Värsta extrema ovädret!


Min lilla söta badflicka.

Efter shopping blev det en blixtvisit hemma innan vi gick iväg till Frognerbadet trots att jag såg några mörka moln på himlen men jag tänkte att de nog försvinner för jag ville så gärna att Johanna skulle få bada :-)

Allt började väldigt bra när vi kom dit. Johanna blev överlycklig då hon såg poolen och alla barnen så hon hoppade i baddräkten direkt och sen myste vi för fullt fram till ca 15 min senare då det började att spöregna och vi fick ta skydd under ett tak. Men jag som är van vid plötsliga skurar från Thailand var cool och tänkte att det nog snart blir sol igen.


Johanna poolmyser..

Och det blev det ! så vi hoppade i poolen igen men det tog väl bara ca 3 min så kommer en badvakt fram och säger att vi måste gå upp för det har börjat gå åska.

  
Vi stod under taket från stora poolen och plötsligt så upptäckte Johanna att det var fönster där man såg de som badade i stora poolen under vattnet.

Sen blev det det VÄRSTA OVÄDER jag någongång har upplevt här hemma i Oslo ! Helt galet och nästan lite obehagligt..! Regnet bara vräkte ner och det gick den absolut värsta åskan ni kan tänka er, alltså det tok blixtrade och sen smällde det så högt att många av de som stod brevid oss (det var MYCKET folk) under taket (som skyddade oss mot regnet) skrek. Och ni vet ju hur det är när folk börjar att skrika.. det skapar en helt speciell atmosfär som inte är speciellt trevlig..


Det är svårt att fånga oväder på bild.. men alltså det var helt galet... har aldrig sett något liknande i varken Norge el Sverige och det var nog faktiskt värre än Thailand också ! och då förstår ni ju nivån ;-)

Efter en stund då regnet piskade in på oss och jag såg hur grenar från träden bara flög omkring så kommer en ur personalen och säger till kollegorna som står brevid mig & Johanna att nu vågar han inte låta alla oss gäster stå där ute längre så de ska öppna upp skyddsrummen / kulvertarna under badet och ta ner alla dit !

Men alltså då kände jag bara att nej, något skyddsrum ska vi då verkligen inte ner i så jag satte på regnskyddet på vagnen (som Johanna redan satt i och myste ) och fällde upp paraplyet och styrde stegen raka vägen hem ! :-)


Titta hur vår innergård såg ut då vi kom hem ! Detta oväder var ingen lek..

Jag kan ju säga så mycket som att vi var nästan de enda som var ute och gick i ÖSregnet och stormen och det bara forsade vatten på gatorna så jag minst sagt plumsade fram och paraplyet hjälpte inte så där jätte mycket så jag var typ dränkt före vi var hemma..   Men - hem kom vi och det var SÅ skönt att stänga dörren bakom oss :-)

Oh my! säger jag bara.. hoppas vi aldrig mer behöver uppleva ett liknande oväder.


Kommentarer
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Fy vad läskigt! Låter inte alls kul att vara ute och gå i det vädret. Förstår att det var skönt att komma hem. Söta bilder på Johanna förresten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91