Julskyltning.


Underbart skyltfönster hos
ShoeLounge. Sissel som startat butiken är jätte duktig och idag har hon 3 butiker runt omkring i Oslo. Väskan /clutchen som den rosa pilen pekar på står på min önskelista . Den är inte bara snygg, den rymmer dessutom mitt hårspray ;-)  (pris för väskan:  1.700nok)

När jag var yngre och bodde uppe i Luleå så var det alltid en speciell söndag som det var julskytlning och då gick vi runt på stan och tittade i alla fina skyltfönster och årets luciakanditater visade fram sig och det var happenings både här och där i gågatan och massor med människor var ute och gick.

Men jag tror inte att denna "skyltsöndag" finns kvar? eller gör den det? Det var en riktigt mysig tradition tycker jag och jag minns att det var då jag pekade ut saker jag önskade mig till jul :-)

Oavsett om denna härliga happening finns kvar eller inte så fotade jag i alla fall några skyltfönster på vägen hem från dagis i fredags och här finns både det ena och det andra som jag önskar mig av tomten.... ;-)

   
Denna fabulous klänning / kjole med rosett i skylten hos MA har jag passerat 4 gånger om dagen (t&r dagis) senaste tiden så till slut gick jag in och tittade närmare på den. Det visade sig att det är en Miu Miu till det fina priset av ca 8.000nok. Inte ens att de har 30% på hela sortimentet hjälper för den kostar ändå typ 6.500nok.   Den rosa klänningen till höger kommer inte till sin rätt på bilden, den är vackert blekrosa med silverdekorationer på. Kommer från Warehouse och kostar ca 1.500nok.  Och till sist: en vanlig syn i skyltfönster runt omkring just nu, lågkonjunkturen sätter sina spår....

Nu sover mitt hjärta och jag ska jobba.  Shit, falskt alarm, nu vaknade hon igen. Tror vi tar en tur ut så att hon får sova i vagnen för 10 min nap var i minsta laget.. ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofia Löfgren

Ja, den finns faktiskt kvar! :-)

Åtminstone här i Piteå.



Kram på dig

Postat av: Johanna

Skyltsöndag finns kvar hemma hos mig i lilla Sala

2008-12-09 @ 15:43:17
Postat av: idalarsson

asså guud! du måste hjälpa mig.

jag vet att det finns hjälpsidor, men eftersom dom har så många att svara på och hjälpa tänkte jag att du kanske kunde hjälpa. iaf jag försöker och försöker och hur jag än gör så vill inte min header funka! (bilden högst upp)

om du skulle kunna hjälpa mig är jag oerhört tacksam. :) tack!

2008-12-09 @ 16:28:42
URL: http://laarsson.blogg.se/
Postat av: coolbettan.blogg.se

Skyltsöndag finns kvar men i en annan form. Minns när jag var liten att det var då affärerna verkligen skyltade och inte innan som nu. Lions sålde korv och jullotter.

2008-12-09 @ 16:40:27
Postat av: Andréa

Hej :) Ville bara säga http://makeupartisten.blogg.se

2008-12-09 @ 17:01:23
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Emma

julskyltningar är ngt specellt. Otroligt stämningsfullt!!



2008-12-09 @ 17:41:15
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Malin. Eklund

Skyltsöndag finns kvar hos oss i lilla Sollefteå!

2008-12-09 @ 17:48:51
URL: http://sollefteatjejen.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag vill bara säga att du och dina barn har VÄRDELNS finaste lärgenhet och rumm , det är typ mitt drömmmhuuuuuuuuuuus !

älsakr deeeeet värkligen !



puss / sonja

2008-12-09 @ 17:52:25
Postat av: Isabella&Minnas pappa

I Lund var det skyltsöndag förra helgen! Trevlig kväll!

2008-12-09 @ 18:12:11
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: Viktoria

Riktigt snyggt skyltfönster, hon är ju nästan lika duktig som du är på det!

2008-12-09 @ 18:49:51
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Minns också skyltsöndag när jag var yngre men tyvärr finns det ju inte kvar på samma sätt längre:(



Hoppas Johanna är piggare imorgon, verkar som de flesta är sjuka just nu. Får hoppas att du klarar dig=)

Kramar till Er

2008-12-09 @ 20:34:00
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Å vad GLAD jag blir över att skyltsöndag fortfarande existerar ! :) TACK snälla ni för era fina kommentarer.



Kramar ! :)

2008-12-10 @ 01:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91