Godmorgon tisdag!

168397-2384
Johanna har blivit super duktig på att gå så nu kryper hon inte mer. Här gick hon plötsligt helt själv ut för att bada igår  på Nai Harn Beach och snabbt går det också, det är nästan så hon springer :-)

Phuket kl. 13.20 tisdag.

Dagen idag startade med SOVMORGON vilket var hur lyxigt som helst! :-) Klockan 9 satt Johanna och viftade med sin vällingflaska i sängen och jag tror att det är våra nya gardiner som är orsaken för de gör att det är kolsvart på sovrummet. Skönt! :-)

Nu håller JIG på att fylla vår jacuzzi och vi har haft en skön & soft förmiddag här hemma och har för första gången ätit lunch ute på terrassen. Jätte mysigt! :-) När Johanna sover sin nap om en stund så ska jag åka iväg och shoppa blommor / växter till terrassen och sen har vi en hel del att göra idag för på torsdag reser JIG och före det vill vi ha de flesta beställningar etc till lägenheten på plats.

Jag ser att jag får en hel del kommentarer på min strandklänning med rosa fjärliar på... Kanske ni önskar att jag ska köra en utlottning på en sån en dag snart? ;-)

Solen skiner från en vacker himmel idag och det är bara helt underbart med denna värme och Johanna har börjat med en ny sak idag: hon kastar ner små bollar från terrassen och tycker att vi ska gå ner och hämta dem på gräsmattan. ;-)

Nej, nu måste vi ta tag i alla saker på "att göra" listan här om vi ska ha en chans i havet att bli klara idag för imorgon kväll landar mamma/mormor.

Varsågoda, här kommer dagens:

"Ett leende kan betyda så mycket. Le idag mot minst 5 personer."
/Ur "en härlig bok".

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Angel

Oj,duktig hon är,antar att en viss mamma å pappa jagar henne hela dagarna *s*,ha en underbar dag

Postat av: Anonym

Sweetie !
Tänk vilken lycka för sessan att springa iväg själv sådär :) Duktiga tjejen :) Kan tänka mig att du har fullt upp nu med att springa efter henne :)
Njut dagarna tillsammans med din Mamma. Hur länge stannar hon ?
Krameli kram :)
PS. Hoppas du får tid att mejla mig några rader snart :)

2008-01-22 @ 06:49:09
Postat av: Lena

Halloj i solen!
Skulle göra vad som helst för att byta med er. Vet du om det finns nån svensk skola i närheten? Är det köplägenhet ni bor i? eller har du nåt tips på nån sida man kan gå in på o kolla lägenheter? Din dotter är helt underbart söt o ser ut o trivas hur bra som helst. Kramar från ett snöigt Sverige

2008-01-22 @ 06:49:58
Postat av: Titti

*hihi* När dom bara sitter längtar man tills dom kan gå, när dom går/springer saknar man dagen dom bara satt. Kanske inte de första månaderna men sen... Nu blir det nog inga lugna dagar i solstolen mer!
Men man får ju en jämnare färg om man rör på sig!
Ha en bra dag! Här är det dags för vinterkläder på och till dagis!!!

2008-01-22 @ 07:16:05
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Lattemamman

JA! Jag vill jätte gärna vinna en sån där fin strandklänning!! Kan du lotta ut lite av den där underbara solbrännan du har också, *ler*. Den skulle verkligen sitta fint på en trött och blek mamma här hemma i Sverige.

Kram C

Postat av: Camilla

Vilken ljuvlig bild, antar att hon struntade helt i er där bakom på stranden, hon ser bestämd ut på väg ner mot det ljuvliga vattnet.
Instämmer med de andra, en solbränna skulle inte sitta i vägen. Har iaf börjat att träna här hemma, tänkte att solen skulle få lite mindre "deg" att bränna till sommaren :-)
Ha en toppendag där borta!

Kram Camilla

2008-01-22 @ 07:38:22
Postat av: Nettis

Åhh, Idag så har det snöat här hemma i Stockholm.
Det är verkligen så att man längtar efter lite sol och värme. Håller på att leta resa till Grekland i Maj, med min lilla snuttis.
Hoppas ni får en fortsatt mysig vecka med mamma/mormor och ni får jaga Johanna omvartannat.
Kramisar från Nettisen

2008-01-22 @ 07:44:52
Postat av: Nelly

va gullig hon är, hon måste ju vara överlyclkig över att kunna springa iväg själv. : )

oh, ja... en klänningutlottning tackar jag inte nej till. : ) bra idé!

trevlig tisdag. här är det än tidig fm. : )

2008-01-22 @ 08:30:46
URL: http://www.hideseek.blogg.se
Postat av: Josefine, Blekinge

Åh, jag blir så avundsjuk (inte på ett negativt sätt dock!), ser härligt ut!

Klänningen skulle vara SÅ kul att vinna, att hänga den synligt och påminnas om den kommande sommaren...

Jag ser att du skriver att din man jobbar en hel del i Thailand. Är lite nyfiken på vad han gör!? (Eftersom han är ute och träffar folk i jobbet är det ju inget distansarbete via datorn..) Vore kul om du ville berätta lite!
Jag har jobbat i natt och ska nu äta frukost och sen blir det en kort (pga. graviditets-ischias...)promenad till havet. Tyvärr inte varmt nog att bada!

Ha det bra!

2008-01-22 @ 08:56:10
Postat av: pernilla

Oj vad härliga bilder. Ska du bo ensam ett tag i Phuket, eller ska JIG bara upp till Bangkok för några dagar?

2008-01-22 @ 09:02:34
Postat av: dee

härligt att du unnar dig en sovmorgon,vi kan förstå att det behövs shoppa äta och sola det tar på krafterna

2008-01-22 @ 09:30:47
Postat av: V, Stämningsfullt

Hej!
Visst är det roligt när de små börjar gå?!
Jag blir riktigt avis på att det är så billigt med blommor och inredning där. Jag skulle vilja köpa ett helt lass med blommor nu men man får ta det lite pö om pö när det är så dyrt som det är här.
Vad roligt för er att din mamma kommer.
Ha det bra idag.
Kram!

2008-01-22 @ 09:32:59
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hei! Det ser helt toppers ut å være i sola! Lurer på hva du gjør for å holde deg i form? Trener du mye og spiser du sundt? Er dessuten litt nyskjerrig på interiøroppdraget ditt. Fikk du ikke lov av oppdragsgiver å vise bilder derfra? Håper dere koser dere videre i Thailand. Det blir hyggelig å få mormor på besøk tenker jeg. Klem fra Stavanger

2008-01-22 @ 10:12:48
Postat av: Princess Jessica

Glömde skriva att det var jag som skrev inlägget som började med "Sweetie" :)
Pussiluss :)

2008-01-22 @ 11:16:03
Postat av: Petra

Jag hoppas också på en tävling! Jätte fin klänning. Ha det så bra! kram,

2008-01-22 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91