Skäm bort dig själv!

168397-1159
"Freedom Beach", Phuket, Thailand mars 2005. Jag reste dit med ett av de första flygen som gick efter den förfärliga "tsunamin" så det var ovanligt lite turister där, hur stilla som helst, och jag fick se hur de städade / byggde upp den vackra semesterorten efter skadorna. Min mamma, pappa m.fl. tyckte att jag var galen som valde att resa dit så nära efter, och dessutom ENSAM, men jag kände att det var mitt sätt att bidra till deras välgång igen och jag lever efter en tro på att allt alltid går bra...! Man ska inte oroa sig i onödan.

Kommer ni ihåg att jag skrev att jag alltid brukar ge mig själv en present då jag fyller år?  (jag ska gå till Høyer butiken i morgon och titta...) Jag tycker absolut att man ska skämma bort sig själv för om man jobbar hårt, har haft en tuff & jobbig period eller känner att man har gjort ett kanon jobb som gör att man förtjänar en "guldstjärna" så ska man SJÄLVKLART unna sig något man vill ha! Det kan vara en ledig dag, en stund på S.P.A., en tur i skogen... ja, det kan vara precis vad som helst men det ska vara något som är rätt för DIG!!

När jag hade min butik så jobbade jag helt galet mycket. Jag jobbade så mycket att jag aldrig hade tid att göra något annat och när jag äntligen gick hem från min butik sent på kvällen så väntade allt kontorsarbete så ja, jag jobbade oftast (= alltid) från kl. 09 - 02 på dagarna och jag ÄLSKADE varje ögonblick!! (annars hade det inte gått..).

Men!!

När jag jobbade så där mycket så hade jag hela tiden ett underbart och för mig perfekt mål i sikte. Nämligen: THAILAND!! :-)

Dit reste jag - till mångas förvåning! - ENSAM en gång i året.  (då jag levde "Carrie" livet) och jag bara älskade det!! För mig var det balsam för själen.... Jag behövde inte prata med någon om jag inte själv valde det (när man har en butik så pratar man med allt och alla heeela tiden, det är det som gör jobbet så kul.), jag behövde inte kompromissa om var jag skulle gå och äta, jag kunde ligga på stranden hur LÄNGE som helst varje dag (I love it!!!!) och ja, jag NJÖT helt enkelt ! :-) På dagarna tog jag nästan alltid en "longtail" boat till "Freedom Beach" där det var hur lugnt och stilla som helst och min "after beach" var en liten mini flaska champagne på balkongen....

Jag vet att många drar sig för att resa så långt ensam, eller för att resa ensam oavsett vart man reser, men det tycker jag INTE att man ska göra för man får alltid vänner dit man kommer och när man reser ensam så "tvingas" man att vara mer social också vilket oftast gör att man nästan lär känna fler än om man reser som ett par!

Så - mitt råd till alla er tjejer där ute är:

- Skäm bort dig själv då du anser att du förtjänar det!
- Om du är singel - åk iväg på semester /ferie ensam, jag lovar att det blir helt FAB.!!

Nu ska jag titta på "Greys" och mysa med en "dagens", det är mitt sätt att skämma bort mig själv på idag! :-)







Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag måste verkligen säga att du är väldigt målmedveten och verkar alltid ha varit utefter vad jag läst på din blogg! När man läser din blogg så tänker jag alltid på att att man lever bara en gång och därför är det vikigt att ta dagen som den kommer och göra det man vill här i livet! Ha en fortsatt trevlig kväll!

2007-09-18 @ 20:08:02
Postat av: Stina

Åh, inspirerande, som alltid :) Idag har jag varit dålig på att skämma bort mig, men imorgon ska jag unna mig något fint. Kram

Postat av: Amelie

Styrka och mod, vacker och god.... Att du törs, önskar att jag vågade.

2007-09-18 @ 20:27:17
Postat av: Angel

Ha en underbar kväll

2007-09-18 @ 20:28:53
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: mia

Ha en mys kvæll kram mia

2007-09-18 @ 20:37:15
Postat av: josefine

jag ÄLSKAR att du inspirerar! stor sovsöttkram, jag ska krypa ner nu. Måste bara få in ALLT i garderoben nu.... haha jag ska ha en walk in closet i nästa lägenhet/hus vi bor i!
Puss!

2007-09-18 @ 20:52:30
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: missan

Nu har jag unnat mig smörgåstårta och lite vin. ;)
DU är världens bästa och duktigaste bloggerskalina. Modig och stark är du!
All lycka önskar jag dig och din familj!
(Btw, tipsade nåra vänner om din blogg och de fullkomligt älskar den, tycker du är tuff, rolig, ball och jäkligt inspirerande, etc etc...)

2007-09-18 @ 22:16:51
Postat av: Leons mamma

Vad härligt det låter med Thailand, länge sedan jag var där nu :-(
Jag reste också själv en gång till Korfu och den resan var helt fantastisk! Nu är det mest med man och barn.
Din blogg är den bästa, blir så inspirerad av dig.
Har du föresten några bra tips på hur man rensar i garderoben? Det blir alltid att jag sparar det mesta, ifall ifall jag skulle ta på det igen...
Ha en underbar dag!

2007-09-19 @ 05:48:15
Postat av: AnnaStina

TACK, TACK, TACK så jätte mycket för era underbara inlägg! :) Det ni skriver gör mig enormt glad och lycklig.! Om jag kan vara en inspiration för er och andra så är det helt fantastiskt och en obeskrivlig glädje.! :-) TACK snälla ni!! Ni gjorde min dag med era fina ord! *kram* :)
P.S Leons mamma - jag har tyvärr inga bra rensa i garderoben tips här och nu MEN!! jag ska ta och rensa min egen garderob i helgen så jag tror mina tips blir ett "dagens tips" då.! :)

2007-09-19 @ 22:20:15
Postat av: Sarha

Oj vilken tjej du är AnnaStina, jag är så inspirerad av dig.. Har tom gett dig ett inlägg i min blogg idag, ha ha..
Du har så rätt i så mycket su säger och göra. Och jag har som mål att bli lite mer som du. Flyttade själv till Schweiz för en månad sedan. Och det är verkligen inte något som jag "gör". Vågade egentligen inte alls, men gjorde det ändå, och vet du, det går faktiskt ganska bra..
Ha en toppen kväll tjejen..

2007-10-07 @ 20:27:34
URL: http://sweetsarha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91