Mama på vift...

168397-2388
Det är så härligt att åka tuk-tuk  här i värmen för det fläktar så skönt! :-)

Phuket kl. 20.30 tisdag kväll.

Idag har jag varit ute på vift på egenhand några timmar på eftermiddagen :-)

Jag startade med att åka och titta på en del interiör, sedan var jag och beställde en stor bild i canvas av ett foto på Johanna. Sånt kan man ju göra hemma också men då kostar det en del och tar lite tid. Här är det jätte billigt och man får tavlan på 1 time! :-) Tyvärr hade jag inte tid att vänta på att den skulle bli klar så jag ska hämta den imorgon. Jag valde att göra en i 80*100 och den ska sitta på väggen vid köksbordet. 

I samma shoppingmall som jag beställde bilden ligger Tesco som är en jätte stor matbutik så jag passade på att fylla  en vagn med basvaror där (hushållspapper, tvättmedel, toalettpapper, vatten, juice ... osv osv..) så att jag ska slippa och åka iväg och fixa sånt då mamma är här.

Sen avslutade jag turen med att shoppa fler orkidéer hem och jag tycker att det är helt underbart att gå runt i den trädgård där jag handlar. De hade precis fått in helt underbart vackra lila orkidéer men jag ska avvakta med att shoppa fler till på fredag då hon får en ny leverans av vita. (Jag tog så klart lite bilder där idag så jag ska lasta ner och visa senare)

Nu har mitt hjärta precis somnat och jag ska ta tag i att packa upp dagens shopping påsar. Och just det ja, jag handlade sängkläder till gästrummet också för imorgon förmiddag kommer sängen och imorgon kväll kommer mamma.

Jag skriver mer lite senare. :-)

Kommentarer
Postat av: Souvisa fr. Göteborg

Hej på dig! Du har ju fått en jättefin färg nu. Så härligt att åka tuk tuk. När jag läser din blogg så känns thailand litet närmare...längtar så ofantligt mycket dit. Fast idag har vi det solig i göteborg med men lite kall. Kram

2008-01-22 @ 13:42:17
Postat av: Anne_K

Härligt med orkideér! Jag visade det tidigare inköpet för blomsterälskande kollegor och den bilden skickade dom till blomsterhimlen!

Ha det så jättemysigt med mamma och hoppas det blir en fantastisk tid tillsammans!

2008-01-22 @ 14:07:09
Postat av: Anna

Vad mysigt att din mamma kommer på besök till eri Thailand, undebart! Jag saknar min lilla mamma som bor 50 mil från oss, långt nog tycker jag :(
Fin färg du fått förresten ;-) Kram!

Postat av: V, Stämningsfullt

T.o.m att åka iväg och köpa basvaror framstår som lyx i detta underabara land du befinner dig i :) Härligt!

2008-01-22 @ 16:06:56
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Marie

Är så roligt att titta in och se hur ni har det. Känns konstigt att vi faktiskt var där för en vecka sedan. Har varit i Göteborg på kundbesök och smet inom NK för lite vårklädesshopping, alltid uppiggande. Fick du mitt mail??
Kram

2008-01-22 @ 16:34:28
Postat av: Mia

Åh vad mysigt att få besök av mamma-mormor! Hoppas att ni får fina dagar tillsammans. Det är så roligt att läsa din blogg!

2008-01-22 @ 16:56:44
Postat av: josefine

ÅÅÅÅ Ha så JÄTTEMYSIGT med Stina! Önskar vi kunde komma ner och hälsa på, den som lever får se =) Love you! Puss

2008-01-22 @ 17:28:16
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Jessica

Har inte kommenterat på länge men läser din blogg varje dag med ett stort leende på mina läppar.
Det låter som om ni har det så underbart härligt,och ni ser så bruna och välmående ut på bilderna du lägger upp :)

Hoppas ni får jätte mysiga dagar tillsammans med din mamma !

Kram!
//Jessica

2008-01-22 @ 17:46:34
URL: http://jezza.wordpress.com
Postat av: Emma

Åh, vad spännande det ska bli att se canvasbilden! /Emma

2008-01-22 @ 19:28:13
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91