Godmorgon 3:e advent!


Igår kom Johannas söta julstrumpa från Lisbeth Dahl i posten från nettbutiken
nordljus och Johanna blev SÅ glad!

Idag när Johanna kom och väckte mig kl. 07.45 blev jag helstressad och trodde att vi försovit oss = att det var måndag , så gissa om det kändes extra SKÖNT att komma på att det är söndag ! :-)

Och att det är den 3:e advent idag känns helt galet, bara 10 dagar (!) kvar till julafton och inte en enda julklapp har jag köpt. Jo, EN ! och den köpte jag igår för då fick jag äntligen tag i den söta lilla rosa grisen till Johanna från Maileg som jag sökt en stund .


Jag älskar detaljer och den här rosetter är pricken över i på julstrumpan :-) Det söta bandet med små rosa hjärtan på har jag köpt på butiken Country Chic.

Det känns som att jag ligger efter med bloggandet och det beror på att Johanna inte alls tycker att jag ska sitta vid pc´n vissa dagar och då är det inte lätt att hitta stunderna...  Men idag ska jag blogga ikapp ! också ska jag presentera vinnaren i tävlingen som jag lovat för så många dagar sedan (=dåligt samvete) så att hon hinner klicka hem fint julpynt.

Dagen idag bjuder på jobb för min del också ska jag pynta klart här hemma. Planen var att göra det igår kväll men jag tog mig inte upp från soffan när jag väl satt mig där... ;-)  och visst är det KUL att Scotts & Larz Kristerz gick vidare i Dansbandskampen !? Jag tror att det blir en super tuff final mellan dem nästa lördag.

Jag önskar dig en riktigt stämningsfull 3:e advent fylld av levande ljus och gott fika ! :-)

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: mr

God morgen

Jeg håper at så mange som mulig fikk med seg lørdagskveldens tv-aksjon til Flyktninghjelpen, med grusomme bilder og reportasjer om barn og voksne på flukt. Vi valgte å bli faddere, og har hatt en alvorsfylt samtale med våre barn i dag, om hvor priviligerte vi er.

Vi alle er vel glade i litt shopping og livets små gleder, men jeg håper at vi alle i tillegg kan løfte blikket litt. Og det håper og tror jeg at vi alle gjør.

Alle gode førjulsønsker til AnnaStina, søte Johanna og alle blogglesere:)

2008-12-14 @ 09:43:36
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Hej mr.-

Vi har ett fadderbarn sedan ett år tillbaka som gör att vi ofta pratar om barn i andra delar av världen här hemma :) Och jag har även haft ett fadderbarn i många år tidigare i livet. Det känns bra att man kan bidra till att barn får ett bättre liv. Önskar dig en fin advent ! Kram ! :)

2008-12-14 @ 09:53:05
Postat av: Josefine

Hej gumman! Är din mobil död? Ville bara titta in och önska GLAD 3 advent. Elian är i fin form här idag, vi får väl se då han sovit men än så länge verkar ingen feber synas till =) OM ni vill så får ni jättegärna komma på lussekatter och saft och kanske hämta din påse idag? Vi håller oss inne! Puss o Kram

Postat av: TEss

2008-12-14 @ 11:09:45
Postat av: Tess

Heej!



Ville bara tacka dig för att du tipsade om Nordljus :) Beställde jätte fina vinglas och lite annat smått och gott därifrån! och fort gick det att få hem varorna! Så stort tack dig till !



Hoppas din dag blir fin :) Själv ska ja iväg och jobba på sjukhuset ;) Men jag trivs som fisken i vattnet så det ska bli kul det med!



Kram!

2008-12-14 @ 11:11:18
Postat av: kim

surfar in på nordljus och blir jättebesviken för jag kan inte hitta den fina julstrumpan :( vill också ha en sådan till min dotter.

vet du vad den heter, har den något artikelnummer eller likn så jag kan säka vidare?



kram

2008-12-14 @ 12:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91