppas att det var både den första och sista gången som det händer ;-)

Nu ligger hon och sover lite och det skulle väl egentligen jag också behöva göra men jag tror jag passar på att blogga istället för det känns så länge sen.

Här kommer dagens:

"Utveckling är en del av livet och kan inte stoppas ens av tveksamma människor som är rädda för förändring."
/Ur "En härlig bok".

Det är lätt att man frågar vad "alla andra" tycker när man står inför en förändring i livet och de svar man får då kan påverka ens val. Mitt råd är att lyssna mer på sitt hjärta & sin magkänsla än på "alla andra" för det är bara vi själva som har svaret....! :-)

Nu fångar vi dagen!

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Sara - Dagens positiva

Så bra du skriver! Jag är ofta alldeles för dålig på att lyssna till mitt eget hjärta. Bryr mig nog för mycket om vad andra tänker. Det måste det bli ändring på! Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91